X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העתירה, שהוגשה ע"י חברת נ.ט.ל.י ווחברות נוספים לשירותים אמבולטוריים, ביקשה לתקן את צו הבלו כך שיינתן לחברות הישבון בלו בגין הסולר הנצרך באמבולנסים השופטת ארבל: "הסדר הסולר קובע כלל של מיסוי הסולר, והזכאות להישבון היא בגדר חריג"
▪  ▪  ▪
לא יינתן הישבון בלו לסולר בשימוש האמבולנסים [צילום: אסי דבלינסקי-מד"א]

שופטי בג"צ עדנה ארבל, אדמונד לוי וניל הנדל, דחו בשבוע שעבר (18.7.10) את העתירה שהגישו מספר חברות מסחריות פרטיות ועוסקים הנותנים שירותים אמבולטוריים נגד שר האוצר, יובל שטייניץ, ומנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי, לעניין מתן הישבון בלו בגין הסולר הנצרך באמבולנסים.
במסגרת העתירה ביקשו העותרים כי צו הבלו על דלק (פטור והישבון) שנחקק בשנת 2005, בו מעוגן הסדר הסולר, יתוקן כך שיינתן להם הישבון בלו בגין הסולר הנצרך באמבולנסים.
העותרים טענו לחוסר שוויון ולאפליה פסולה בינם לבין קבוצות משתמשים מסוימות הזכאיות להישבון בלו בגין השימוש בסולר בכלי הרכב המנויים בצו הפטור (רכבים מסחריים המבצעים שירותי הובלה, אוטובוסים זעירים ומוניות). לטענתם מדובר באפליה הפוגעת בחופש התחרות שלהם מול הזכאים בשוק שירותי ההסעה של חולים ובעלי מוגבלויות, וכן בחופש העיסוק שלהם.
בג"צ דחה את העתירה בקובעו כי לא נפל פגם מהותי בהחלטה, שלא להכליל את האמבולנסים בהסדר הסולר, אשר יצדיק התערבות בית המשפט בהסדר הסולר. ביהמ"ש חזר על ההלכה הפסוקה לפיה בית המשפט לא יתערב במדיניות כלכלית של הממשלה כל עוד לא נפל פגם חמור בהסדר שגובש או במנגנון המופעל מכוחו וכי אין לאדם זכות קנויה לפטור ממס.
עוד קבע ביהמ"ש כי הסדר הסולר קובע כלל של מיסוי הסולר, והזכאות להישבון היא בגדר חריג, כאשר כל קבוצה אשר נכללה ברשימת הזכאים להישבון מקיימת רציונל פרטני אשר מהווה את הסיבה להימצאותה ברשימת הזכאים להישבון. המשותף לכלל הרציונאליים הפרטניים של הקבוצות הוא בכך שהם מהווים כלי לקידום יעדים חברתיים וכלכליים. בין העותרים לבין הזכאים להישבון שלכאורה קרובים אליהם במאפייניהם, קיימים הבדלים רלוונטיים ולכן לא ניתן לטעון לאפליה אלא ביחס שונה לשונים. גם אם פעולתם של העותרים חשובה היא, לא ניתן לומר כי החלטת המשיבים שלא להכלילם בהסדר הסולר היא בלתי סבירה או בלתי עניינית. מתן ההישבון נתון לשיקול דעת המשיבים ובידם לבחור את המטרות הראויות לקידום ולקבוע האם סקטור מסוים מגשים יעדים חברתיים וכלכליים כאלה ואחרים אשר יאפשרו לו להיכלל ברשימת הזכאים להישבון.
העתירה נדחתה תוך שביהמ"ש פסק הוצאות לטובת המדינה בסך 10,000 שקלים. את המדינה ייצגה עו"ד ליאורה וייס-בנסקי. העותרים יוצגו ע"י עו"ד דולפין מינצר-כרמון.

תאריך:  26/07/2010   |   עודכן:  26/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועד מתיישבי שומרון הזעיק את תושבי רוב היישובים למחות על הריסת מגורון ודיר במאחז סמוך להר ברכה    "ערבות הדדית - לא נותנים לכוחות להרוס וללכת לנוח"    "עם ישראל צריך לראות מחאה נמרצת"
עופר וולפסון
לדברי הגורם הבכיר, דירקטוריון החברה צפוי להחליט הערב על "שינויים ניהוליים" בצמרת החברה    מחליפו הצפוי של המנכ"ל טוני הייוורד הינו רוברט דאדלי, מנהל בחברה שגדל בסמוך לאזור בו אירעה הדליפה
יפעת גדות
נשים ששתו לפחות מנה אחת ביום של משקה מוגז עם ממתיק מלאכותי בזמן ההריון היו בסבירות גבוהה ב-38% ללדת לפני הזמן לעומת נשים שלא שתו משקאות דיאט כלל
איתמר זהר
ככל הנראה הפטריה התפתחה בעקבות עובש שהתפשט בביתם    זאת לאחר שנפסלה האפשרות שמתו כתוצאה משימוש בסמים או תרופות מרשם
איציק וולף
שלושה נערים בני 15 וראש הישיבה שלהם נחקרו בחשד לגרימת דליקת הענק ביער ירושלים    לא יוגשו כתבי אישום מכיוון שמדובר בקטינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il