X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחיקה - בגין החובות על פרויקט אפת'ורפ בניו-יורק הבנק נאלץ למחוק לאור מצבו של הפרויקט, שנקלע לקשיים עקב משבר הנדל"ן פרעון הלוואה נוספת בת 335 מיליון נדחה ב-3 שנים תוך העלאת הריבית אבל אפי פיתוח תרשום רווח של 32 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
בניין אפת'ורפ במנהטן [צילום: ג´ים הנדרסון]

בנק אמריקני נאלץ למחוק הלוואה של 91 מיליון דולר , שנתן לאפי פיתוח, מקבוצת אפריקה-ישראל, ולאיש העסקים מוריס מאן, למימון רכישת ושיפוץ בניין אפת'ורפ במנהטן. הפרויקט נקלע לקשיים עקב משבר הנדל"ן בניו-יורק. הבנק מחק 85 מיליון דולר מקרן ההלוואה, ועוד כ-6 מיליון דולר מהריבית שנצברה.
בנוסף, הסכים הבנק לארגן-מחדש הלוואה נוספת בסך 335 מיליון דולר, שנתן בזמנו לאפריקה ולכן: מועד הפרעון נדחה ב-3 שנים, ובתור פיצוי חלקי הועלתה הריבית לליבור +5%, שהם כיום כ-5.5%.
יתרת החובות לבנק קטנה, עקב ההסדר, מ-458 ל-388 מיליון דולר, וההחזר ייעשה בתנאים נוחים יחסית.
אלו פרטי ההסדר בין היזמים לבין הבנק:
  • ההלוואה המשנית, שלבנק אין בטחונות של ממש עליה, הוקטנה מ-123 ל-38 מיליון דולר. העדר הבטחונות הוא כנראה שאילץ את הבנק למחוק 70%(!) מההלוואה.
  • בנוסף, נתן הבנק הלוואה נוספת של 15 מיליון דולר ללא בטחונות, כך שיתרת ההלוואה הזו מגיעה ל-53 מיליון דולר.
  • ההלוואה העיקרית היא בת 335 מיליון דולר, כאן יש לבנק בטחונות, מצבו טוב יותר, והוא לא יסכים כנראה למחיקה. אולם נוכח מצבו של הפרויקט והקשיים במכירת דירות (הרחבה בהמשך) הסכים הבנק לדחות את פרעון ההלוואה ב-3 שנים, תוך קביעת ריבית של 5.5%, צמודה לליבור.
  • היזמים יוכלו למכור דירות בבניין - אם ימצאו קונים - עד 150 מיליון דולר, מבלי לפרוע מתוך המכירות חלק מההלוואה. זאת כדי שיהיו להם מזומנים לגמר השיפוץ.
  • אם יהיו רווחים, ישלמו לבייב ומאן לבנק 12.2 מיליון דולר, וכך יחזירו 15% מהסכום שנמחק.
  • התוצאה הסופית: לבייב ומן ירשמו רווח של כ-64 מיליון דולר, מזה חלקה של אפי פיתוח 32 מיליון דולר.

דורשים 6.5 מיליון דולר לדירה

בנובמבר 2006 רכש את הבניין איש הנדל"ן הניו-יורקי מוריס מאן, ב-425 מיליון דולר, שהם 2.6 מיליון דולר לדירה. ארבעה חודשים לאחר מכן, רכשה אפי פיתוח ממוריס מאן 50% מהבניין. יום לאחר הרכישה, הודיעו לבייב ומאן כי החליטו להפוך את הבניין היוקרתי לקו-דומיניום, כלומר לבית משותף שדירותיו בבעלות הדיירים.
היזמים החליטו לדרוש מחיר-שיא של 6.5 מיליון דולר לדירה בת 200 מ"ר, שהם 32,300 דולר למ"ר. אולם משבר הנדל"ן בניו-יורק שיבש את כל התוכניות. מכירת הדירות, ככל שהיא נעשית, מתקדמת בקצב איטי.

הבניין ההיסטורי יהפוך לבית משותף

בניין אפת'ורפ, בשדרות ווסט אנד 390 במנהטן, נחשב לאחד הבניינים ההיסטוריים והיוקרתיים של העיר. הוא נבנה ב-1908 בידי ווליאם וולרוף-אסטור, וידוע כאחד הבניינים הבודדים בניו-יורק שתופסים רובע שלם, ליד ברודווי ורחוב 39. הבניין הוא בן 12 קומות, עם חזית חיצונית מרשימה, גינה פנימית ובנייה בסגנון בניינים אירופיים מרשימים.
אפת'ורפ נבנה כבניין דירות יוקרתי להשכרה, ובו 163 דירות. בין דייריו בעבר היו דמויות ניו-יורקיות ידועות כמו נורה אפרון, אל פאצינו וסינדי לאופר.

התובע הכללי אישר את שינוי היעוד

בעיה נוספת התעוררה, כאשר התובע הכללי של מדינת ניו-יורק, אנדרו קומו, החל לבדוק את עסקת שינוי היעוד. הבדיקה נמשכה 9 חודשים ועיכבה את מכירת הדירות. לפני חודשיים הודיע קומו כי החליט לאשר את שינוי היעוד מדירות להשכרה לדירות בבעלות. החלטה זו היא שמאפשרת לקדם עתה את תוכנית המכירה של הדירות, ואת הסדרי המימון.
עתה יוכלו היזמים לקדם את מכירת הדירות. אם ימכרו את כל הדירות במחירים שצוינו, תגיע תמורת המכירות ל-1.06 מיליארד דולר, והפרויקט יהיה רווחי מאוד. אולם נוכח מצב השוק, נראה שידרשו עוד שנים כדי למכור את הדירות. בנוסף, נראה שחלק מהדירות עדיין תפוסות על-ידי שוכרים, בחוזים לטווח ארוך.

תאריך:  22/07/2010   |   עודכן:  22/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק מחק 91 מיליון דולר מחובות אפריקה ומוריס מאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף אקרמן
הספרדי נצמד לשלק בקטע מס' 17 של טורניר הרכיבה, אך מוביל בפער
עופר וולפסון
גוגל הודיעה היום על השלב הראשון בהעלאת ספרות ישראלית לרשת    בשיתוף פעולה עם מו"לים ישראלים, החלה גוגל לסרוק ולאפשר חיפוש של ספרים בעברית באמצעות האתר הייעודי שלה
חן מענית
וינרוט הציג לביהמ"ש מסמך של הרשות לאיסור הלבנת הון, לפיו הוא יזם את הפגישה עם יו"ר הרשות לשעבר בעניינו של גאידמק    ההגנה: המסמך מוכיח כי כל הרשויות היו חשופות לעובדה שגאידמק וצ'רנוי קיימו מו"מ מול רשויות המס
עידן יוסף
ועדת החינוך והתרבות לא אישרה את הרפורמה בענף המטילות    שלוש שעות דנה הוועדה מבלי להגיע להכרעה, לאחר שנשמעו טיעונים לכאן ולכאן בעד הרפורמה ונגדה
עכבר העיר אונליין
צמד מתמודדי הריאליטי, שמטפחים זוגיות צמודה וציבורית כבר מספר חודשים, קיבלו תוכנית טלוויזיה קבועה בערוץ 24 וישדרו מחוף הים של נתניה החל מסוף החודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il