X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מומחים מובילים בתחום רפואת הנפש מזהירים כי המהדורה החדשה של ספר האבחנות הפסיכיאטריות האמריקני יתייג כמעט כל אחד כמי שסובל מסוג מסוים של הפרעה חשש כי אנשים רבים שעד כה הוגדרו כבריאים לחלוטין, יוגדרו בעתיד כחולים
▪  ▪  ▪
סיכון לסיכון [צילום אילוסטרציה: פלאש 90/למצולמת אין כל קשר לנאמר]
שינויים במדריך האבחון הפסיכיאטרי
יפעת גדות
איגוד הפסיכיאטריה האמריקני מציע בימים אלו שינויים משמעותיים ל"תנ"ך האבחונים" שלו - המדריך שרופאים, חברות ביטוח ומדענים משתמשים בו כדי להחליט באופן רשמי מהי הפרעה מנטלית ובאלו תסמינים יש לטפל
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
התרופות מחליפות את ספת הפסיכיאטר

   יפעת גדות
אבחון הפרעות פסיכיאטריות בעזרת דף אחד

מהדורה עדכנית של "התנ"ך לבריאות הנפש" תכלול בעתיד אבחון הפרעות כמו התקפי זעם של פעוטות והתקפי זלילה, כך מזהירים מומחים, שחוששים כי בקרוב אף אחד לא יסווג יותר כ"נורמלי".
מומחים מובילים בתחום רפואת הנפש העבירו השבוע תדריך, בו הזהירו כי מהדורה חדשה של המדריך האבחוני והסטטיסטי להפרעות מנטליות, ה-DSM (ספר האבחנות הפסיכיאטריות האמריקני), שעובר בימים אלו הגהה לקראת פרסום מהדורת 2013, עשוי להפחית את חומרת המחלות המנטליות ולתייג כמעט כל אחד כמי שסובל מסוג מסוים של הפרעה.
כשהם מצטטים דוגמאות מהמהדורות החדשות, כדוגמת "דיכאון חרדתי מתון", "תסמונת סיכון לפסיכוזות" ו"הפרעה בוויסות מצב הרוח", הם מדגישים את החשש כי אנשים רבים שעד כה הוגדרו כבריאים לחלוטין, יוגדרו בעתיד כחולים.
"זה דולף לנורמליות. זה מכווץ את ה'בריכה הגדולה' שנחשבת נורמלית ל'שלולית'", אמר אחד מהם - טיל וויקס מהמוסד לפסיכיאטריה בקינג קולג' לונדון.
ה-DSM יוצא לאור על-ידי איגוד הפסיכיאטריה האמריקני (APA) ומכיל תיאורים, תסמינים וקריטריונים אחרים לאבחון הפרעות מנטליות. הוא זוכה ליחס של התנ"ך האבחוני העולמי בתחום הרפואה המנטלית.
הקריטריונים מיועדים לספק הגדרות ברורות לאנשי המקצוע המטפלים בחולים עם הפרעות מנטליות, וכן לחוקרים ולחברות תרופות המבקשות לפתח דרכים חדשות לטיפול בהן.

מגיפות מדומות
מיליוני בני-אדם בכל העולם, רבים מהם ילדים, משתמשים בתרופות ל-ADHD כולל בריטלין, אדרול וויאונס בארצות הברית בלבד, מכירות של התרופות הללו ב-2008 הגיעו ל-4.8 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪

וויקס ועמיתתו, פליסיטי קאלרדף, גם היא מהמוסד לפסיכיאטריה בקינג קולג', וניק קרדוק מהמחלקה לרפואה פסיכולוגית ונוירולוגית באוניברסיטת קראדיף, אמרו כי רבים בקהילה הפסיכיאטרית מודאגים מכך שככל שהקווים המנחים יורחבו, כך גבוהה יותר הסבירות למציאות בה אף אחד לא יסווג כנורמלי יותר. "מבחינה טכנית, לאור הסיווג של כל-כך הרבה הפרעות חדשות, לכולנו יהיו הפרעות", כתבו במסגרת הצהרה משותפת. "מצב כזה עלול להוביל לרעיון שרבים יותר מאיתנו 'זקוקים' לתרופות כדי לטפל במצבים שלנו... ולתרופות רבות כאלו יהיו תופעות לוואי לא נעימות או מסוכנות".
לדברי המדענים, אבחון של "תסמונת סיכון לפסיכוזות" מדאיג במיוחד מאחר שהוא עלול להדביק תווית שגויה על אנשים צעירים שבסך-הכל נמצאים בסיכון קטן לפתח מחלה. "זה כמו לומר לעשרה אנשים הסובלים מהצטננות שהם סובלים מ'תסמונת סיכון לדלקת ריאות' כשרק אחד מהם כפי הנראה יסבול מהמצב", אמר וויקס.
איגוד הפסיכיאטריה האמריקני טרם מסר את תגובתו.
המדענים נתנו דוגמאות מסקירות קודמות של ה-DSM, שנקראו DSM 4 וכללו אבחונים וקטגוריות מקיפות לקטגוריות של הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אוטיזם והפרעות דו-קוטביות בקרב ילדים. "זה", לדבריהם, "מה שתרם לשלוש מגיפות מדומות" של מצבים אלו, במיוחד בארצות הברית. "במהלך העשור האחרון, כמה רופאים דיווחו על הורים מודאגים שנתנו תרופות כמו ריטלין לילדים שכלל לא היו זקוקים להן?", שאלו המדענים בהצהרה.
מיליוני בני-אדם בכל העולם, רבים מהם ילדים, משתמשים בתרופות ל-ADHD כולל בריטלין, אדרול וויאונס. בארצות הברית בלבד, מכירות של התרופות הללו ב-2008 הגיעו ל-4.8 מיליארד דולר.
וויקס ועמיתיו פרסמו מאמר בכתב-העת Journal of Mental Health, בו הביעו את חששם לגבי הסקירה הקרובה של ה-DSM והדגישו עשרה מאמרים ויותר שפורסמו באותו כתב-עת על-ידי מדענים נוספים המודאגים מהנושא. DSM 5 אמור להתפרסם במאי 2013.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  29/07/2010   |   עודכן:  29/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מומחים בתחום הנפש: האם מישהו נשאר נורמלי?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הדת החדשה צוברת תאוצה
אליקום   |  29/07/10 11:53
2
כי זה מסוכן
אנטי סינטולוגיה  |  29/07/10 14:34
 
- אין שום קשר לסיינטולוגיה
בבהבובה  |  30/07/10 07:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעקבות הסיור שקיים במועצה האזורית שומרון, עובר הסופר, העיתונאי ומבקר הספרות מנחם בן מכרמיאל לגור בישוב נופים שבשומרון    "זה מקום שהקסים אותי ואני מקוה לבלות כאן את חיי ולחיות כאן תמיד"
סופיה רון-מוריה
"שנים לא פגשתי אינטלקטואלים שיילחמו על חופש הביטוי במובן הקלאסי, על-פי האמירה המפורסמת 'אני סולד מהדעות שלך, אבל מוכן למות כדי שתביע אותן בחופשיות'". חברי הכנסת יולי אדלשטיין ופרופ' אריה אלדד מתייחסים לרוח הנושבת באקדמיה הישראלית
עידן יוסף
רבה של שכונת בבלי וחבר הרבנות הראשית בעיר ת"א נפטר בגיל 77
עידן יוסף
המשטרה המקומית מצאה את גופותיהם של 8 ילודים בבית צרפתי    הוריהם נעצרו בחשד לרצח    עוד מקרה בשורה של רציחות
אייל גרוסברד ועמר בנוביץ
הסנטר שרצה לחתום בלייקרס, עשוי לנחות בארץ. דניאל סנטיאגו מועמד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il