X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי בדיקת TNS טלסקר, רק 19% מעדיפים עסקות במזומן לכשני שליש מהציבור יותר מכרטיס אשראי אחד
▪  ▪  ▪
מכורים לאשראי [צילום: יח"צ]

סקר 'אינדקס מסטרקארד', הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי, מגלה (יום ד', 28.7.10) כי ישראלים מחזיקים 2.1 כרטיסי אשראי בממוצע. 37% מחזיקים בכרטיס אחד בלבד, בעוד ש-63% מחזיקים ביותר מכרטיס אחד. 5% מקרב המשיבים אף אמרו כי הם מחזיקים בחמישה כרטיסי אשראי או יותר.
על-פי הסקר, שנערך בישראל על-ידי TNS טלסקר עבור מסטרקארד העולמית, ציינו 72% מהנשאלים כי הם מעדיפים את השימוש בכרטיס אשראי כצורת תשלום על מוצרים ושירותים, בעוד 19% אמרו כי הם מעדיפים לבצע עסקות תשלום במזומן. התוצאות הראו כי בקרב המשיבים הצעירים יותר (גילאי 29-18), גדול משמעותית חלקם של אלה המעדיפים לרכוש באמצעות מזומן (34% לעומת 13% מקרב בני ה-30 פלוס).
התוצאות הראו כי 77% מהמשיבים המחזיקים ביותר מכרטיס אחד מעדיפים שימוש בכרטיס אשראי מסוים על פני האחרים. הסיבה העיקרית לבחירת הכרטיס המועדף שונה בהתאם לקבוצות הגיל: לעומת קבוצות הגיל האחרות, בני 29-18 ציינו בשיעור גבוה יותר (69%) את העדפת הכרטיס בשל עמלת שימוש נמוכה; בעוד 39% מבני ה-50 פלוס ציינו העדפת כרטיס בו הם יכולים להשתמש גם בחו"ל, לעומת שיעור נמוך יותר בקבוצות הגיל האחרות.
כ-4,000 שקל בחודש בממוצע באמצעות הכרטיס
על-פי הסקר, בעלי הכרטיסים מוציאים כ-4,000 שקל בחודש בממוצע בכרטיסי האשראי שלהם. ככלל, ישראלים משתמשים בכרטיסי אשראי בעיקר לרכישת פריטים יקרים, וכשאין ברשותם מזומן. אולם, ככל שעולה הגיל ו/או רמת ההכנסה, הם מתחילים לשלם באמצעות כרטיס אשראי בכל הזדמנות. 84% מבעלי ההכנסה הגבוהה השיבו כי הם מעדיפים לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולא באמצעי תשלום אחרים.
84% מהמשיבים משתמשים בכרטיס האשראי שלהם לפחות פעם בשבוע או יותר, כאשר 70% משתמשים בו על בסיס יומיומי, או כל יומיים. משיבים בני 30 פלוס ציינו בשיעור גבוה יותר כי הם משתמשים בכרטיסיהם באופן יומיומי במרכולים ובתחנות דלק, ולתשלום חשבונות ביתיים. המשיבים הצעירים יותר ציינו כי הם משתמשים בכרטיסיהם יותר להזמנת אוכל או לתשלום במסעדות, לתשלום הוצאות שכר לימוד ולרכישות מקוונות, כאשר 55% מבני 29-18 משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם מכיוון שזה מאפשר להם לבצע קניות באמצעות האינטרנט.
ישראלים אינם מתרחקים משימוש בכרטיסי האשראי לביצוע עסקות בסכומים נמוכים: ליותר משליש מבעלי כרטיסי האשראי (36%) אין סכום מינימלי לשימוש בכרטיס שלהם, אולם הנטייה להשתמש בכרטיס האשראי ללא קשר לגובה העסקה הולכת ופוחתת עם הגיל. אחוז המשיבים שציינו כי "אני משתמש בכרטיס האשראי שלי לכל סכום" הוא 46% עבור גילאי 29-18, 42% עבור גילאי 49-30, ו-25% עבור גילאי 65-50. 60% מבעלי כרטיסי האשראי בישראל יעשו בו שימוש גם לתשלום עסקות הקטנות מ-50 שקל.
הסכום המינימלי הממוצע לביצוע עסקה בתשלומים בישראל הוא 720 שקל. צעירים נוטים שלא לבקש תשלומים; 45% מבני 29-18 ציינו כי "אינני מבקש תשלומים ללא קשר לסכום הקנייה".
לגברים פחות אכפת מצבירת הנקודות
"נוחות וקלות השימוש" הוא היתרון העיקרי הבולט ביותר של התשלום בכרטיסי אשראי עבור 72% מהישראלים (נתון זה עולה ל-79% בקרב בעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע). זאת, בעוד 57% מבעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע משתמשים בכרטיס האשראי בעיקר מכיוון שהוא מאפשר להם "גישה לכספים שאינם כרגע באפשרותי". בני 29-18 משתמשים בכרטיס מכיוון שהוא מאפשר להם לבצע רכישות באינטרנט. תוצאות הסקר מעלות גם כי לנשים אכפת יותר מצבירת נקודות והטבות מאשר לגברים.
מרכולים וחנויות הלבשה הם שני המקומות העיקריים בהם המשיבים משתמשים בנקודות שצברו בכרטיסי האשראי שלהם. מסעדות, חנויות מוצרי-חשמל ותחנות דלק מוזכרות גם הן, אולם בשיעור נמוך יותר. המשיבים הצעירים הזכירו יותר שימוש בנקודות במקומות בילוי כמו מסעדות, הזמנת אוכל וצרכי לימוד, בעוד המשיבים המבוגרים יותר (בני 50 פלוס) העידו לרוב כי הם משתמשים בנקודות לרכישת כרטיסי טיסה ולזמן אוויר סלולרי.

תאריך:  28/07/2010   |   עודכן:  28/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: 72% מהציבור מעדיף לבצע עסקות באשראי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בהמשך לדיווח החברה מחודש מרס על מעילה ב-8 מיליון שקלים שהתגלתה, נעצרה היום בכירה ברשת, בתום חקירה סמויה של המשטרה שנמשכה כמה חודשים
רותה קופפר
לראשונה בתולדות ארצות הברית, נשיא מכהן עומד להופיע בתוכנית אירוח יומית, במקרה הזה - The View עם וופי גולדברג וברברה וולטרס
איציק וולף
איתי בן דרור הובא לבית משפט השלום ברמלה ושם נתקל בקרוביה של גרושתו שהניפו מול עיניו את תמונות ילדיו שאותם רצח בדקירות סכין בשבת
מאיה חסון
ההדורים יושרו בתום פגישה. החלוץ ידאג שבית"ר תקבל יותר מ-200 אלף יורו
עופר וולפסון
התנועה מציינת במכתבה ליו"ר הרשות כי הגופים המוסדיים המייצגים את בעלי האג"חים כשלו בכך שלא שיבצו סעיף המונע חלוקת בונוסים בתקופת ההסדר    "אם לבייב יתעקש על הבונוסים, יש לתבוע ממנו לעשות זאת מכספו הפרטי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il