X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זעם בפרקליטות מחוז ירושלים על הערעור שהגישה הסנגוריה הציבורית על הרשעת סאבר קאשור באינוס צעירה יהודיה "מסתייגים מהסגנון של ההודעה ומהביטויים החריפים המופיעים בה"
▪  ▪  ▪
פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנאל [צילום: מן הטלוויזיה]

זעם בפרקליטות מחוז ירושלים ביחס לערעור שהגישה הסנגוריה הציבורית על ההרשעה של הערבי שהשיג יחסי מין תוך שהוא מציג עצמו בתור יהודי.
הסנגוריה הציבורית הגישה בצהרים ערעור על ההרשעה ועל פיו החמיר בית משפט השלום שגזר על סאבר קאשור שנה וחצי מאסר יותר משנדרש.
בתגובה אמרו בפרקליטות מחוז ירושלים כי מדובר במהלך מפתיע ביותר במיוחד לנוכח העובדה שהנאשם, שהיה מיוצג בבית המשפט המחוזי בידי הסנגוריה הציבורית, הודה בטענת המרמה והודה כי יחסי המין הושגו עקב מצג השווא שיצר.
"עתה, הפכה הסנגוריה הציבורית את עורה ובחרה להתכחש לעובדות אלה – עובדות שהיו כאמור הבסיס להסדר הטיעון אותו גיבשה עם הפרקליטות ועליו חתמה, לאחר שבכתב האישום המקורי הואשם המערער בעבירה של אונס כוחני. עמדה חדשה זו, המוצגת בהודעת הערעור והמנוגדת להסדר הטיעון, תמוהה בעינינו", אמרו.
עוד ציינו כי משהגישו הצדדים את הסדר הטיעון לבית המשפט ומשהודה הנאשם בפני בית המשפט בכתב האישום המתוקן, לא נותר לבית המשפט אלא להרשיע את הנאשם על-פי הודאתו.

המצג הכוזב הוא מכלול - לא רק האם הוא יהודי או ערבי

פרקליטות המדינה מדגישה כי המצג הכוזב שהציג סבאר קאשור, הערבי שהציג עצמו כיהודי ושכב עם יהודיה, הוא מכלול ואינו רק העובדה שהציג עצמו כיהודי.
"בכתב האישום המתוקן נקבע, בהסכמת הצדדים, כי הנאשם בעל את המתלוננת עקב מצג שווא שיצר בפניה בדבר היותו רווק יהודי המבקש קשר ממשי עימה. מדובר בסעיף חיקוק מפורש, הקיים בחוק מימים ימימה, ואשר על-פי הורשעו נאשמים בעבר. ויוטעם כבר בשלב זה - המצג הכוזב הוא מכלול (רווק יהודי המבקש קשר ממשי עימה) - להבדיל מעיסוק רק ברכיב אחד ממנו (היותו יהודי), כפי שהניחו מבקרי פסק הדין", כתב עו"ד יריב רגב, סגן בכיר לפרקליט המדינה, בתשובה לח"כ איתן כבל (העבודה) שטען בפני הפרקליטות שמדובר בהרשעה שמתבססת על גזענות.
לדברי עו"ד רגב, בגזר הדין הדגיש בית המשפט את מצג השווא שיצר הנאשם באשר להיותו רווק כביכול וכמעט שאין בו התייחסות למצג השווא בעניין השתייכותו הלאומית.
"סופו של האירוע - הותרתה של המתלוננת בגפה כשהיא עירומה על גג הבניין, מוכיח עד כמה ציני היה הנאשם בשקריו למתלוננת ועד כמה נכון היה להרשיעו בעבירה חלופית זו של אינוס במרמה", ציין.
עוד כתב כי מדובר בהכרעת דין שניתנה בהסכמת הסנגוריה, לאחר שהנאשם הודה והורשע לפי הודאתו, בעבירה המיוחסת לו. נגד הנאשם הוגש במקור כתב אישום המייחס לו עבירה של אינוס בכוח, בכך שכפה על המתלוננת יחסי מין ללא הסכמתה.
"מחומר החקירה ומהראיות שנשמעו בבית המשפט עלה, כי הנאשם פגש במתלוננת באקראי, ניהל עימה שיחה של כ-15 דקות, שבסיומה עלו השניים לקומת הגג של בניין סמוך, שם בעל הנאשם את המתלוננת. מיד לאחר מכן עזב הנאשם את גג הבניין כשהוא מותיר את המתלוננת ערומה כביום היוולדה, עד שלבסוף, משהועברה לבדיקה רפואית, אף נמצאו על גופה סימנים לחבלות גופניות קלות", ציין.
"לאור דברי בית המשפט וכל האמור לעיל , תמוהה בעינינו טענתך כי "הסיבה היחידה בעטיה הגיע קאשור לידי העמדה לדין היא העובדה שהוא ערבי שפיתה יהודיה." וכי "ריח חריף של גזענות עולה מההחלטה לחקור ולהעמיד לדין...". זוהי מסקנה חמורה ופוגעת שאין כל בסיס להסקתה. הנאשם, כאמור לעיל, הועמד לדין בגין עבירה של אינוס כוחני, ורק במהלך הדיון, ועל-פי הסדר טיעון שבו חפץ הנאשם, שונה סעיף החיקוק לאינוס במרמה - זאת על-פי העובדות החמורות המפורטות לעיל", כתב.

תאריך:  29/07/2010   |   עודכן:  29/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתן כבל / Eitan Cabel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המורשע באינוס הודה במעשיו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התקשורת - נתנה רוח גבית לאנס ל"ת
הניה  |  29/07/10 21:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמר בנוביץ
גל: "השארנו את הרכז הטוב בארץ". ווילקרסון יגיע אם ייחתך מסן אנטוניו
איציק וולף
הנשיא פרס שוחח עם טריאן בססקו והודה לו על הטיפול בששת החללים הישראלים שנהרגו בהתרסקות מסוק היסעור
איציק וולף
יו"ר הרשות הפלשתינית נאם בפני ראשי הליגה והדגיש שהפלשתינים לא יסכימו למגעים ישירים ללא ערבויות להפסקה מוחלטת של הבנייה הישראלית ביהודה ובשומרון
עופר וולפסון
הממונה על השכר באוצר אישר את ההסכם שהושג בסופו של מו"מ ארוך    הוסדרה מסגרת העסקה במשמרות לכבאים ונקבעה שיטת תגמול אחידה לכבאים החדשים    הכבאים הוותיקים יזכו לקידום שני בגינו תינתן תוספת שכר קבועה של 10%
עופר וולפסון
בנזין מסוג אוקטן 95 יימכר החל מה-1 באוגוסט עבור 6.47 שקל לליטר    באילת מחיר הבנזין יעמוד על 5.59 שקל לליטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il