X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הישג ישראלי: חברת הייעוץ והמחקר פרוסט אנד סאליבן קבעה: "הפיתוח של ביונדווקס מאפשר להתגבר על מגבלות החיסונים העונתיים הקיימים היום"
▪  ▪  ▪
חדשנות בבריאות [צילום: AP]

חברת ביונדווקס (BiondVax), המפתחת חיסון אוניברסלי לשפעת, הודיעה היום (ה', 29.7.10) על זכייתה בפרס חדשנות טכנולוגית בפיתוח חיסונים לשנת 2010 בקרב חברות הפועלות באירופה, מטעם חברת הייעוץ והמחקר העולמית פרוסט אנד סאליבן. הפרס ניתן לביונדווקס על פיתוח החיסון האוניברסלי לשפעת המולטימרי (Multimeric-001). חיסון זה נועד לתת הגנה רב-עונתית ורב-זנית כנגד זני שפעת קיימים ועתידיים, לרבות שפעת החזירים ושפעת העופות. ביונדווקס עומדת להתחיל שלב II של ניסויים קליניים במסגרת תוכנית פיתוח חיסון המולטימרי.
בשנים האחרונות, עם הופעתן של מגיפות שפעת כלל-עולמיות, הוכח שוב כי למחלת השפעת השפעה משמעותית על חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. וירוס השפעת חשוף לשינויים (מוטציות) רבים ברצף החלבונים שלו ולכן, הווירוסים החדשים המופיעים מדי שנה אינם מוכרים למערכת החיסונית ויש צורך בהכנת חיסון חדש מדי שנה. החיסון הקיים מגן מפני הווירוסים הכלולים בו ואינו מתאים לכל המוטציות החדשות, לכן יש צורך בחיסון האוכלוסיה לפני כל עונת שפעת. בנוסף, החיסונים העונתיים מיוצרים בשיטות יקרות, הדורשות זמן ואינן תמיד יעילות.
הפיתוח של ביונדווקס מטרתו לאפשר להתגבר על מגבלות החיסונים העונתיים הקיימים כיום. החברה מפתחת חיסון המבוסס על המכנה המשותף לכל הווירוסים של השפעת, ולכן יכול להפעיל את המערכת החיסונית כנגד כל הווריאציות הקיימות והעתידיות של וירוס השפעת. החיסון מבוסס על מחקר שערכה פרופ' רות ארנון במשך כ-15 שנה במכון ויצמן ונמשך בחברת ביונדווקס מאז התחלת הפעילות ב-2005.
לחיסון המולטימרי שלושה מאפיינים המייחדים אותו לעומת החיסונים הקיימים נגד שפעת, ולעומת חיסונים אוניברסליים אחרים הנמצאים בשלבי פיתוח: ראשית, הוא מעורר את שתי זרועות מערכת החיסון - הזרוע הנוגדנית והזרוע התאית, ובכך מגביר באופן משמעותי את היכולת להתמודד עם המחלה. שנית, החיסון מבוסס על אזורים שמורים בווירוס השפעת מסוג A ומסוג B, ולכן אמור להגן בפני כל סוגי וירוס השפעת העונתי והפנדמי כאחד. בנוסף, יצור החיסון נעשה בתהליך קצר ופשוט הנמשך כשישה עד שמונה שבועות, וזאת בהשוואה לייצור חיסונים בביצים או בתרביות תאים הנמשך כארבעה עד שישה חודשים.
לעומת החיסונים הנוכחיים לשפעת עונתית, את החיסון האוניברסלי שמפתחת חברת ביונדווקס ניתן יהיה לקחת אחת ל-5-3 שנים, שכן הוא צפוי להקנות הגנה ארוכת-טווח כנגד הווירוס.
יעילות החיסון הוכחה בחיות מעבדה ולאחרונה סיימה חברת ביונדווקס בהצלחה שני ניסויים קליניים שלב II/I בבני-אדם, צעירים ומבוגרים, ובשניהם נמצא החיסון בטוח לשימוש. בנוסף, הפעיל החיסון את שתי זרועות מערכת החיסון האנושית - הזרוע הנוגדנית והזרוע התאית. לאור הצלחות אלה, המשיכה החברה בתוכנית הקלינית ובחודשים הקרובים יחל ניסוי שלב IIa בבני-אדם עם החיסון המולטימרי. תוצאות ניסוי זה צפויות להתקבל באמצע שנת 2011.
"ביונדווקס שמחה על קבלת פרס יוקרתי זה של פרוסט אנד סאליבן", אמר ד"ר רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס. "אנו מאמינים בבשורת החדשנות שמביא איתו החיסון האוניברסלי שלנו לשפעת. יש לחיסון זה פוטנציאל לשנות באופן משמעותי את הדרך בה אנו מתגוננים מפני מחלת השפעת ולא מדובר רק בהגנה מפני הווירוס העונתי אלא בחיסון שיעיל כנגד שפעת עונתית ופנדמית כאחד".
פרס החדשנות של פרוסט אנד סאליבן מוענק בכל שנה לחברה שהציגה חדשנות במוצר בעזרת טכנולוגיות פורצות דרך. הפרס מכיר בערך המוסף, ביתרונות המוצר ובהחזר ההשקעה שהוא מציע ללקוח אשר יוביל להגדלת ההכנסות ונתח השוק.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  29/07/2010   |   עודכן:  29/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביונדווקס זכתה בפרס חדשנות לפיתוח חיסון לשפעת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בעקבות פנייתו לשר התשתיות ולמזכיר הממשלה, הדיון ביום א' הקרוב בנושא הקמת תחנת-כוח פחמית באשקלון יידחה    "התגובות לנוסח הסופי של הצעת המחליטים אמורות היו להינתן תוך יום אחד בלבד"
עידן יוסף
רבני השכונה החרדית אוסרים על התושבים לצאת מהבתים בשעות המצעד    המצעד צפוי להתקיים באבטחה כבדה של משטרה
בן חכים
חברת CBS מנסה למשוך קהל צעיר בליהוק שמעורר לא מעט תגובות לא אוהדות
יפעת גדות
חוקרים מאונ' ת"א הצליחו לצפות בפעילות תאי עצב במוח ולהבין מדוע קיימת שונות ברמת פעילות הסינפסות - שונות החשובה לקידוד הזיכרון ברמה התאית
עופר וולפסון
הסתכמו בכ-2.64 מיליארד שקל    הרווח הנקי עלה ב-8.3% לכ-104 מיליון שקל, כאשר חלק ניכר ממנו נובע מעלייה בשווי הנדל"ן    החברה תחלק דיבידנד של 120 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il