X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בוימלגרין: יש להניח שקבוצת "העיר החדשה" לא תממש את אופציית הרכישה ב-340 מיליון שקל הסיבה: לא קיבלו ליווי ויש עתירה לבג"צ היום - התאריך האחרון ייתכן שהאופציה תוארך
▪  ▪  ▪
רביב צולר. בעיות בבנקים
מגדלי אסותא

האם עסקת הענק, שבה עמדה קבוצת "העיר החדשה" של דרור הלוי ורביב צולר לרכוש את מגרש אסותא בתל אביב, עומדת בפני פיצוץ? חברת בוימלגרין, בעלת השליטה במגרש, הודיעה בצהריים (יום ה', 15.7.10), כי היא מעריכה שהקונים לא יממשו את אופציית הרכישה. היום הוא התאריך האחרון למימוש האופציה לרכישת המגרש, בכ-340 מיליון שקל, אלא אם תינתן דחייה. הדבר עשוי להיות חלק מתהליך הגסיסה של קבוצות הרכישה.
ל-News1 נודע כי העסקה מתפוצצת בשל שתי סיבות: (1) היזמים לא הצליחו לקבל ליווי בנקאי, לאחר שפנו לבנק לאומי ולבנק מזרחי-טפחות; (2) השכנים הגישו עתירה מינהלית, בה הם דורשים להנמיך את המגדל מ-26 ל-19 קומות. זוהי כמובן אחת הסיבות לרתיעת הבנקים ממתן ליווי פיננסי.
"העיר החדשה" חתמה בספטמבר אשתקד על חוזה עם קבוצת בוימלגרין ושותפיה, שלפיה תרכוש מהם את המגרש, בצפון תל אביב, בכ-340 מיליון שקל. הלוי וצולר תכננו לארגן קבוצת רוכשים בת 155איש, שתקנה מראש את כל הדירות שייבנו במתחם. מדובר במגדל בן 26 קומות, ולידו בניין לשימור בן 3 קומות.
במשך חודשים שידרו היזמים אופטימיות ודיווחים מעודדים. לפני כחודשיים מסרו שכבר מכרו מראש 90% מהדירות, במחיר ממוצע של 26,000 שקל לדירה, ובטווח מחירים של 2.2 עד 8.5 מיליון שקל.
אולם כנראה משהו קרה באחרונה, והיזמים מתקשים לארגן את הקבוצה במלואה. לא קשה להבין את הסיבות לכך: בנק ישראל החמיר בתנאי הליווי הפיננסי, והורה לבנקים להגדיל את מרכיב ההון העצמי בכל עסקה של קניית דירה. בנק ישראל גם הנחה את הבנקים לבדוק בקפידה כל עסקה כזו.
רשות המיסים הודיעה על החמרת הבדיקות, כדי לגלות מקרים שבהם ההצטרפות לקבוצת הרכישה היא בעצם עסקה ספקולטיבית לזמן קצר: רוכשים אופציה לדירה, מוכרים אותה לאחר זמן קצר ברווח, ולא משלמים מס, כי זו לכאורה "דירת יחיד". אולם החוק קובע, שיש לראות בפעילות מען זו על עסקה מסחרית, והיא חייבת במס. החמרת הבדיקות על-ידי פקידי השומה מבטלת חלק מכוח המשיכה של הקבוצות.
בנוסף, הודיעה רשות המיסים כי מ-1 בינואר הקרוב יועלו מע"מ ומס רכישה החלים על קניית דירות כאלו.
אם לא די בכך, הרי שמשרד השיכון הכניס בחוק ההסדרים סעיף, שיחייב את היזמים לקבוע מחיר סופי לדירות, וכן לתת לקונים ערבויות הדומות לחוק מכר - בניגוד למצב כיום. החוק החדש יטיל הגבלות נוספות על המארגנים.

תאריך:  15/07/2010   |   עודכן:  15/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת הענק במתחם אסותא ת"א עומדת בפני פיצוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בן חכים
לציון 100 שנים להפלגתה של הספינה טיטניק, יעבור הסרט המצליח משנת 1997 המרה, וייצא לאקרנים בגרסת תלת-מימד ב-2012
עופר וולפסון
אלברט אוחיון, פקיד רישום לשעבר בשירות התעסוקה, הורשע בבית המשפט השלום באשדוד בשורה ארוכה של עבירות שוחד, בכך שקיבל סכומי כסף שונים מדורשי עבודה    נהג לזייף רישומים של מתקן ביומטרי שהותקן בלשכה כדי לזהות את דורשי העבודה, וגרם לרישומים כוזבים ברישומי הלשכה    לפני כשנה הוגשו כתבי אישום נגד 42 מהנאשמים בפרשה
איציק וולף
בית המשפט העליון קיבל את בקשת פרקליטות המדינה לדחייה נוספת למועד הגשת התשובה על עתירת אומ"ץ בעניינו של עו"ד אורי מסר    אומ"ץ טענה כי ההחלטה שלא להעמידו לדין בפרשות מרכז ההשקעות וטלנסקי הייתה לא סבירה באופן קיצוני ומהותי
עופר וולפסון
בית משפט השלום בת"א בחר שלא להרשיע את את סגן יו"ר אפריקה ישראל, על העבירות שביצע בתקופת היותו סמנכ"ל חברת ממורנד    "בנסיבות שתוארו בפרשה זו, וכאשר לא הופק רווח אישי ע"י המוסר, ניתן ליתן תוקף להסכמתם המשותפת של ב"כ הצדדים, ולא להרשיע את הנאשם בדין"
איציק וולף
במהלך נחיתה סטה המטוס מן המסלול    הצוערת הפעילה את כיסא המפלט ונטשה את מטוס האימונים עפרוני    נפצעה קל בלבד    למטוס נגרם נזק כבד    מפקד חיל האוויר הקים ועדת חקירה חילית והשבית את מערך מטוסי העפרוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il