X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת AECON הקנדית חתמה על הסכם למכירת מניותיה בחברת דרך ארץ הייווייז לקרן תשתיות ישראל תמורת 288 מיליון שקל AECON תמשיך להחזיק בשליטה במפעיל של הכביש (Derech Eretz Management)
▪  ▪  ▪
דני מריאן, נציג AECON בישראל [יח"צ]

חברת AECON הקנדית וקרן תשתיות ישראל מודיעות על חתימת הסכם למכירת מניותיה של AECON בחברת דרך ארץ לקרן תשתיות לישראל. אייקון מחזיקה ב-25% בחברת דרך ארץ וב-33% בשותפות הקבלנית של הפרויקט (CJV).
האחזקות שרכשה קרן תשתיות ישראל כוללות: 25% בחברת דרך ארץ הזכיין ו- 33% בשותפות הקבלנית (CJV). העברת המניות כפופה להחלטת שותפיה של AECON (שיכון ובינוי ואפריקה ישראל להשקעות) בנוגע למימוש זכות סירוב וזכות הצטרפות לעסקה ולאישורים מאסדרים שונים.
AECON תמשיך להחזיק בשליטה במפעיל של הכביש (Derech Eretz Management).
ג'ון בק, יו"ר ומנכ"ל AECON: "אחרי 17 שנים של עבודה יחד עם שותפינו המקומיים, החלטנו לממש את הערך שנצבר בחלקנו בכביש. Aecon היא חברה קבלנית ויזמית. הנקודה בה נמצא הפרויקט היום היא נקודה טובה למימוש הערך. שמחנו להשקיע בישראל ואני מקווה שהוכחנו שאפשר לא רק להשקיע אלא גם להרוויח במדינת ישראל. אני מקווה שזה יהווה דוגמה טובה למשקיעים רבים בעולם שיבואו להשקיע בישראל. AECON תמשיך לפעול ולהשקיע בארץ".
חברת דרך ארץ מוחזקת ע"י אפריקה ישראל (37.5%), שיכון ובינוי (37.5%) ו-AECON 25%. AECON תמשיך להחזיק במניות דרך ארץ- המפעיל ובחברות האחיות של דרך ארץ המפעיל אשר בין היתר מפעילות את כביש 431, מנהרות הכרמל ופרויקט אחזקת כבישי הצפון של מע"צ, ואין בכוונתה למכור מניות אלה.
קרן תשתיות ישראל, בניהולו של ירון קסטנבאום ובבעלות של קבוצת הראל, עו"ד יהודה רווה וירון קסטנבאום, הינה קרן הפריווט אקוויטי הישראלית הראשונה המתמחה בחברות בתחום התשתיות. אחזקותיה עד כה כוללות את מיזם האנרגיה של דליה אנרגיות, ספקית הגז הטבעי EMG, חברת סיטיפס זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, חברת סוויספורט וחברת Tower Vision בעלת מגדלי תקשורת בהודו. לאחרונה ביצעה הקרן מכירה Exit ע"י מכירת אחת מהשקעותיה - חוב מזנין של חברת דרך ארץ.
"עסקה זו, מהווה דוגמה נוספת לסוג ההשקעות האיכותיות שהקרן בוחנת ומבצעת בארץ ובחו"ל, תוך ניצול ניסיונה, קשריה העסקיים ויכולותיה הפיננסיות", אומר ירון קסטנבאום, "תחומי התשתית, התחבורה והאנרגיה, ימשיכו להתפתח ולצמוח בשנים הקרובות ואנו בוחנים השקעות נוספות, בהתאם לאסטרטגיה של הקרן".
תאגיד AECON שהנו חברת התשתיות הציבורית הגדולה ביותר בקנדה נחשב לאחד הגופים המובילים בעולם בפיתוח, בניה והפעלה של כבישי אגרה. החברה מתמחה בשותפויות ציבוריות/פרטיות ובהיבטים המימוניים והמשפטיים של פרויקטים בתחום התשתיות ברחבי העולם.
AECON" תמשיך לפעול בישראל בתחום ההפעלה של כבישי האגרה ותחפש הזדמנויות להיכנס למיזמי PPP נוספים" אמרו דני מריאן ואיתן לדזינסקי נציגי AECON בישראל, שהיו בין הגורמים הפעילים בהשלמת העסקה. "השותפות שלנו במפעיל המהווה את הגורם המקצועי היחיד המתמחה בתחום ההפעלה של כבישי אגרה בישראל תאפשר לנו להישאר במרכז זירת העשייה של שוק התשתיות", סיכם מריאן.
את חברת AECON ייצגו עורכות הדין יעל ברץ ויעל זילש ממשרד ברץ ושו"ת את קרן תשתיות ישראל ייצג עו"ד דויד שפירו, ממשרד יגאל ארנון.

תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכרה מניותיה בדרך ארץ תמורת 288 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר לביטחון פנים מתריע מפני עלייה דרסטית של כמות המסתננים מאפריקה לישראל    "המניעים להסתננות אינם הומניטריים אלא ניסיון להשיג תעסוקה או לברוח משירות צבאי"    השתלטות שוהים בלתי חוקיים גם על אשדוד    העלות לקופת המדינה - כ-400 מיליון שקל בתקופה הקרובה
תלם יהב
עיירה קטנה בצפון ניו-יורק מתכוננת לאירוע וטוענת כי החתונה הפוליטית הסודית ביותר מזה שנים תיערך שם    תיאוריית הקונספירציה טוענת כי זוהי רק הטעיה    השלום במזרח התיכון יכול לחכות. האימא הגאה: "זהו הדבר החשוב ביותר בחיי כרגע"
איציק וולף
אומ"ץ פנתה לשר התמ"ת בדרישה להתערבות מיידית על-מנת שמשרדו יעביר תקנות שיאפשרו רכישת מכשירי החייאה חצי אוטומטיים למקומות ציבוריים    "מדובר בדיני נפשות"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הסיכון לשבץ איסכמי עלול להעלות לפרק זמן ארעי - כשעתיים אחרי שתייה אפילו של כוס אחת בלבד של בירה, יין או ליקר
תלם יהב
ה"לה מונד" הצרפתי מפרסם כי מנהל הכספים של ליליאן בטנקור טוען שאריק וורת', שר העבודה, ביקש ממנו שייפגש עם אשתו "כדי לייעץ לה לגבי הקריירה שלה"    מנהל הכספים נחקר גם לגבי מכתב חשוד משנת 2007, שעלול להכניס את וורת' לצרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il