X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לרכוש גם מניות של אזורים למכור את אלביט הדמיה של זיסר "במזרח אירופה יש התאוששות בפולין ובצ'כיה, מלאי נכסים גדול מאוד ברוסיה, חולשה בהונגריה, ברומניה ובבולגריה"
▪  ▪  ▪
אליעזר פישמן [צילום: יוסי זליגר]

כדאי לקנות בבורסה את מניות שלוש חברות הנדל"ן של אליעזר פישמן. כך קובעת סקירה של מגדל שוקי הון, שפורסמה היום (א', 18.7.10). לעומת זאת, ממליצה מגדל למכור את מניות אלביט הדמיה של מוטי זיסר. המלצה חיובית יש גם למניות אזורים של ישעיהו בוימלגרין. להלן עיקרי הממצאים:
  • כלכלית ירושלים של פישמן: חברה יציבה, תיק נכסים טוב על בסיס איתן. מנית החברה נסחרת בשער 23.8, והמחיר הצפוי לה הוא 36. מסקנה ברורה - כדאי לקנות, כי על-פי תחזית זו, יעלה שער המניה ב-51% (אין לוח זמנים עתידי לאף מניה מתי תגיע למחיר השיא).
  • מבני תעשיה של פישמן: חברה טובה, בזכות תיק הנכסים המגוון שלה, הגולל נכסים טובים בישראל ובמערב אירופה (בעיקר צרפת). החברה יציבה ומאוזנת. מנהליה גם יודעים לממש נכסים בצורה טובה, ומימשו בשנה האחרונה נכסים כדי להגדיל את הנזילות. מניית החברה נסחרת כיום בשער 5.95, והמחיר הצפוי הוא 6.9. כדאי לקנות, אך הרווח הצפוי אינו גדול, יחסית, 16%.
  • דרבן, החברה הקטנה של פישמן: תמהיל נכון של נכסים. החברה נסחרת בשער 18.6, וצופים לה מחיר של 25, כלומר עלייה של 34%. כדאי לקנות.
  • אזורים של בוימלגרין: מצב החברה השתפר באחרונה. כיום היא יציבה ומאוזנת. השער כיום 16.2, ומגדל שוקי הון צופה עלייה של 36%, עד 22.
  • אלביט הדמיה של זיסר: המניה היחידה מבין החמש שמגדל שוקי הון צופה לא ירידה. שערה כיום 58.5, וחוששים שתרד עד 42, כלומר ירידה של 28%. החברה לא התמודדה בצורה טובה עם המשבר של השנתיים האחרונות.

לתשומת לבו של לבייב

הפרק על המצב ברוסיה הוא בעיקר לתשובת לבו של לב לבייב, שעדיין יש לו השקעות גדולות, בעיקר במוסקבה. ההשקעה המובילה היא הקניון הענק "מול אוף רוסיה", העומד להיפתח בעוד כארבעה חודשים וחצי. לבייב מצפה לתפוסה של 70%, שהיא אומנם יותר מה-40% שלפני כמה חודשים, אבל עדיין מותירה שטחים גדולים מאוד ריקים. מגדל שוקי הון אינה צופה התאוששות בביקושים או בדמי השכירות, חמור מכל, היא מצביעה על מלאי ענק של נכסים ריקים, הגדול ביותר בכל אירופה.

מזרח אירופה: התאוששות זהירה וחלקית

החלק הראשון בסקירה הכלכלית של מגדל שוקי הון מוקדש למצב הנכסים המניבים – משרדים ומרכזים מסחריים - במזרח אירופה. התמונה הכללית היא שהמדינות והעסקים עדיין לא התאוששו מהמשבר הגדול. עם זאת נראה שהמצב הכלכלי הגיע לתחתית, ופה ושם יש שיפורים, בעיקר בעיר הבירה של כל מדינה. בין העובדות הבולטות בסקירה:
  • פולין: מצבה טוב יותר מכל המדינות האחרות במזרח אירופה. הכלכלה מתייצבת. גבר הביקוש למשרדים. לעומת זאת נרשמה חולשה בענף המרכזים המסחריים, ועיקר הביקוש הוא לשכירת עוגנים בקניונים הגדולים. כמו בכל המדינות האחרות בסקירה, המצב בבירה ורשה הוא הטוב ביותר.
  • צ'כיה: גם מצבה של מדינה זו טוב יחסית. יש ביקוש ניכר למשרדים בפראג. בנוסף מורגשת התעניינות של משקיעים בינלאומיים לרכישת נכסים.
  • רוסיה: מלאי הנכסים המניבים הוא הגדול ביותר בכל אירופה, וכמובן שאין מה לדבר על עלית דמי השכירות. מורגשת אומנם התאוששות מסוימת בביקושים, אך נראה שהיא מבוססת בעיקר על אופטימיות יתרה, אולי מוגזמת. הביקושים מתונים, דמי השכירות יציבים. לא צופים התאוששות מהותית בעתיד הקרוב.
  • הונגריה: מצב כלכלי קשה. הצע גדול ותפוסה נמוכה בענף המשרדים. גם ענף המרכזים המסחריים נפגע קשה.
  • רומניה: משקיעים ושוכרים מגלים עניין רק במשרדים מעולים בבירה. בענף המסחרי יש מצב של שוק שוכרים, ודמי השכירות בירידה. קיימת בעיית מימון חמורה.
  • בולגריה. המצב קשה. לא כדאי להשקיע.

ספק אם כדאי להשקיע

הסקירה הראשונה מסוגה של מגדל שוקי הון נערכה ביסודיות וברצינות, וכוללת מספר רב מאוד של עובדות ונתונים, שרק תמציתם הובאה לעיל. המסקנה הברורה למשקיעים ישראלים היא: ספק אם כדאי להיכנס להשקעות חדשות במדינות אלו. עדיף לשבת בשקט ולחפש את הרווחים במקום אחר. מי שכבר קנה נכסים בעבר, ותקוע עם מלאי, שישתדל לנצל כל הזדמנות ולמכור.

כל הנדל"ן בכף ידך
תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגדל ממליצה: לקנות את חברות הנדל"ן של פישמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם יש פרשה (מצונזרת -
ויוי68558  |  19/07/10 07:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תקבל 45 מיליון שקל    החברה זכתה קודם לכן במכרז הקבלן הראשי    סך ההשקעה - 180 מיליון שקל
עידן יוסף
הפרדת שירות הכבאות מן הרשויות המקומיות והפיכתן לשירות ארצי עומדת בבסיסה של הצעת החוק שנועדה לעגן את המלצות ועדה מקצועית מלפני 12 שנה
גבריאל היידו
הצרפתי חגג זכייה ראשונה בקריירה בקטע ה-14. שלק עדיין מוביל
עידן יוסף
חברות גובות עמלות יתר עבור שירותים    הצעת חוק חדשה באה למנוע את התופעה    ועוד: שלוש דרכים לשלם על שירות
עידן יוסף
לראשונה: תחבורה ציבורית באום אל פאחם, בפורדיס ובבית ג'אן וקו מאסף בין עכו למעלות    במסגרת תוכניתו של שר התחבורה, יופעלו לראשונה קווי שירות של תחבורה ציבורית במספר ישובים לא יהודים בצפון הארץ ובדרומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il