X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרויקט "כשירים לעבודה" נערך על-ידי מכון העבודה הבריטי כחלק מתוכנית ייחודית המקיפה 25 מדינות אירופיות ואחרות המחקר התבצע בשנה האחרונה גם בישראל ובחן בפירוט את השלכותיהן של "הפרעות שריר-שלד" על חייהם ומצבם התעסוקתי של אלפי עובדים ישראלי 700,000 ישראלים סובלים מכאב כרוני
▪  ▪  ▪
אפשר לעבוד [צילום אילוסטרציה: AP]

"הפרעות שריר-שלד" הינן שם כולל למגוון רחב של מצבים אורטופדיים וראומטולוגיים כגון כאבי גב, נקעים בידיים ובצוואר או מחלות מפרקים. על-פי ארגון הבריאות העולמי, הן מדורגות במקום הרביעי מבין עשר המחלות השכיחות ביותר הפוגעות בנשים ובמקום התשיעי בין אלו הפוגעות בגברים. הן מלוות בכאבים ובמוגבלויות רבות, ובעלות השפעה על תפקודו של האדם בעבודה ובחייו הפרטיים.
מחקר חדש, חלק מפרויקט "כשירים לעבודה" שנערך על-ידי מכון העבודה הבריטי, קובע כי בישראל חיים לפחות 700,000 בני אדם עם כאבי שריר-שלד כרוניים. פרופ' משה טישלר, יו"ר איגוד הראומטולוגים בישראל, טוען כי חולים רבים הסובלים מהפרעות שריר-שלד אינם מודעים להשלכות העתידיות של מחלתם או מופנים בשלב מאוחר מדי למומחה. "הדבר משפיע באופן ישיר על חומרת מחלתם וסיכויי ההחלמה ממנה. מצב זה מצריך טיפול מערכתי דחוף", מוסיף טישלר.
המשמעות למשק: 26 מיליארד שקל בשנה
על-פי המחקר, התואם את הערכות האיחוד האירופי לגבי מדינות מפותחות נוספות, הפרעות שריר-שלד אחראיות ל-49.9% מכלל ההיעדרויות מעבודה הנמשכות 3 ימים ומעלה, ול-60% ממקרי אובדן כושר עבודה לצמיתות. מנתוני הביטוח הלאומי עולה כי 32,612 ישראלים, חלקם הגדול בגיל העבודה, מקבלים קצבת נכות ממשלתית כתוצאה מהפרעות אלו.
ניסיונות השיקום של נפגעים מהפרעות שריר-שלד יקרים לאין ערוך מאלו של נפגעים אחרים, אך רק 35% מהם חוזרים לעבודה. יתר על כן, הפרעות אלו הן הסיבה השכיחה ביותר עבור פרישה מוקדמת בשל סיבות בריאותיות, וכפי שמדגים דוח המחקר, הן אינן משפיעות רק על הלוקים בהן אלא מהוות נטל כבד על המשק.
על-פי הדוח, העלות השנתית הכוללת של הפרעות שריר-שלד בישראל, הוערכה בסך כולל של 26 מיליארד שקל (נתון השווה ל-4% מהתוצר הלאומי).
תחזיות עגומות לעתיד
אחת ממסקנות המחקר הינה כי מספר האנשים הלוקים בהפרעות שריר-שלד בכוח העבודה הישראלי צפוי לעלות במהלך העשורים הקרובים, וכי ההשפעה על המשק תגדל.
נשאלת השאלה האם גילוי מוקדם וטיפול עדיפים על שיקום ותשלום קצבאות, והאם אנשים הסובלים מהפרעות שריר-שלד יכולים לחזור למעגל העבודה, או יתרה מכך - לא להיפלט ממנו כלל? המחקר קובע באופן חד-משמעי כי לא רק שהם יכולים - הם מוכרחים! התמדה בעבודה לרוב מועילה להחלמתו הבריאותית והפסיכוסוציאלית, של חולה או פצוע יותר מאשר תקופות ארוכות של היעדרות, וזאת, לצד מניעת היותו מובטל.
תפיסה זו, על-פיה יש לשמר את עבודתו של החולה, גם במהלך השיקום ולא רק בסיומו, שונה מהותית ממודל השיקום והחזרה לעבודה הנהוג בישראל. המחקר טוען כי מודל זה, של שיקום ותשלום קיצבאות, ניתן לשינוי באמצעות התאמה והתערבות מקצועית נכונה - למודל של מניעה, שיכול לשמר אלפי מקומות עבודה ולחסוך כסף רב לקופה הציבורית.
שינוי מדיניות?
המחקר מסכם כי על-פי ההערכות שהפרעות השריר-שלד תפגענה באחוז הולך וגובר מאוכלוסיית גיל העבודה בשנים הבאות, ועל-מנת לחסוך בהוצאות העצומות של המוסד לביטוח לאומי בגין מתן קצבאות ללוקים בהפרעות אלו, חייבת הממשלה להתחיל בפיילוט המיועד לבחון האם גילוי וטיפול מוקדמים אכן מפחיתים את ההוצאות על קצבאות, וכן כי יש לשקול שינויים בקווי המדיניות בנוגע להקצאת משאבים למטרות אלו.
בטקס רשמי שנערך טרם התכנסותו של הפורום, קיבל שר הרווחה והשירותים החברתיים יצחק הרצוג את דוח המחקר של מכון העבודה הבריטי. השר מסר כי הוא מאמין שהמחקר יהווה כלי עזר חשוב באתגר להורדת שיעור העוני ולמניעת גריעתם של אלפי אנשים ממעגל התעסוקה. לדבריו, "מחקר חשוב זה משלים ואף תומך במסקנות חוק לרון, אותו הובלתי, והוא יכול לשמש כלי חשוב בתכנון הכלכלה הלאומית והביטחון הסוציאלי. הוריתי לאגף השיקום במשרדי ללמוד את הנושא לעומק ולהעביר לי המלצות לפעולה".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  01/08/2010   |   עודכן:  01/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלות כאבי גב ומפרקים למשק: 26 מיליארד בשנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
אם רציתם הוכחה נוספת לכך שתצוגת התלת-מימד הולכת להיכנס בקרוב לכל בית, הרי שניתן היה לראות אותה בדמות מצלמת הוידיאו הביתית הראשונה בעולם התומכת ב-3D, עליה הכריזה בסוף השבוע האחרון פנסוניק    איך היא עובדת?
אלעזר לוין
החקירה גילתה: יזמים גזלו מגרשים של קדושי השואה, והקימו עליהם בנייני מגורים    בחלק מהמקרים מכרו ללא רשות את המגרשים לצד ג'    התיקים מועברים היום לחברה הממשלתית ליתור הנכסים שתטפל באיתור הקרובים ותייעץ בהגשת תביעות משפטיות
זוהר בלומנקרנץ
שמעון פרס המריא הבוקר לקהיר לפגישה עם נשיא מצרים    חיל האוויר ביטל את הטיסה ובזמן קצר יצא מכרז להטסת הנשיא
טל לוין
בן אפלק משלב כוחות עם קווין קוסטנר וטומי לי ג'ונס, רוברט דה נירו הוא קצין המבחן של אדוארד נורטון ואולפני דיסני משחררים את "היפה והחיה" בתלת-מימד
איציק וולף
משטרת נתניה עצרה סבתא בת 75 ובתה בת ה-40 בחשד כי התעללו בנכדה בת ה-20 וכלאו אותה תוך התעללות גופנית והזנחה חמורה    הנכדה נמצאה בדירה מזוהמת כשהיא סובלת מתת תזונה ומפוחדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il