X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גוגל הודיעה היום על השלב הראשון בהעלאת ספרות ישראלית לרשת בשיתוף פעולה עם מו"לים ישראלים, החלה גוגל לסרוק ולאפשר חיפוש של ספרים בעברית באמצעות האתר הייעודי שלה
▪  ▪  ▪
מעכשיו, גם חיפוש תכני ספרות בעברית [צילום: פלאש 90]

חברת גוגל הודיעה (יום ה', 22.7.10) על הגעתו של Google books ("גוגל ספרים") לישראל. ההכרזה מציינת צעד ראשון ביצירת ספרייה מקוונת בעברית, כמו גם אפשרויות חיפוש מתקדמות של ספרים בעברית עבור הגולש הישראלי.
כך לדוגמא, אם מקלידים "נולדתי בדירת קרקע קטנה מאוד, נמוכת קומה", מנוע החיפוש הייעודי של "גוגל ספרים" יאתר את הספר “סיפור על אהבה וחושך” של עמוס עוז. “כתר” הינה אחת מההוצאות לאור אשר כבר חתמו על שיתוף פעולה כאשר גוגל שואפת לחתום על הסכמים עם מו”לים נוספים ולהעשיר את הספרייה המקוונת.
הספרייה המקוונת מביאה ערך מוסף לקורא, אשר מקבל החל מהיום גישה קלה ומהירה יותר למבחר רחב של ספרים ובנוסף, מהווה הזדמנות לסופרים ולמו"לים להגיע לקהל קוראים רחב יותר. לדברי גוגל, סריקת הספרים והפיכתם לדיגיטליים מסייעת בהנגשת המורשת העשירה של ישראל לכל, בארץ ובעולם.
ברחבי העולם, פועל "גוגל ספרים" באמצעות שיתוף פעולה עם הוצאות ספרים ושותפי התוכן של השירות, המספקים את הספרים. גוגל ממירה אותם לפורמט דיגיטלי. את הספרים ניתן לחפש או דרך "גוגל ספרים" או דרך מנוע החיפוש של גוגל. כאשר גולש מבצע חיפוש אחר ספר המוגן בזכויות יוצרים, יציג "גוגל ספרים" תצוגה מוגבלת של הספר ויספק קישור לחנויות ספרים אינטרנטיות המוכרות את הספר. חיפוש אחר ספר אשר נמצא במאגר הספרים בזכות הסכם עם אחד המו"לים או שותפי התוכן, יציג את הטקסט המלא של הספר ותינתן אפשרות להורידו כקובץ pdf.
ריקי דרורי, סמנכ"ל השיווק של גוגל ישראל, מסרה בתגובה: "אנו שמחים להביא את 'גוגל ספרים' לישראל ובטוחים כי הוא יהווה הזדמנות מצוינת עבור קוראים להיחשף לתרבות ולמורשת ישראלית כמו גם למו"לים וסופרים להגיע לקהל קוראים רחב יותר".
סאנטיאגו דה-לה מורה, מנהל שותפויות בתחום הדפוס והתוכן באזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון של גוגל, אמר: "אנו שמחים להשיק בישראל את 'גוגל ספרים', כאשר ההכרזה היום מציינת את נקודת ההתחלה של המוצר בישראל. אנו מצפים לשתף פעולה עם מו"לים ושותפי תוכן נוספים על-מנת להציג בעתיד ספרייה מקוונת עשירה בספרות ישראלית, היסטוריה, מדע ותרבות".
מנכ”ל הוצאת כתר, יפתח דקל, אמר כי ההוצאה שמחה לאמץ את הטכנולוגיה החדשה של "גוגל ספרים": "התחרות בשוק הספרים גורמת לכך שספרים רבים נעלמים מהמדף זמן קצר לאחר שראו אור, וזו החמצה גדולה. 'גוגל ספרים' מאפשר לקורא להכיר מקרוב ספרים חדשים כמו גם ספרים ישנים ועל-ידי כך מעניק לספרות חיים חדשים".

תאריך:  22/07/2010   |   עודכן:  22/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמוס עוז / Amos Oz
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן מענית
וינרוט הציג לביהמ"ש מסמך של הרשות לאיסור הלבנת הון, לפיו הוא יזם את הפגישה עם יו"ר הרשות לשעבר בעניינו של גאידמק    ההגנה: המסמך מוכיח כי כל הרשויות היו חשופות לעובדה שגאידמק וצ'רנוי קיימו מו"מ מול רשויות המס
עידן יוסף
ועדת החינוך והתרבות לא אישרה את הרפורמה בענף המטילות    שלוש שעות דנה הוועדה מבלי להגיע להכרעה, לאחר שנשמעו טיעונים לכאן ולכאן בעד הרפורמה ונגדה
עכבר העיר אונליין
צמד מתמודדי הריאליטי, שמטפחים זוגיות צמודה וציבורית כבר מספר חודשים, קיבלו תוכנית טלוויזיה קבועה בערוץ 24 וישדרו מחוף הים של נתניה החל מסוף החודש
עופר וולפסון
נפילה מגובה ממשיכה להיות המאפיין המוביל בשיעור ההרוגים בתאונות עבודה, עם 9 הרוגים    מנכ"ל התמ"ת: "אגף הפיקוח על העבודה במשרד עובר בימים אלה רפורמה מבנית, שתביא לגידול של 70% בתקני האגף לבטיחות בעבודה"
מערכת אתר ערוץ הספורט
בדקה ה-7 מדוניאנין כבש, אבל המארחים הפכו בדקות 58 ו-80
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il