X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התאוששות ניכרת במחצית הראשונה של 2010
▪  ▪  ▪
יעקב ירון ורוני מנוס [צילום: יח"צ]

בית הספר למינהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל מציג (יום א', 25.7.10) את ה-WIR 2010, הדוח השנתי של סוכנות האו"ם לסחר ופיתוח (UNCTAD) העוקב אחר השקעות זרות ישירות.
הדוח המקיף, המתפרסם בו-זמנית בכל רחבי העולם, משתרע על פני כ-200 עמודים, ומכיל נתונים השוואתיים על אודות השקעות זרות ישירות עבור יותר מ-200 מדינות.
תקציר הדוח וניתוח המצב בישראל מובא כאן על-ידי ד"ר רוני מנוס ויעקב ירון מהמחלקה למימון ועסקים בינלאומיים, של בית הספר למינהל עסקים, במסלול האקדמי המכללה למנהל. להלן כמה נתונים ממנו:
  • ההשקעות הזרות הישירות (FDI) בישראל ב-2009 הסתכמו ב-3.9 מיליארד דולר בלבד, לעומת 10.9 מיליארד דולר ב-2008, ירידה בשיעור של 64%.
  • היקף ה-FDI העולמי ב-2009 היה 1.11 טריליון דולר לעומת 1.77 טריליון דולר ב-2008. שיעור הירידה ב-FDI בישראל ב-2009, 64%, הנו גבוה משמעותית משיעור הירידה שחל בעולם באותה שנה, 37%.
  • צפי ל-2010: לאחר הנפילות הדרסטיות בהיקף ה-FDI העולמי במהלך השנתיים האחרונות, נראתה במחצית הראשונה של 2010 התאוששות בהיקף ה-FDI, והתחזית היא להמשך מגמה זו.
  • ההתאוששות העולמית בהיקפי ה-FDI בתחילת 2010 מקורה בעיקר בהתאוששות בפעילות מיזוגים ורכישות חוצי גבולות ולא בתחום השקעות חדשות (Greenfield investment).
  • הכלכלות המתפתחות וכלכלות המעבר קלטו כמחצית מההיקף ה-FDI העולמי והזרימו רבע מסך ה-FDI העולמי. כלכלות אלה מובילות את התאוששות ה-FDI ויהוו יעד מועדף ל-FDI בעתיד.
  • המאבק נגד התחממות כדור הארץ ופליטת גזי החממה תופס מקום חשוב בסדר היום של קובעי מדיניות, ול-FDI יש פוטנציאל רב להפוך לגורם משמעותי בהתמודדות עם אתגרים אלה. סין היא בין המדינות המובילות בתכנון לטווח ארוך בתחום זה וצופה השקעות ניכרות בתעשיית הקלינטק - תחום בו ישראל נהנית מיתרון תחרותי בולט.

תאריך:  25/07/2010   |   עודכן:  25/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2009: ההשקעות הישירות בישראל פחתו ב-64%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
המחקר מוכיח כי לנשים יותר מגברים יש נטייה למחלות ולמוות בעקבות ישיבה ממושכת בכל יום ומבלי לעסוק בפעילות גופנית    המסקנה: צאו לריצה
תלם יהב
ארה"ב וקוריאה הדרומית פתחו בתמרון צבאי משותף, שכולל 8,000 חיילים, 20 ספינות ומאות מטוסי קרב    הערכות במערב הן כי ימיו של קים ג'ונג איל בשלטון ספורים, ופרובקציה מלחמתית עלולה לשרת את חילופי השלטון בממשל
יואב יצחק
רו"ח אפי עבודי - הוא האיש שריכז עבור זילכה את כל הפעילות הפרטית והאישית    חוקרי רשות המיסים מתמקדים בחקירת אישים נוספים קודם שיחקרו את זילכה
איציק וולף
בבית החולים הדסה הר הצופים ילדה שרה אילן, מושתלת לב, תאומות    לאם ולתינוקות הרכות שלום    מדובר במקרה ראשון בישראל והחמישי בעולם כולו של מושתלת לב שיולדת תאומים
תלם יהב
תוכנית טלוויזיה אמריקנית תנסה לסתור את הדעה הרווחת שמגילות ים המלח נכתבו בידי האיסיים    "זה הכי קרוב שאפשר להגיע לחוויה דתית עבור אקדמאי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il