X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דייוויד קמרון ורג'פ טאיפ ארדואן בלחיצת ידיים חמה [צילום: AP]
דייוויד קמרון: לקבל את טורקיה לאיחוד האירופי
בנאום שנשא אמש באנקרה, טוען ראש ממשלת בריטניה כי על האיחוד האירופי לקבל את טורקיה כחברה מן המניין, במיוחד לאור תפקידה המשמעותי במזרח התיכון קמרון התייחס למשט: עזה היא בית כלא [דייוויד קמרון ורג'פ טאיפ ארדואן בלחיצת ידיים חמה / צילום: AP]

בנאום שנשא ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, מול אנשי עסקים בכירים בטורקיה, הוא טוען כי על האיחוד האירופי לקבל את טורקיה כחברה מן המניין. כך מדווחת (יום ד', 28.7.10) התקשורת המקומית בטורקיה. "ביחד, אני רוצה לסלול את הדרך מאנקרה לבריסל", אמר קמרון.
דבריו של קמרון מגיעים בתקופה רגישה מאוד ביחסי החוץ של טורקיה. בחודשים האחרונים מעמדה בעולם המערבי הלך והתערער, במיוחד לאור פרשיית המשט בסוף חודש מאי. הפשיטה הישראלית על הספינות הטורקיות הובילה למותם של תשעה ולפציעתם של עשרות, וכן להתדרדרות במערכת היחסים בין ישראל לטורקיה.
רבים במערב הביעו חשש בשבועות האחרונים כי טורקיה הולכת ומתקרבת למדינות במזרח, ומתרחקת ממדינות המערב. רוברט גייטס, שר ההגנה האמריקני, אף הוסיף וטען כי חלק מרכזי מההתרחקות הטורקית ניתן לשייך לאיחוד האירופי.
"במקום לבחור בין מזרח ומערב, טורקיה בחרה בשניהם. טורקיה יכולה להיות כוח מאחד משמעותי מאוד", הוסיף ראש ממשלת בריטניה. "ההזדמנות הזו לאחד בין המזרח והמערב מעניקה לטורקיה תפקיד חשוב באזור כדי לסייע ולהגביר את הביטחון".
בשנים האחרונות מעמדה של טורקיה באיחוד האירופי הלך וירד, כאשר סיכויה לקבל מקום של ממש בארגון היוקרתי הולך ומתמוסס. צרפת וגרמניה, למרות שמעולם לא הכירו בכך באופן רשמי, נחשבות כמתנגדות לצירופה של טורקיה לאיחוד. בנאומו אמש, טען קמרון כי האופוזיציה לצירופה של טורקיה מושתתת על "דעה קדומה". לדעתו, טורקיה יכולה להוות מרכיב חשוב באיחוד האירופי, במיוחד לאור מעמדה המרכזי במזרח התיכון.
בעקיצה כלפי צרפת, נזכר קמרון כי פעם הייתה זו פריז אשר התנגדה לצירופה של בריטניה לאיחוד. "אנחנו יודעים מה זה להיות מחוץ למועדון. אבל אנחנו גם יודעים שהדברים הללו יכולים להשתנות".

עזה היא בית כלא

דייוויד קמרון התייחס גם למשט הטורקי לכיוון עזה, והביע ביקורת נחרצת נגד הפשיטה הישראלית על ה"מאווי מרמרה". "המתקפה הישראלית על המשט לעזה הייתה בלתי מתקבלת על הדעת", אמר. "אסור שעזה תישאר מחנה בית כלא".
בהמשך נאם גם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אשר הוסיף כי תושבי עזה "חיים תחת מתקפות חוזרות ונשנות, וכל זאת בכלא תחת השמים הפתוחים". ארדואן ציין כי הפשיטה הישראלית לא יכולה להיחשב תחת שום קטגוריה חוץ מפעולה פיראטית. "על ישראל להתנצל מיד, לשלם פיצויים ולהסיר את המצור".
שני המנהיגים חתמו על מסמך שמחזק את הקשרים הכלכליים והביטחוניים בין שתי המדינות.

תאריך:  28/07/2010   |   עודכן:  28/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דייוויד קמרון: לקבל את טורקיה לאיחוד האירופי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ארה"ב ובריטניה - מול אירופה
חזק הנביא  |  29/07/10 18:12
2
עזה היא ,בית כלא לגלעד שליט !!
חזק הנביא  |  29/07/10 18:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
חברת המחקר Experian Hitwise מדווחת על ירידה של כ-90% במספר הגולשים שבאתר טיימס הלונדוני לאחר ששינה את המודל העסקי שלו ועבר למודל של תכנים בתשלום    מה המשמעות?
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בפתח תקוה שלח את וודגה מינליק אל הכלא לשנים ארוכות    השופט זכריה כספי ציין כי אם החברה לא הצליחה בחינוך נגד אלימות על בית המשפט להחמיר את הענישה כניסיון הרתעה
איציק וולף
המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד אביאל עמר ונגד חברו ידידיה סאלם    השניים ייבאו סמים מקוסטה ריקה    עמר נעצר כשקיבל את החבילה
מירב ארלוזורוב
האיש שלוחש על אוזנו של נתניהו פורש מתפקידו    "הישראלי חזק בתכנון לטווח קצר אבל גרוע בלתכנן קדימה"
סיון בראימן
עינבר דרור-לקס מונתה לתפקיד    התערוכה הראשונה שדרור-לקס אוצרת תיפתח באוקטובר ותתמקד בהיסטוריה של חיפה ובייחודה כעיר רב-לאומית ורב-תרבותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il