X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההזמנות לרביע הבא מלמדות על המשך התרחבות נוספת בפעילות הסקטור העסקי, אך באופן מתון בענפי התעשיה, הבנייה ושירותי ההיי-טק ממוצע הציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הבאים עלה במקצת אך נותר בתחום יציבות המחירים של בנק ישראל
▪  ▪  ▪
חברות התעשייה צופות המשך עליות מתונות במכירות גם ברביע הבא [צילום: AP]

מדיווחי החברות והעסקים עולה כי ברביע השני של שנת 2010 הפעילות העסקית במשק המשיכה להתרחב. כך עולה (יום ד', 21.7.10) מבדיקת חטיבת המחקר בבנק ישראל, על-פי ממצאי סקר החברות לרביע השני של שנת 2010, המבוססים על תשובותיהן של 638 חברות ועסקים מענפי המשק השונים.
ממוצע הציפיות לאינפלציה של החברות עלה לרמה של 2.6 אחוזים בממוצע לעומת 2.5 אחוזים ברביע הקודם, אך נותר עדיין בתוך תחום יציבות המחירים. 75 אחוזים מהחברות סברו כי האינפלציה תהיה בתום השנה בתחום יעד יציבות המחירים (1 עד 3 אחוזים) לעומת 92 אחוזים ברביע הקודם.
מהתפלגות הציפיות של החברות להתפתחות שער החליפין של השקל מול הדולר עולה, כי החברות ציפו שבעוד 12 חודשים (בסוף יוני 2011) יגיע שער החליפין ל-4 ש"ח לדולר בממוצע, לעומת 3.9 בסקר הקודם. החברות צופות כי בסוף הרביע השלישי של 2010 יגיע שער החליפין ל-3.9 ש"ח לדולר בממוצע, לעומת 3.8 ש"ח ברביע הקודם. שער החליפין הממוצע נכון ליום הדיווח של החברות שהשתתפו בסקר עמד על 3.85 ש"ח לדולר.
מדיווחיהן של חברות התעשיה עולה, כי ברביע השני של שנת 2010 נמשכה התרחבות הפעילות. ההתרחבות השתקפה בעלייה של מאזן הנטו של המכירות המקומיות בעוד שהמכירות לייצוא עלו רק במתינות. גידול הפעילות התמקד בעיקר בחברות הגדולות ואילו בחברות הבינוניות והקטנות נרשמה יציבות בפעילותן. החברות צופות המשך עליות מתונות בפעילות ברביע הבא ובפרט ביחס למכירות לייצוא.
על-פי דיווחיהן של חברות המסחר, עלה היקף המכירות במהלך הרביע השני, אם כי בשיעור מתון ביחס לרביע הקודם. החברות חוזות עם זאת האצה של עליית המכירות ברביע הבא. הודות לעליית המכירות והתחזיות להמשכה של מגמה זו, מדווחות חברות המסחר על עלייה במספר העובדים בענף, הגם שבמתינות יחסית לדיווחיהן באשר להיקף המכירות.
דיווחי החברות בענף השירותים העסקיים מלמדים על עלייה בפעילות, הודות לגידול המכירות בארץ. היקף המכירות של השירותים בחו"ל נותר ללא שינוי ומיתן את העלייה בהיקף הפעילות הכוללת. מספר העובדים עלה, וההזמנות מחו"ל לרביע הבא צפויות לעלות באופן מתון בלבד. המשך הצפיות להתרחבות המכירות בארץ מהווה אפוא את המקור המרכזי לציפיות להמשך העלייה בפעילות הכוללת לרביע הבא.
בתי המלון דיווחו על המשך העלייה בפעילות (לעומת הרביע המקביל אשתקד) לאחר התכווצות בענף בשנת 2009, על-רקע המשבר הכלכלי בארץ ובעולם. יודגש כי גידול הפעילות הינו לעומת רמתה הנמוכה של פעילות בתי המלון ברביע השני אשתקד, בו חלחל המשבר העולמי גם לענף זה. בדומה לרביע הראשון של השנה, גם הרביע עלה מאוד מספר הלינות של התיירים, והחברות דיווחו כי ביקוש נמוך של תיירים מחו"ל אינו מהווה בעיה חמורה כבשנה שעברה. החברות מדווחות על התרחבות נוספת ברביע הבא המשתקפת בעלייה חדה של היקף ההזמנות שהתקבלו לרביע הבא.
מדיווחיהן של חברות התחבורה והתקשורת עולה, כי ברביע הנסקר התרחבה הפעילות. העלייה בפעילות ובמכירות שירותים לישראלים הקיפה את כל ענפי המשנה הכלולים בענף זה אך במיוחד בלטה בתחבורה הימית והאווירית. ברביע הבא החברות צופות עלייה בהיקף ההזמנות ובפעילות.
מדיווחי חברות הבנייה עולה, כי ברביע הנסקר נרשמה יציבות בהיקף הביצוע של עבודות בינוי, וגם יתר הנתונים באשר לפעילות הענף מלמדים על חולשתו: יציבות בהיקף התחלות הבנייה, עלייה מתונה בהיקף גמר הבנייה וירידה במספר העובדים. כן נרשמה עלייה במחירי התפוקה של הענף, כאשר מגבלת הקרקעות ממשיכה גם הרביע להוות את המגבלה החמורה ביותר מבין מגבלות ההיצע. הציפיות לרביע הבא הן לעלייה מתונה בענף.

אין שינויים בהיקף ההגנות הפיננסיות בענפי התעשיה

System.String[]

תאריך:  21/07/2010   |   עודכן:  21/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר החברות ברבע השני: ציפיות להתרחבות מתונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך קבע השבוע בית הדין האזורי לעבודה בת"א    ביה"ד דחה את תביעת המאבטחים בנימוק לפיו לא מדובר בתפקיד זהה    "מדובר בתחום עיסוק רחב ושונה מתפקידו של מאבטח, המאופיין כתפקיד נקודתי"
איציק וולף
התביעה ביקשה מבית המשפט לגזור על רוצח דנה בנט, סילביה מולרובה ואהרון שימחוב מעל ל-100 שנות מאסר    ההגנה מבקשת שמאסרי העולם ירוצו במקביל
עופר וולפסון
היקף החוזה מוערך בכ-20 מיליון דולר    מערכת המכ"מ מודדת את הביצועים ורמות הדיוק של חימושים שונים    תע"א זכתה גם בחוזה מטעם חברת NOVA ההודית, להקמת תשתיות לייצור מערכות תצפית אלקטרו אופטיות בהודו
איציק וולף
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה תקנות להנגשת בניינים קיימים לכניסת אנשים בעלי מוגבלויות    בסקטור הפרטי עד 2015, ברשויות המקומיות עד 2021 ובשאר הרשויות עד 2018
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי והמשטרה התעלמו מדרישת בית המשפט להביא לדיון שמתקיים היום את חיים פרלמן ודוד סיטבון שנעצרו בחשד להתארגנות לפגיעה בפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il