X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מדוח ארגון Transparency International בעבר הביעה קבוצת העבודה של ה-OECD דאגה לגבי אי-חקירת האשמות חמורות הנוגעות לחברות בתעשיה הביטחונית בישראל
▪  ▪  ▪

ישראל נכללת בקבוצת המדינות בהן יש אכיפה מעטה או חוסר אכיפה כולל של אמנת ה-OECD למאבק בשוחד של עובדי ציבור זרים. כך עולה (יום ד', 28.7.10) מדוח המעקב אחר יישום האמנה שפרסמה עמותת שקיפות בינ"ל-ישראל (שבי"ל), הסניף הישראלי של ארגון Transparency International.
בקבוצה בה נמצאת ישראל נכללות 19 מדינות נוספות, ביניהן יוון, טורקיה, קנדה, פולין, אירלנד ואוסטריה. שתי קבוצות נוספות המוצגות בדוח הן מדינות בהן קיימת אכיפה פעילה של האמנה - דנמרק, גרמניה, איטליה, נורבגיה, שוויץ, בריטניה וארה"ב - ומדינות בהן קיימת אכיפה מתונה - ארגנטינה, בלגיה, פינלנד, צרפת, יפן, הולנד, דרום קוריאה, ספרד ושבדיה.
בכל הנוגע לישראל, מצוין בדוח כי לא קיימת נגישות למידע בנוגע לחקירות או מקרים של שוחד לגורם זר. בדוח מוזכרת העובדה, כי קבוצת העבודה של ה-OECD טענה שניתן לעשות יותר על-מנת להעלות את המודעות לגבי עבירה של מתן שוחד לגורם זר. בנוסף, הביעה קבוצת העבודה דאגה לגבי אי חקירת האשמות חמורות הנוגעות לחברות בתעשיה הביטחונית הישראלית וכן העלתה שאלות הנוגעות להנחיות בנוגע לסגירת חקירות כאשר אין עניין לציבור. איסוף הנתונים לגבי ישראל, נעשה בהתנדבות על-ידי עורכי הדין הדר סטון, ניב סיוון ויהושע רביץ, ממשרד עו"ד גרוס קלינהנדלר חודק הלוי גרינברג ושות'.
אכיפה מתונה עד בלתי-קיימת במדינות המייצגות כ-36% מהיצוא העולמי
השנה חלה עלייה במספר המדינות בהן יש אכיפה פעילה מארבע לשבע מדינות, עם הצטרפותן של דנמרק, איטליה ובריטניה לרשימה זו. לפיכך, יש כיום אכיפה פעילה של האמנה במדינות המייצגות 30% מהיצוא העולמי, עלייה של 8% לעומת השנה שעברה. מספר המדינות בקטגוריה של אכיפה מתונה השתנה מ-11 לתשע מדינות לעומת השנה שעברה. המדינות בקבוצה זו מייצגות 21% מהיצוא העולמי, והן כוללות גם את צרפת ויפן, החברות ב-G8. הממצא המאכזב ביותר הוא שעדיין ישנן 20 מדינות - כולל קנדה, החברה אף היא ב-G8 - בעלות אכיפה מעטה או אי-אכיפה, המייצגות כ-15% מהיצוא העולמי. מספר זה כמעט לא השתנה בחמש השנים האחרונות.
הגורם המרכזי המוצג בדוח לעיכוב באכיפה הוא מחסור ברצון פוליטי - הן בצורה פסיבית, כגון כישלון במתן מימון והון אנושי הולם לאכיפה והן בצורה אקטיבית, ע"י שיבוש פוליטי של חקירות ותביעות.
גליה שגיא, מנכ"ל עמותת שקיפות בינ"ל-ישראל, אמרה בתגובה: "מי שרוצה להמשיך ולהיות שחקן משמעותי בזירה הכלכלית הבינלאומית, חייב ליישם את חוקי המשחק החדשים אשר מטרתם ליצור עולם עסקים נקי משוחד. ממשלת ישראל חייבת להתחיל לאכוף בפועל את החוק בנושא ולפעול להעלאת המודעות הציבורית, אחרת נמצא עצמנו נפגעים לא רק ברמה הכלכלית אלא גם ברמת היחסים המדיניים הבינלאומיים".

תאריך:  28/07/2010   |   עודכן:  28/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל לא אוכפת אמנת ה-OECD למאבק בשוחד זרים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון: להוציא השטרות הגדולים
מהמחזור/מעטפות  |  29/07/10 07:45
2
ומי בדיוק יאכוף את החוק ?!
חוקי המדינה  |  31/07/10 20:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יותר משנתים אין מכרזים למגרשים בשכונה, הנמצאת מעבר לקו הירוק    יורו ישראל מכרה דירות של 5-4 חדרים ב-1.25-1.5 מיליון שקל
מערכת אתר ערוץ הספורט
קפטן חיפה לקראת מינסק: "זה לא הצ'מפיונס, אבל לא נקל בהם ראש"
איציק וולף
המשנה לפרקליט המדינה דרשה מעיריית ירושלים ומהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבירה לעדכן ביחס לכל בקשה חדשה להיתר בנייה בפרויקט הולילנד    "בתום הבחינה הראשונית ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שיש לנקוט בהם ובכלל זה האפשרות להורות על הכנתה של תוכנית חדשה של המתחם ולקבוע תנאים להוצאת היתרי בנייה בו"
עופר וולפסון
בחודשים מרס-מאי 2010 נרשמה עלייה בפדיון של 5.5% בכל ענפי המשק    מדובר בהאטה ניכרת בגידול, לאחר שדצמבר-פברואר נרשמה עלייה של 13% בפדיון
עופר וולפסון
מספר ארגונים לקידום מעמד האישה ולפלורליזם יהודי עתרו לבג"צ בדרישה כי יורה לשר המשפטים למנות אשה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים במקום הרב אליהו בן דהאן שהועבר מתפקידו    בעתירה נטען כי הוראות החוק מנוגדות לחוקי היסוד כבוד האדם וחופש העיסוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il