X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: דו"צ]
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ בטענה שהוראת השעה המאריכה את שירותם הצבאי של גברים בחצי שנה פוגעת בזכויותיהם באופן שאינו מידתי "לא נעשה שימוש באמצעי שיפגע פחות בזכויותיהם - גיוס רחב היקף גם של תלמידי ישיבות" "בן-גוריון פטר 400 תלמידי ישיבות בלבד"
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ (יום ה', 22.7.10) נגד הכנסת, שר הביטחון וממשלת ישראל בדרישה לקצר את השירות הצבאי לגברים במדינת ישראל. זאת, במטרה לצמצם את הפערים בין המתגייסים למקבלים פטור מן המדינה.
בעתירה מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט להוציא צו על תנאי שיורה לכנסת ולשר הביטחון לנמק מדוע לא יבטלו את חוק שירות הביטחון או כל הוראה חוקית אחרת המאריכה את שירותם הסדיר של חיילים גברים המשרתים בשירות סדיר בצבא, בשישה חודשים נוספים.
"זאת בשל היותה הוראת חוק בלתי חוקתית, הפוגעת באופן שאינו מידתי ואשר עולה על הנדרש בזכויות היסוד של החיילים המשרתים, ובהנתן אמצעי הפוגע פחות בזכויות היסוד של החיילים והוא גיוס רחב יותר של חייבי גיוס ובכללם גיוס תלמידי הישיבות ש"תורתם אומנותם" הזכאים לדחיית שירות שמשמעותה המעשית פטור משירות צבאי בהתאם לחוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם, התשס"ב-2002 (שזכה לשם "חוק טל")", נכתב בעתירה.
לחילופין מבקשת העותרת מבית המשפט להורות על בטלותה של הוראת השעה שאמורה להחליף ב-31 ביולי את הוראת השעה הקודמת ולהאריך את שירותם הצבאי של גברים בחצי שנה.
כמו-כן מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט להוציא צו ביניים שלפיו לא יהיה תוקף להוראת השעה המדוברת עד להכרעה סופית בעתירה, וצו ביניים המורה לשר הביטחון להורות לצה"ל להיערך לשחרור החיילים המשרתים בו למעלה מ-30 חודשים או למצער להורות על שחרור מחזור הגיוס הקרוב בתום 30 חודשי שירות בלבד ולא לאחר 36 חודשים. זאת עד לבירור העתירה.
התנועה לאיכות השלטון ציינה בעתירה כי היא מבקשת לקבוע דיון דחוף בעניין מכיוון שתוקפה של הוראת השעה שמאריכה את שירותם הצבאי של גברים ל-36 חודשים יפוג בעוד כשבוע - ב-31 ביולי 2010. באותו יום אמורה להיכנס לתוקפה הוראת שעה חדשה - "תיקון 13" שתאריך פעם נוספת את השירות בחצי שנה.
"על כן יש חשיבות לדון בעתירה זו בטרם תכנס הוראת השעה (תיקון 13) לתוקף ותקבע מציאות בשטח. כך בנוסף, נחוץ דיון מהיר על-מנת לאפשר לצבא להיערך לשירות סדיר של 30 חודשים וזאת כבר במחזור הגיוס הנוכחי", כתבו.
על-פי נתונים שהוצגו בעתירה, רק 60% מכלל מחזור הגיוס באוגוסט אשתקד גוייסו לצה"ל. שיעור הפטור הנרחב ביותר ניתן מטעמי דת - "תורתו אומנותו".
העותרים טענו כי תחילתו של מתן פטור מגיוס על-רקע של תורתו אומנותו, היא בהחלטת שר הביטחון הראשון דוד בן-גוריון לאשר דחיית גיוסם של מספר נקוב וקבוע של 400 תלמידי ישיבות בלבד.
"מטרת הפטור הייתה למנוע פגיעה בישיבות המעטות שפעלו אז בשנותיה הראשונות של המדינה, נוכח הכחדת אלפי הישיבות שפרחו באירופה ערב השואה. במהלך השנים הוגדלו המכסות ובשנות ה – 70 למאה הקודמת, נפרץ הסכר, בוטלה ההגבלה על מספר התלמידים שזוכים לפטור והוקלו הדרישות מבעלי הדחייה. בהדרגה, הפך הפטור השולי לתופעה רחבת ממדים המקיפה אחוזים ניכרים של המיועדים לגיוס", כתבו.
"לא רחוק היום בו מיעוט הגברים בישראל יהיה מגוייס לצה"ל, וביחס לגברים חייבי הגיוס, בגיל 18, כשליש מהם יקבלו פטור של תורתו אומנותו", ציינו בעתירה.

תאריך:  22/07/2010   |   עודכן:  22/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד בן-גוריון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארכת השירות לא חוקתית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חוקתית בתחת שלי,זה טוב למדינה?
אלישמע  |  22/07/10 10:58
2
שרגא אליעד חושב שכל עם ישראל
טפשים כמוהו  |  22/07/10 13:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בעוד חודשיים תתחיל מכירת 85 הסוויטות של מלון היוקרה שייבנה מעל קניון ארנה בהרצליה    ההשקעה - 600 מיליון שקל    היזמים - עדי ועירית שטראוס וחברת הבנייה תדהר
איציק וולף
השר לביטחון פנים אמר כי פסיקת בית המשפט העליון שהכפיל את עונשו של השוטר שהרג גנב רכב מהווה מסר קשה ומוטעה    יתמוך בבקשת החנינה שיגישו ניצבי המשטרה לדורותיהם לנשיא המדינה
יפעת גדות
במחקר שנעשה נמצא כי שליש מהנבדקות האמינו כי סיכונן ללקות בשבר הוא נמוך מהמצב האמיתי, ודווקא ככל שהיו ברמת סיכון גבוהה יותר לשברים, העריכו את מצבן בצורה אופטימית יותר
שרון שפורר
ברודט, שפירא או דברת    12 חברי דירקטוריון הבנק הגדול בישראל ייבחרו הבוקר ביו"ר שיחליף את איתן רף, הפורש לאחר 15 שנה בתפקיד
יפעת גדות
מחקר חדש מאוניברסיטת חיפה גילה את החומרים הכימיים שמפרישים הטורפים הטבעיים של היתושים    החוקרים מקווים לפתח דוחי יתושים טבעייים ויעילים יותר מאלו הקיימים כיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il