"מתחם הצ'ק פוסט המחודש ייתן מענה הולם וחדשני לנושא התעסוקה באזור, ויציב אותו כאחד מהאזורים המרכזיים והפעילים באזור חיפה" - כך אמר (יום ג', 27.7.10)) שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר, בטקס סיום עבודות במתחם הצ'ק פוסט בחיפה, בהשתתפות ראש עיריית חיפה,
יונה יהב.
לדברי בן-אליעזר, "המשך השיקום והחיזוק של המפרץ, התשתיות המתקדמות, הנגישות התחבורתית וכוח העבודה המיומן והמגוון, יביאו לחיזוק מטרופולין חיפה כמוקד תעסוקה ובעקבותיו לחיזוק הצפון כולו".
השר בן-אליעזר אמר עוד: "סיימתי עתה נסיעה לאורך כביש מנהרות הכרמל. אני נרגש וגאה לומר שאני בין הראשונים שזוכים לנסוע בכביש זה, שיחולל מהפיכה תעבורתית של ממש בכל אזור חיפה והמפרץ. אני מצדיע לראש העיר על יכולת הדמיון, התכנון והביצוע. מדובר בכביש המתקדם ביותר בארץ, כביש שאני חייב להודות שהוא כביש מרהיב ביופיו ובאיכותו, שנבנה בזכות דחיפה רבה של עיריית חיפה והעומד בראשה, וכן בזכותם של שלל שרי התחבורה בשנים האחרונות ושל חברת יפה נוף וחברת C.T.A".
בפרויקט שיקום מתחם הצ'ק פוסט - בו נכללים אזור צ'ק פוסט צפון, צ'ק פוסט דרום ורחוב השיש - הושקעו בו כ-90 מיליון שקלים. הפרויקט נועד על-מנת להתמודד עם התיישנות המערכות, חידושן והקמת מערכות חדשות - כל זאת על-מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים המקובלים כיום באזורי תעשיה. כעת הסתיים שלב א' של חידוש מתחם צ'ק פוסט צפון.
עיריית חיפה מממנת 50 מיליון שקלים מתוך סך ההשקעה, ומשרד התמ"ת השקיע כ-40 מיליון שקל נוספים, כחלק משיקום כללי באזור הצפון לאחר מלחמת לבנון השנייה. מטרת השיקום הינה שימור עסקים קיימים, עידוד כניסה של עסקים קיימים ושדרוג איכות הסביבה במתחמים.
פרויקט התשתית הנוסף המוקם באזור, מנהרות הכרמל, נועד במהותו להסדיר את התנועה בתוך העיר חיפה תוך מתן מענה לתנועה הזורמת בין הכניסה הצפונית של העיר (צומת הצ'ק פוסט), אזור נווה שאנן (רופין) והכניסה הדרומית של העיר (תחילת כביש מספר 2). הפרויקט נבנה בשיטת B.O.T (בנייה, הפעלה והעברה לידי המדינה) עפ"י הסכם למשך 35 שנה (כולל משך הביצוע) בין המדינה לבין הזכיין, חברת כרמלטון. הקבלן הראשי בפרויקט הינו שותפות החברות אשטרום וסולל בונה, באמצעות מנהלת הקמה שבראשה עומד חיים ברק. העבודות בפרויקט החלו בינואר 2007. היעד המשוער להפעלת שתי המנהרות הינו אוקטובר הקרוב.