X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
455 מקורבנותיו של רוני פרל תובעים עשרות מיליונים ממנו כמו גם מגופי אכיפה, פיקוח ופיננסים, בהם המשטרה, המפקח על הבנקים, חברת הביטוח הפניקס ובנק הפועלים טוענים כי הגופים תרמו ברשלנותם להצלחת התרמית, שכללה שחרור מחבויות על דירות נופש ו"השקעות" שונות ומגוונות
▪  ▪  ▪
רוני פרל [צילום: TheMarker]

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה (יום ב', 19.7.10) תביעה אזרחית בסכום של 45 מיליון שקל, ע"י 455 מקורבנות הונאת הענק המכונה "הונאת קבוצת ריאליטי". התובעים מיוצגים על-ידי עוה"ד עובדיה גבאי, מיכאל דבורין, יצחק בם ועובדיה כהן מהמשרדים בם, דבורין, כהן ושות' ועובדיה גבאי ושות'.
מלבד האחראים הישירים להונאה - ובראשם רוני פרל, הוגשה תביעה גם נגד בנק הפועלים, משטרת ישראל, הממונה על הגנת הצרכן, המפקח על הבנקים, חברת הפניקס הישראלי ואח', אשר, לטענת התובעים, "תרמו ברשלנותם ל'הצלחה' המסחררת של ההונאה שגרמה לקורבנותיה נזק של עשרות מיליוני שקלים". כמו-כן, רשות המיסים, אשר קיבלה תשלומי מס בגין עסקות התרמית, נתבעת להשיב כספים אלו.
כזכור, רוני פרל עצמו נידון בחודש מאי האחרון ל-5 שנות מאסר בפועל בגין מעשיו. כמו-כן, נגזר עליו לשלם פיצוי של מיליון שקל לקורבותיו ולשלם קנס בסך 100 אלף שקל.
כתב התביעה הארוך והמפורט מונה כ-300 עמודים ועוד 800 נספחים (ובסך-הכל למעלה מ-2,000 עמודים) ומגולל את סיפורן של 250 משפחות מקורבנות ההונאה.
ע"פ כתב התביעה, במשך ארבע שנים רוני פרל הוציא ממאות אזרחים עשרות מיליוני שקלים בתואנות שווא שונות ומשונות באמצעות עסקות פיננסיות כוזבות. בתחילה הוא הציע לשחרר אותם מחבויות ליחידות הנופש שבבעלותם תמורת תשלום של עשרות אלפי שקלים ולאחר מכן הציע "השקעות משתלמות במיוחד" והוציא כך עשרות מיליוני שקלים מקורבנות תמימים, רובם קשישים ואנשים בגיל העמידה.
"החשדות היו ידועים לגופי האכיפה מ-2004, אך איש לא חקר"
עוד נטען, כי רשויות רבות קיבלו דיווחים על החשדות להונאה כבר החל משנת 2004. לטענת התובעים, המשטרה לא חקרה טענות אלו, הממונה על הגנת הצרכן התעלם מהן, והמפקח על הבנקים לא שעה להתראה מפורשת שנשלחה אליו בעניין הבנק הפרטי הענק המתנהל תחת אפו על-ידי רוני פרל וחבריו.
חלק נכבד מן התביעה מוקדש לתרומתו של בנק הפועלים להצלחת ההונאה. לטענת התובעים, הבנק איפשר לרוני פרל לנהל את חשבונות החברות באמצעות אשת קש מן היום הראשון. אל החשבונות הפקיד פרל את ה"פידיון" מעסקות המרמה ומשם הבריח את הכספים ליעד בלתי ידוע בדרכים שונות ומגוונות, לרבות באמצעות אנשי השוק האפור. החשבונות בבנק הפועלים שימשו תחנת מעבר. נטען, כי לבנק היה ידוע כי מאחורי כל החשבונות עומד רוני פרל, שלו היסטוריה בנקאית מפוקפקת וחלק מחשבונותיו הוגבלו קודם לכן. עוד נטען, כי הבנק איפשר לפרל להדפיס עשרות אלפי שיקים בבית הדפוס של הבנק ושעליהם התנוססה החתימה של אשת הקש, בניגוד לכללי הבנקאות התקינה האוסרים הדפסת שיקים חתומים. את הצ'קים האלה, שלא היה להם כל כיסוי, פיזר פרל בין קורבנותיו כבטוחה להשקעות בפירמידה שיצר.
עוד נאמר, כי גם כאשר נודע לבנק הפועלים כי רוני פרל אומר ל"משקיעים" שיש לו קרן משותפת עם בנק הפועלים, קרן אשר לא הייתה ולא נבראה, ובכך מפתה אותם לשים עוד ועוד כספים על קרן הצבי, הבנק לא מנע את המשך הפעילות התרמיתית ואיפשר בכך לפרל להמשיך ולרמות את קורבנותיו.
כדי לשוות למרמה מימד של אמינות, נטען עוד כי רוני פרל עשה ביטוח חיים בחברת הפניקס והציג את הביטוח כמכסה את עסקות המרמה עצמן, פעולה שגרמה לקורבנות להאמין שהכסף שהם מפקידים בידי רוני פרל מבוטח בידי הפניקס הישראלי. התובעים טוענים כי גם אחרי שנודע לפניקס כי זהו אופן השימוש שרוני פרל עושה בפוליסת הביטוח, למעט דרישה להפסיק את הדבר, לא עשתה החברה דבר על-מנת לוודא כי השימוש התרמיתי בפוליסה אכן נפסק, ולא דאגה ליידע את קורבנותיו של פרל שהיו רשומים כמוטבים בפוליסת הביטוח שלמעשה הפוליסה אינה מבטחת את כספם. הגם כשקורבנות חדשים צורפו על-ידי פרל כמוטבים לפוליסה, נטען כי פניקס לא גילתה עניין במספר ההולך והגדל של המוטבים ולא דאגה להפסיק את השימוש התרמיתי בפוליסה שלה.
"למעשה כל המנגנונים שהיו אמורים לגלות את המרמה כבר בראשיתה ובוודאי בהמשך, ולהגן על הציבור בפניה נרדמו בשמירה. עתה אלו שנרדמו בשמירה נדרשים לשלם בגין רשלנותם, נטען בכתב התביעה. עוד נאמר כאמור, כי מכל עסקות המרמה רוני פרל דאג לשלם מס כחוק וכספים שהושגו במרמה הגיעו לרשות המיסי. עתה טוענים התובעים שעסקות המרמה אינן תקפות ולכן רשות המיסים אינה יכולה להינות מכספים ששולמו על עסקות אלו.

תאריך:  19/07/2010   |   עודכן:  07/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפגעי רוני פרל תובעים 45 מיליון שקל פיצויים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן לשים סוף לתרמיות אלו
מרים1  |  20/07/10 00:27
 
- איך מצטרפים לטביעה?
gea  |  1/11/10 13:20
 
- ניפגעי ריאליטי
שרל בוזגלו  |  17/02/11 09:42
 
- ניפגעי ריאליטי
אירנה גלזרוב  |  13/05/11 16:42
 
- ניפגעי ריאליטי
אירנה גלזרוב  |  13/05/11 16:34
 
- התביעה נגד רוני פרל
אריה ל  |  31/07/13 21:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
התבטאות מפתיעה מפיו של השופט סלים ג'ובראן מצדדת בעקיפין בבנייה ערבית שלא כחוק
עידן יוסף
אוניברסיטת בר-אילן ביטלה את הסעיף בתקנונה, האוסר פעילות פוליטית של סטודנטים    הביטול - בעקבות איום בתביעה
עופר וולפסון
ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל את ערעורה של אשה, וקבע כי רכב שקיבלה במסגרת הסכם גירושים, אינו יכול להילקח במסגרת פעולות עיקול עקב חובותיו של בעלה לשעבר
יוסי ניסן
זקי רכיב, השותף החדש במעריב, בוועידת תקשורת ונתח שוק: "אנשים לא נכנסים לגוגל בשביל גוגל אלא בשביל תוכן של אנשים"    "'מעריב' הוא עסק מאוד מבטיח"    על שלדון אדלסון: "הוא מביא איתו תובנות מעולם הקזינו, שם מחלקים אלכוהול בחינם; עיתון הוא לא במה לאג'נדה פוליטית"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הקשר השלים 45 דק' מול ווסטהאם. גלאדבך: "לא נעמוד בדרכו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il