על הרקע הסערה והתנודתיות במנייתה סביב תרופת הקופקסון, דיווחה (יום ג', 27.7.10) טבע על מכירות שיא ברבעון השני של 2010, שהסתכמו בכ-3.8 מיליארד דולר, נתון המשקף צמיחה אורגנית של 12% בהשוואה לרבעון השני ב-2009.
הרווח הנקי על-פי non-GAAP לרבעון השני של 2010 הגיע לכ-981 מיליון דולר, עלייה של 32% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בעוד שהרווח הנקי למניה על בסיס דילול מלא על-פי non-GAAP היה 1.08 דולר, עלייה של 30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על-פי כללי ה-GAAP הסתכם בכ-797 מיליון דולר, עלייה של 53% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בעוד שהרווח הנקי למניה ע"פ חישוב זה עמד על 88 סנטים , עלייה של 52% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הקופקסון - תרופת הדגל של טבע - המשיכה להיות התרופה המובילה לטיפול בטרשת נפוצה בארה"ב ובעולם כולו עם מכירות גלובליות (במונחי מחיר מכירה לשוק) שהסתכמו בכ-773 מיליון דולר ברבעון השני, גידול של 13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בארה"ב, עלו המכירות (במונחי מכירה לשוק) ב-21% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-531 מיליון דולר. המכירות מחוץ לארה"ב הסתכמו בכ-243 מיליון דולר, ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עם גידול במכירות באירופה ובאמריקה הלטינית, שקוזז של ידי ירידה במכירות בשווקים בינלאומיים מסויימים, המושפעים מתזמון של מכרזים ממשלתיים. במונחי המטבעות המקומיים, מכירות קופקסון מחוץ לארצות הברית צמחו ברבעון השני של 2010 ב-2%.
המכירות הגלובליות של אזילקט - המיועדת לטיפול במחלת הפרקינסון - הסתכמו בכ-70 מיליון דולר ברבעון השני, עלייה של 29% בהשוואה לרבעון המקביל. הגידול במכירות במונחי מכירה לשוק נבע בעיקר מגידול במכירות באירופה (בעיקר בצרפת, בספרד, באיטליה ובגרמניה). במונחי המטבעות המקומיים, המכירות הגלובליות של אזילקט צמחו ברבעון השני ב-33%.
מוצרי הנשימה של טבע רשמו מכירות גלובליות של כ-221 מיליון דולר ברבעון השני, גידול של 17% בהשוואה לכ-189 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2009. הגידול במכירות נבע בעיקר מהמשך גידול ממכירות של Qvar ו-ProAir בארה"ב. מכירות מוצרי הנשימה של טבע בארה"ב הסתכמו בכ-143 מיליון דולר ברבעון. נכון לסוף יוני, טבע שמרה על מעמדה המוביל בארה"ב בתחום מוצרי הנשימה עם נתח שוק של 50% בשוק ה-SABA (משאפים להקלה מיידית בקוצר נשימה), בעוד Qvar המשיך לבסס את מעמדו כמספר שתיים בשוק ה-ICS (קורטיקוסטרואידים הניטלים בשאיפה), עם נתח שוק של 19%.
המכירות הגלובליות של מוצרי בריאות האישה הסתכמו בכ-82 מיליון דולר ברבעון השני, גידול של 3% בהשוואה לכ-80 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תוצאות אלה הושפעו בעיקר ממכירות חזקות של Seasonique ו-ParaGard.