X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצנתורים - במקום ניתוח לב פתוח - בוצעו על-ידי צוות מומחים נרחב בשתי מטופלות מבוגרות, שהיה קיים לגביהן סיכון ניתוחי גבוה מאוד
▪  ▪  ▪
פרופ' קובי ג'ורג', מנהל מכון הלב [יח"צ]

בשבוע שעבר נערכו במכון הלב בבית החולים 'קפלן' שני צנתורים מורכבים ביותר, בסיועו של הקרדיולוג הידוע מצרפת, ד"ר ג'אן קלוד לה בורדה. במהלך הצנתור, שכלל מומחים מתחומים שונים, הושתל מסתם דרך עורק באזור המפשעה במקום ניתוח לב פתוח. הצנתורים, אשר מיועדים למטופלים שנמצאים בסכנת חיים ממשית, הסתיימו בהצלחה רבה והמטופלות ישוחררו לביתן בימים הקרובים.
הצנתורים בוצעו על-ידי צוות מומחים נרחב בראשותם של פרופ' קובי ג'ורג', מנהל מכון הלב, וד"ר עודד איזנברג, מנהל יחידת הצנתורים. מדובר בשתי מטופלות מבוגרות שקיים לגביהן סיכון ניתוחי גבוה מאוד אשר אינו מאפשר ניתוח לב פתוח. פרופ' קובי ג'ורג' הסביר כי מדובר בפעולה מאוד מורכבת הכוללת קרדיולוגים, מרדימים, אנשי אקו, צוות פרא-רפואי שמכין את המסתם ואחיות ייעודיות.
"במהלך הצנתור, שמתבצע דרך עורק באזור המפשעה, מנפחים בלון במסתם כדי לפתוח אותו ולאפשר מעבר שסתום דרך חלל שנוצר. בכך, מונעים פתיחת בית חזה והמטופלים מתעוררים מיד בתום הפעולה. בתוך שלושה ימים הם משתחררים הביתה במצב טוב בהרבה". פרופ' ג'ורג' מסביר כי נבחרו שתי חולות קשות במיוחד שהיו בסכנה ממשית בשל ההיצרות קשה במסתם שלהם. בעזרתו האדיבה של ד"ר ג'אן קלוד לה בורדה, שערך מאות ניתוחים כאלו במרכזים הגדולים בעולם, הפעולות היו מוצלחות ביותר.
מיד לאחר הפעולה שוחח ד"ר עודד איזנברג עם המטופלות והן הביעו תודתן לצוות הרפואי וחשו מצוין. ד"ר איזנברג דיווח כי כבר ישנם שני מטופלים נוספים אשר יעברו את השתלת המסתם בשבועות הקרובים.
החל מהיום יקיים צוות מכון הלב בבית החולים 'קפלן' צנתורים אלו בזמן שיגרה. "פרוצדורה מורכבת זו מתבצעת בארץ זמן קצר רק במרכזים הגדולים", אומר פרופ' ג'ורג'. "ההחלטה לבצע את הצנתורים הללו בבית החולים 'קפלן' מהווה בהחלט גאווה גדולה ומקום של כבוד".
פרופ' יעקב יהב, מנהל בית החולים 'קפלן', אשר היה בקשר מתמיד עם הצוות הרפואי במהלך הצנתור ולאחריו, אמר כי הוא גאה בשיתוף הפעולה הרב תחומי של המומחים סביב פרוצדורה מורכבת זו.
"מכון הלב בבית החולים 'קפלן' הינו כיום בין המכונים המובילים בארץ מבחינת האיכות האנושית והמכשור הטכנולוגי", הוא אומר. "ההצלחה בהשתלת המסתם בשיטה החדשנית מוכיחה שעבודת צוות וידע רפואי מתקדם מביאים לתוצאות מרשימות. החל מהיום תושבי האזור יכולים להסתייע בנו במקרים המצריכים צנתור מורכב זה. אנו נבצע אותם לאורך השנה באופן שגרתי ורציף".
מר אלי דפס, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, העביר לצוותים הרפואיים את הערכתו העמוקה לאחר ביצוע שני הצנתורים המוצלחים. "השתלת המסתם מציבה את בית החולים 'קפלן' בקדמת הטכנולוגיה לצידם של בתי החולים המובילים בישראל", ציין.

תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב יהב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בי"ח 'קפלן' החל לבצע השתלת מסתם בצנתור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להעלות את קפלן על המפה
ד"ר עדו תמרי  |  5/09/10 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את בקשת לקוי ראייה ועיוור להגדיר את תביעתם נגד מפעילי האוטובוסים כתביעה ייצוגית    טוענים שהללו עוברים על חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותובעים פיצוי בסך 5,000 שקל לכל אחד מחברי הקבוצה התובעת
איציק וולף
האישור ניתן לאחר שהממונה רונית קן הגיעה להסכמות עם פקידי האוצר    שר התמ"ת: זו הסנונית הראשונה בטיפול בבעיית הריכוזיות במשק הישראלי, המהלך ישרת את הכלכלה הישראלית לדורות הבאים
יפעת גדות
ועידת ישראל לרפואה IV תתקיים זו השנה הרביעית במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים    השנה תעסוק הוועידה בשני נושאים מרכזיים: המגיפות של המאה ה-21 וישראל והעולם - הרפואה כשגריר
הלגה רקנטי
אז רגע אחרי שאת משקמת את כל הנזקים של החורף שפשוט ייבשו אותך ואת העור שלך לגמרי, את צריכה להתמודד עם הקיץ ושלל הפגעים שהוא מביא עימו    חשוב שתדעי כיצד להתמודד איתם נכון על-מנת למזער את הנזקים הפוטנציאליים
איציק וולף
ראש הממשלה אמר כי המסתננים מגבול מצרים מסכנים את אופיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית    "לא ייתכן שדווקא לישראל אין מדיניות הגירה שתגן עליה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il