X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החששות נובעים מאישור לשיווק גירסה גנרית של תרופה למניעת קרישי דם טבע: הפיתוח יהיה תהליך ממושך ויקר
▪  ▪  ▪
שלמה ינאי, מנכ"ל טבע [צילום: יח"צ]

מניית טבע (-8.56%, 49.38) קרסה ביום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט ב-8.6%, במחזור עצום - פי 6 מהמחזור היומי הממוצע במניה. זאת בעקבות חששות גוברים לאישור גירסה גנרית לתרופה רבת המכר היחידה של החברה: קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה.
החששות נובעים מאישור שקיבלה חברת סאנדוז, הזרוע הגנרית של נוברטיס השווייצית, ושותפתה חברת מומנטה (MNTA) לשיווק גירסה גנרית של התרופה Lovenox למניעת קרישי דם שפותחה במקור על-ידי חברת סנופי אוונטיס.
אישור זה הגביר את החששות שמומנטה תצליח לקבל, באמצעות אותה טכנולוגיה של איפיון המבנה המולקולרי של תרופות, גם אישור לגירסה הגנרית שהיא מפתחת יחד עם סנדוז לקופקסון שייצר לטבע הכנסות של 2.8 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים.
טבע הגיבה הערב על האישור שנתנה רשות התרופות והמזון האמריקנית (FDA). בחברת טבע סבורים ש"כל חברה שמנסה לפתח גירסה גנרית של קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, תידרש להוכיח את היעילות וזהותה לתרופת המקור באמצעות ניסויים בחיות וניסויים מלאים בבני אדם - תהליך ממושך ויקר יחסית לתהליך הפיתוח הקונבנציונלי של תרופות גנריות". טבע מסבירה את עמדתה זו במבנה המולקולרי המורכב של תרופת קופקסון ובסיכון לחולה כתוצאה מסטייה של גירסת חיקוי מהמבנה והפעולה הביולוגית של תרופת המקור.
טבע שהגישה גם היא בקשה לאשר גירסה גנרית לתרופה לובנוקס למניעת קרישי דם, סבורה על בסיס תגובת ה-FDA לדרישת סנופי אוונטיס החברה שפיתחה את לובנוקס, שהטילה ספק בקריטריונים לאישור גרסה גנרית לתרופה, שגם בקשתה עומדת בקריטריונים שפירסם ה-FDA להוכחת הזהות בין גירסה גנרית לבין גירסת המקור. טבע סבורה ש"הבקשה ראויה לאישור משום שהצליחה לאפיין את המרכיב הפעיל של התרופה המקורית טוב יותר משעשו זאת חברות אחרות ביחס למולקולות מסובכות ומכיון שהצליחה בניסויי מעבדה לזהות את הרכיב הפעיל של התרופה ולשכפל אותו ולהוכיח בניסויים את יעילותו ובטיחותו".
בשוק ההון מעריכים כי הגורם שאיפשר לסנדוז ולמומנטה לקבל אישור הוא טכנולוגית אפיון המבנה המולקולרי של תרופות שפותחה על-ידי חברת מומנטה. טכנולוגיה זו עומדת גם בבסיס הבקשה שהגישו ב-2009 סנדוז ומומנטה לאשר גירסה גנרית של התרופה המקורית הראשונה של טבע - קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה. מכירותיה של תרופה זו הסתכמו ב-2.8 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים. על-פי הערכות, הן סיפקו לטבע 25%-30% מרווחיה.
שוק המניות מעריך שהאישור שקיבלו סנדוז ומומנטה לגירסה הגנרית של לובנוקס מהווה תיקוף לטענתה של מומנטה שהטכנולוגיה שלה מסוגלת לפצח את המבנה המולקולרי של תרופות מסובכות יחסית כמו קופקסון.
בתוך כך, המליצה ועדה של רשות התרופות השל האיחוד האירופי (EMEA) לאשר גירסה גנרית של תרופה אחרת של Plavix המשמשת לדילול דם, אם כי טבע אינה החברה הגנרית הראשונה שתיכנס לשוק.

פורסם במקור: TheMarker
תאריך:  25/07/2010   |   עודכן:  25/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טבע קרסה ב-8.6% מחשש לתחרות נגד הקופקסון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
על-פי הצעת החוק, חובה על מוציא דיבה לאפשר לניזקים לפרסם תגובתם במקביל    ניתן יהא להשית פיצוי בן 300 אלף שקלים בלא הוכחת נזק
איציק וולף
פעילי הימין דורשים לאפשר לערוך סיורים לימודיים גם בשכונות הערביות בחברון    העתירה הועתקה מילה במילה מעתירת ארגון שוברים שתיקה שהתקבלה בעבר על-ידי בית המשפט
עידן יוסף
טוענת כי בן-דרור תכנן את המעשה לפני כשבועיים, והכין את כלי הרצח מבעוד מועד    הפרקליט: אין זה סותר שהיה חולה נפש ופעל כמו "טיל מונחה מטרה על-פי אשליות שווא"    [צילום: פלאש 90]
איציק וולף
ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ייכנס לכלא איילון לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורו    התנועה האיסלאמית: הממסד הישראלי חי באשליה שיצליח לפגוע בסיוע לאל-אקצה
אדוארד אטלר
שאלות ותשובות בענייני רכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il