X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי הסיכון לשבץ איסכמי עלול להעלות לפרק זמן ארעי - כשעתיים אחרי שתייה אפילו של כוס אחת בלבד של בירה, יין או ליקר
▪  ▪  ▪
חסרונות מול יתרונות [צילום: פלאש 90]
האם אלכוהול מגן מפני אלצהיימר?
יפעת גדות
ממצאי מחקר חדש מצביעים על השפעה מגינה מצריכת אלכוהול על הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר, בעיקר אצל לא מעשנים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
אלכוהול יעיל לגיל הזהב?

   יפעת גדות
אלכוהול מעלה את הסיכון לסרטן

שעה אחרי ששתיתם אפילו כמות אלכוהול קטנה, הסיכון שלכם לשבץ עולה. אלו תוצאות מוקדמות ממחקר קטן.
אך למרות שהסיכון עלול להעלות לאורך זמן קצר זה, החוקרים ציינו כי שתייה מתונה בטווח הארוך עשויה דווקא להוריד את הסיכון להתקף לב ולשבץ.
הסיכון לשבץ איסכמי (כאשר אספקת הדם לחלק מהמוח נפסקת כתוצאה מחסימת כלי דם) עלול להעלות לפרק זמן ארעי - כשעתיים אחרי שתייה אפילו של כוס אחת בלבד של בירה, יין או ליקר, כך לדברי החוקרים - מהמרכז הרפואי בית ישראל שבבוסטון. יחד עם זאת, הם הדגישו כי ראיות מוצקות לגבי הקשר בין צריכת אלכוהול לסיכון אקוטי לשבץ מחייבות ביצוע ניסויים רפואים ארוכי טווח.
ובכל זאת, התוצאות מראות כי קיים סיכון אקוטי גבוה לשבץ איסכמי שהיתרונות הפוטנציאליים מההשפעות ארוכות הטווח של שתיית אלכוהול מתונה מקזזות אותו.
לצורך המחקר, שפורס ב-Stroke, צוות החוקרים ראיין 390 חולים שלושה ימים אחרי שעברו שבץ. חולים שלא יכלו לדבר או שהיו חולים קשים מדי הוצאו מהמחקר.
בסה"כ, 14 חולים שתו בשעה שקדמה לשבץ.
הם גילו כי בהשוואה לתקופות בהן לא הייתה צריכה של אלכוהול, הסיכון היחסי לשבץ לאחר צריכת אלכוהול היה גבוה פי 2.3 בשעה שלאחר שתיית בירה, יין או ליקר. הסיכון היחסי היה גבוה פי 1.6 בשעה השניה שלאחר השתייה. לאחר 24 שעות, היה סיכון נמוך ב-30%.
דפוס זה נשאר עקבי ללא קשר לסוג האלכוהול שצרכו החולים או אם התעמלו לפני השבץ. יתירה מכך, כשהחוקרים הוציאו מהמחקר חולה ששתה יותר משני משקאות, הדפוס נשאר כשהיה.
ההשערה היא כי הממצאים נובעים מההשפעות המיידיות של האלכוהול, המעלה את לחץ הדם וגורם לטסיות הדם להתקשות וכך אולי מעלה את הסיכון לקרישיות יתר.
שתיית כמויות קטנות של אלכוהול לאורך זמן הייתה בעלת השפעות מועילות על השומנים בדם, ועל גמישות כלי הדם, מצב שמוריד את הסיכון להתקפי לב ולשבץ.
שבץ הוא הגורם השלישי למוות והגורם העיקרי לנכות בטווח הארוך בארצות הברית. כך על סמך נתונים של איגוד הלב האמריקני.
נכון לעכשיו, על-פי הקווים המנחים - לגברים מומלץ שלא לשתות יותר משני משקאות אלכוהליים ביום, ולנשים מומלץ שלא לשתות יותר ממשקה אחד. נשים הרות צריכות להמנע משתיית אלכוהול לגמרי.
הראיות מראות כי צריכת אלכוהול קלה עד מתונה בטווח זה קשורה לירידה בסיכון לשבץ, אך שתייה כבדה יותר קשורה לעליה בסיכון.
המחקר הנוכחי מראה כי הסיכון לשבץ עולה בצורה אירעית בשעה הראשונה שלאחר השתייה גם לאחר כמויות קטנות של אלכוהול. יש לציין כי מספר החולים היה קטן מדי כדי לקבוע אם הסיכון משתנה על-סמך סוג האלכוהול שנצרך.
החוקרים הדגישו כי הממצאים לא צריכים להרתיע מצריכה מתונה של אלכוהול. לגבי אותם אנשים שנהנים משתיית אלכוהול, יש לאזן את הסיכון האירעי מול הירידה הפוטנציאלית בסיכון בטווח הארוך של צריכת אלכוהול מתונה.

תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
ה"לה מונד" הצרפתי מפרסם כי מנהל הכספים של ליליאן בטנקור טוען שאריק וורת', שר העבודה, ביקש ממנו שייפגש עם אשתו "כדי לייעץ לה לגבי הקריירה שלה"    מנהל הכספים נחקר גם לגבי מכתב חשוד משנת 2007, שעלול להכניס את וורת' לצרות
תלם יהב
החמאס הטיל איסור על עישון נרגילה בפומבי, דבר שרבים טוענים שעלול לחזק את החוק הדתי ברצועה    למרות שחמאס טוען שהאיסור תקף רק לגבי נשים, בעלי עסקים רבים ברצועה מוסרים כי האיסור תקף לגבי כולם
איציק וולף
משה לדור הודה כי הפרקליטות אינה חפה משגיאות    "בשוליים יש מעידות ויש לחשוף אותן"    קבל על כך שהסיקור לוקה בחוסר פרופורציה    "לפעמים יש שריטה, אבל זה לכל היותר שריטה"    היועמ"ש: צילום אדם נעצר אינו עולה בקנה אחד עם כבוד האדם, יש הבדל בין חופש עיתונות להפקרות עיתונאית
עידן יוסף
אם תקבל רישיון מציעה T2T Communication שירות המיועד למשתמשים סלולריים בעלי חשבוניות חודשיות גבוהות
איציק וולף
נגד ששירת 17 שנים בחיל האוויר עתר לבג"צ בדרישה להורות לפרקליט הצבאי הראשי שלא להסתפק בדין משמעתי נגד מפקד טייסת שזייף ראיונות על-מנת לפטרו    בחקירה התגלה שסיכומי ראיונות שעליהם הסתמך בהדחה נכתבו לאחר הראיון שבו הודיע על ההדחה    לטענתו - הסיכומים נעשו על-פי תכתובת שרשומה במחברת    כשנשאל היכן המחברת ענה שהוא לא יכול לאתר אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il