X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן הנשיא ביידן מאמין כי הדמוקרטים עוד "יפתיעו את כולם בגדול" וישמרו על הרוב בקונגרס הרפובליקנים מעריכים כי הדמוקרטים יאבדו כ-40 מושבים בבית הנבחרים
▪  ▪  ▪
אובמה וביידן. "יפתיעו את כולם" [צילום: AP]

חודשים מספר לפני שמיליוני אזרחי ארה"ב ישלשלו את פתקי ההצבעה שלהם לקלפיות, מערכת הבחירות לקונגרס הולכת ומתחממת.
כאשר אחוזי התמיכה בנשיא הדמוקרטי, ברק אובמה, עומדים על שפל חסר-תקדים, נדמה כי המפלגה הרפובליקנית פשוט לא מצליחה להמריא. כל הסקרים האחרונים בארה"ב מצביעים על מגמה שגורמת לחשש גדול בשתי המפלגות - מגמה של אנטי מועמדים מכהנים. הסקר האחרון שהתפרסם בוושינגטון פוסט בשבוע שעבר, מצביע על כך שמרבית הציבור טוען כי יצביע נגד המועמד המכהן באזור הבחירה שלו. בסקר אחר, שמדאיג את המפלגה הרפובליקנית, נראה כי למרות התמיכה הנמוכה במפלגה הדמוקרטית (32%), המפלגה הרפובליקנית נהנית מאחוזי תמיכה נמוכים עוד יותר (26%).
בראיון לאיי-בי-סי, סגן הנשיא, ג'ו ביידן, מזהיר את המפלגה הרפובליקנית שלא להיכנס לשאננות יתר. "אני חושב שאנחנו נפתיע את כולם", אמר ביידן. "אנחנו נזכה במרבית הכיסאות בבית הנבחרים ובסנאט. אנחנו לא נפסיד את השליטה באף אחד מהם", הוסיף.
ההצהרה המפתיעה מגיעה שבוע בדיוק לאחר שרוברט גיבס, דובר הבית הלבן, הביע חשש כי המפלגה הדמוקרטית בסכנה של איבוד הרוב בקונגרס. הרפובליקנים שעטו על המציאה, וטענו שהמפלגה הדמוקרטית עומדת לספוג מכה רצינית בבחירות אמצע הכהונה. "אני חושב שנזכה בחזרה בקצת יותר מ-40 מושבים בקונגרס", דברי פיט סשונס, חבר קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית. תרחיש שכזה יחזיר לרפובליקנים את שליטתם בקונגרס, הנמצאת כיום בידי הדמוקרטים.
"משאל עם על מדיניות אובמה"
הבחירות הקרובות עשויות להיות קריטיות עבור המשך שלטונו של אובמה. נשיא ללא שליטה בסנאט ובבית הנבחרים מתקשה מאוד להעביר מינויים, רפורמות, תהליכים חקיקתיים ומדיניות. למרות שהנתונים מדאיגים את המפלגה הדמוקרטית, הם לא שונים מאלו של הנשיאים לשעבר ביל קלינטון ורונלד רייגן. הדמוקרטים זוכרים היטב כיצד רייגן וקלינטון איבדו את השליטה בקונגרס, אולם בסופו של דבר שבו וניצחו בבחירות לנשיאות שנתיים מאוחר יותר.
איבוד הרוב בקונגרס עלול למנוע מאובמה תהליכים שהחל מאז תחילת כהונתו. מאז עלייתו לשלטון, אובמה הספיק להעביר מספר תהליכים נרחבים בסנאט ובבית הנבחרים: רפורמת הבריאות הממלכתית, תוכנית הסיוע למשק, מינוי שופטת לבית המשפט העליון, כאשר השנייה מחכה לאישור סופי, ולאחרונה העביר רפורמה פיננסית נרחבת.
רבים בארה"ב מתייחסים לבחירות הללו כאל הצבעת תמיכה או סלידה בנשיא. "הם יודעים שביום אחרי הבחירות, הן יתורגמו כמשאל עם על מדיניות הנשיא אובמה", אמר כריס ואן הלן, חבר קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית ויו"ר ועדת הבחירות של הקונגרס. "אני יודע שהחבר'ה האלה (הרפובליקנים - ת.י.) כבר מוציאים את בקבוקי השמפניה, אבל הדמוקרטים ישמרו על הרוב בקונגרס".

תאריך:  19/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות בארה"ב: שתי המפלגות מחליפות מהלומות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר החוץ כינס מסיבת עיתונאים אך כבר בתחילתה הבהיר שאין בכוונתו לפרוש מן הקואליציה למרות חילוקי הדעות    "מקווה שנדבר שוב עם ראש הממשלה ברמה העניינית"    תקף את הפרשנים: אני לא זוכר כל כך הרבה דברי שטות ובורות שקראתי אצל פרשנים אחדים
יפעת גדות
מחקר חדש הראה כי לאחר מספר שנים, חלק מהצעירים שסבלו מרמות כולסטרול גבוהות, לא נחשבו עוד כמי שזקוקים לטיפול תרופתי על-פי הקווים המנחים
אלעזר לוין
הקונים - בני משפחת גוהר הקרובים לבעלי תיווך קפיטל 2000    מאנה יחויב במס שבח    מכר מגרש בן 500 מ"ר ועליו שלד של וילה
תלם יהב
הוושינגטון טיימס מפרסם את דבריו של בכיר במודיעין האמריקני אשר טוען כי קהילת המודיעין המערבית יודעת שסופו של מובארק קרב    ההערכות: בין שנה לשנה וחצי    הקרב על הנשיאות כבר החל
יפעת גדות
חוקרים מאנגליה פיתחו נוסחה מתמטית, שלקחה בחשבון 12 אמצעי מפתח הנדרשים כדי להעביר תחושה של אמון וכבוד בלחיצת היד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il