מסוק התובלה יסעור נכנס לראשונה לשירות מבצעי בצה"ל לפני כארבעים שנה, בשנת 1969.
למרות העובדה שמדובר במסוק שנחשב לחזק ואמין מאוד - הוא נחקק בזכרון הציבורי הישראלי בעיקר בשל מספר התרסקויות שנחשבו לאסונות כבדים.
זאת מכיוון שמדובר במסוק המסוגל לשאת בבטנו עד 55 לוחמים או 24 אלונקות במשימות חילוץ.
האסון הראשון אירע בשנת 1974 - אז התרסק מסוק יסעור בשדה התעופה במחניים. שמונה חיילים נהרגו בהתרסקות
בשנת 1977 נהרגו 54 חיילים מחטיבת הצנחנים ואנשי צוות אוויר במהלך תרגיל בבקעת הירדן. עשרת אנשי צוות האוויר שנהרגו באסון הנ"ד השתיכו לטייסת דורסי הלילה - אותה טייסת שאליה השתייכו אנשי צוות האוויר שמסוקם התרסק ברומניה.
עשרים שנה לאחר מכן בליל חורף קר אירע 'אסון המסוקים' - שני מסוקי יסעור שהיו בדרכם ללבנון התנגשו זה בזה מעל לקיבוץ שאר ישוב שבגליל העליון. 73 חיילים ואנשי צוות אוויר נהרגו בתאונה הקטלנית ביותר שאירעה מעולם בצה"ל.
לא רק ישראל ספגה אבידות רבות כתוצאה מהתרסקויות של מסוק יסעור. לפני כחמש שנים התרסק יסעור של הצבא האמריקני במערב עירק וגרם למותם של 31 חיילים אמריקנים.
עם זאת בחיל האוויר מדגישים שמדובר במסוק אמין שהשתתף במשימת רבות במהלך שנות השירות שלו בחיל האוויר.