X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגד ששירת 17 שנים בחיל האוויר עתר לבג"צ בדרישה להורות לפרקליט הצבאי הראשי שלא להסתפק בדין משמעתי נגד מפקד טייסת שזייף ראיונות על-מנת לפטרו בחקירה התגלה שסיכומי ראיונות שעליהם הסתמך בהדחה נכתבו לאחר הראיון שבו הודיע על ההדחה לטענתו - הסיכומים נעשו על-פי תכתובת שרשומה במחברת כשנשאל היכן המחברת ענה שהוא לא יכול לאתר אותה
▪  ▪  ▪
[צילום: דו"צ]

יניב מוטאי, נגד בחיל האוויר, עתר לבג"צ (א', 18.7.10) נגד הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף אביחי מנדלבליט, ונגד מפקד טייסת שבה הוא משרת בטענה כי הפצ"ר לא העמיד לדין את מפקד הטייסת למרות שקיימת לטענתו תשתית ראייתית המאפשרת לייחס למפקד הטייסת זיוף בנסיבות מחמירות, עבירה במסמכים צבאיים, ידיעות כוזבות והתנהגות שאינה הולמת.
לטענת הנגד העותר, מפקד תחנת הכיבוי בבסיס חיל האוויר בנבטים המשרת בצה"ל כבר 17 שנים, בחודש מרס האחרון זומן לראיון אצל מפקד הטייסת, קצין בדרגת סגן אלוף, ובו נאמר לו כי נכשל בתפקידו. זאת למרות שבשיחות קודמות שניהלו שיבח מפקד הטייסת את פעולותיו של הנגד.
בעתירה נכתב כי במהלך אותו ראיון העלה מפקד הטייסת טענות שנשענו על ראיונות שקיים כביכול עם הנגד ובהן התריע על תפקודו הלקוי ועל כך שבלא שיפור דרסטי בתפקוד ייאלץ לנקוט נגדו צעדים פיקודיים. לטענת הנגד, מעולם לא נערכו עמו ראיונות וכי לא שמע ממפקדו מילת ביקורת. הוא ביקש לקבל את סיכומי הראיונות לידיו, ואז גילה באמצעות חברו כי הם נכתבו רק לאחר ראיון ההדחה מן התפקיד.
הנגד לא ויתר ופנה באמצעות עורכי דינו לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לפתוח בחקירת מצ"ח סמויה נגד מפקד הטייסת בחשד לזיוף, מרמה והפרת אמונים ועבירה במסמכים צבאיים.
החקירה העלתה כי סיכומי הראיונות אכן נכתבו לאחר ראיון ההדחה והוכנסו למערכת המחשוב יומיים לאחר מכן. בחקירה טען מפקד הטייסת כי הקליד את הראיונות שערך שנה קודם רק במרס 2010, אך טען כי הם שיקפו ראיונות שביצע בפועל, שאותם כתב במחברת ישנה. כשנשאל היכן המחברת, השיב כי הוא לא מצליח לאתר אותה.
באופן מפתיע החליט הפצ"ר שלא להגיש כתב אישום נגד מפקד הטייסת והספתק בהעמדתו לדין משמעתי על התרשלות במילוי תפקידו. זאת למרות ראייה שעל פיה בזמן אחד מן הראיונות שכביכול בוצעו על-ידי מפקד הטייסת הוא ביצע לא פחות מ-21 שיחות יוצאות ממכשיר הטלפון הסלולרי שלו.
בעתירה נטען עוד כי מלבד התשתית הראייתית שמאפשרת לייחס למפקד הטייסת זיוף בנסיבות מחמירות, עבירה במסמכים צבאיים, ידיעות כוזבות והתנהגות שאינה הולמת יש לבטל את עמדתו של הפצ"ר המקבלת את גרסת הקצין מפני שהיא עומדת בסתירה לאינטרס הציבורי.

תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנגד עתר נגד הפצ"ר ונגד מפקד הטייסת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד 10 שנים המפקד משתחרר,אח"כ
תם  |  19/07/10 08:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
הסנדיי טלגרף הבריטי מדווח כי סוכנות הביון האמריקנית חוששת כי ייתכן שאמירי שימש כסוכן כפול עבור אירן, ששתל מידע מוטעה אצל גורמי המודיעין בוושינגטון
תומר לוי
יחתום מחר עם הירוקים: "צריך שינוי אוירה". 20% ממכירתו בעתיד לארחנטינוס
יפעת גדות
מדי 45-30 דקות של קריאה רצופה, יש לעשות הפסקה בקריאה למשך מספר דקות
תלם יהב
בכיר בחמאס טוען כי ביקורה הצפוי של שרת החוץ של האיחוד האירופי שקול להכרה בממשלת החמאס בעזה    בחמאס טוענים כי יסכימו לשליטה של האיחוד האירופי על המעברים "לאחר בדיקת כל ההיבטים האפשריים"    ליברמן: מוכנים לקבל שליטה אירופית על המעברים, על-ידי "לגיון הזרים הצרפתי"
יפעת גדות
אלפי המעפילים, ניצולי השואה, למרות כל הקשיים והסבל שעברו, לא ויתרו והתעקשו על זכותם לחזור לארץ ישראל    לפרשה היה חלק חשוב בדרך להקמת מדינה יהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il