X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוק חדש: תלמידי בתי הספר לאמנות יוכרו כסטודנטים לכל דבר
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) להכיר בתלמידי בתי הספר לאמנות כסטודנטים לכל דבר. החוק ייכנס לתוקפו כבר בשנת הלימודים האקדמאית הקרובה.
כיום, התלמידים בבתי הספר המעניקים השכלה אמנותית אינם מוכרים כסטודנטים ולכן לא יכולים ליהנות מהזכויות ומההטבות להן זכאים אלה הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה. לפי החוק החדש, גם תלמידים בבתי הספר לקולנוע, לתיאטרון, לאמנות פלסטית וכיו"ב יכללו בחוק זכויות הסטודנט ויזכו להטבות הכלולות בו, כגון: איסור הפליה בתנאי קבלה, הגבלת דמי הרישום, חופש הביטוי וחופש ההתאגדות (קרי, להקים אגודת סטודנטים שתוכר על-ידי המוסד), מינוי נציב קבילות סטודנטים ועוד. יתר על כן, מי שמוכר כסטודנט בישראל זכאי לתעודה המעניקה הטבות כלכליות בפתיחת חשבון בנק, נסיעה מוזלת בתחבורה ציבורית ועוד. יש להדגיש כי במסגרת החוק, לא יוכרו בתי הספר כמוסדות להשכלה גבוהה אך מי מהם שעומד בקריטריונים (מינימום 70 תלמידים, תוכנית לימודים תלת-שנתית ולפחות 4 שעות לימודים ביום) יוכרו תלמידיהם כסטודנטים בישראל.
"משרד התרבות מכיר תחת קריטריונים ברורים ונוקשים בבתי ספר מסויימים לאמנות כזכאים לתמיכה ממשלתית, אך אין שום התייחסות ללומדים במוסדות אלה", מסביר מילר, שגם עומד בראש שדולת הצעירים והסטודנטים בכנסת. "תרומתם של בוגרי בתי הספר הללו לתרבות ולאמנות הישראלית היא עצומה ולימודיהם אינם נופלים בחשיבותם מתחומים אחרים, לכן אין שום סיבה שלא יזכו להחזיק בתעודת הסטודנט", הוסיף.
הצעת החוק גובשה יחד עם איגוד הסטודנטים לאמנות בירושלים לאחר שפנו לח"כ מילר. ניסן ירון, יו"ר האיגוד אמר כי "מזה שנתיים אנו מקיימים מאבק עיקש להפסקת האפליה של תלמידי מקצועות האמנות בישראל והחוק הנוכחי מהווה צעד משמעותי במסגרתו. מעבר לזכויות החשובות שמעניק התיקון לתלמידי האמנות, אישורו בכנסת מהווה הצהרה של המדינה כי סטודנטים לאמנות אינם שווים פחות מסטודנטים למקצועות אחרים". יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בועז טופרובסקי בירך את תלמידי האמנות על הצטרפותם למשפחת הסטודנטים בישראל וקרא להם לנצל את הזכות החדשה להתאגד כדי לשמור ולהגן על זכויותיהם.

כל האמנות בכף ידך
תאריך:  21/07/2010   |   עודכן:  21/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לומדים משחק? מהיום תקבלו זכויות של סטודנטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
השר להגנת הסביבה יצא בקריאה למנהל רשות המים ולשר התשתיות להפסיק את הקמפיין המציין כי משבר המים יסתיים בעוד 3 שנים    לנדאו בתגובה: "אין בכוונתנו להסתיר מהציבור כי בעיית המחסור במים עשויה להיפתר"
עופר וולפסון
ורד לב, נפגעת גילוי עריות אשר שובתת למעלה מחודש מול הכנסת בדרישה להחרמת הענישה על עבירות גילוי עריות, השתתפה בדיון מקצועי בנושא בוועדה לקידום מעמד האישה    "לבטל חוק ההתיישנות על עבירות אלו, לקבוע פיצוי מינימלי ולהתאים בין הדין הפלילי לאזרחי"
עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה פה אחד בקריאה שנייה ושלישית חוק האוסר למכור אלכוהול מ-11 בלילה עד 6 בבוקר    החוק אינו חל על מסעדות, פאבים, גני אירועים וחנויות הפטורות ממכס בנתב"ג
זיו אברג'יל
המאמן לרדיו ת"א: "השנה יהיה קשה לנו להתברג במקומות 1-3 בטבלה"
עופר וולפסון
קבוצת דגש נקלעה לסכסוך עם איש עסקים טורקי, על-רקע שימוש בכספים שהעביר לה לצורך רכשית נכסי נדל"ן יוקרתיים ברומניה    החברה לא עמדה במועד פירעון ההלוואה ואיש העסקים פתח בהליכי הוצאה לפועל נגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il