X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועידה בוחנת מדי שנה סוגיות בעלות מכנה משותף רוחבי, שלכל העושים במלאכת הבריאות ולכל הנזקקים לשירותיה יש בהן עניין סוגיות, שבעשייה היום-יומית השוטפת אין לנו פנאי לבחון לעומק
▪  ▪  ▪
סוגיות שיש לבחון לעומק [צילום: AP]

ועידת ישראל לרפואה IV, הכינוס השנתי של הדסה לדיון בסוגיות שבין רפואה לחברה בשיתוף המרכז הרפואי בני ציון, מכבי שרותי בריאות והר"י תתקיים זו השנה הרביעית, ביום שלישי, 3 באוגוסט 2010, במרכז הקונגרסים, בנייני האומה בירושלים.
השנה תעסוק הוועידה בשני נושאים מרכזיים:
  • המגיפות של המאה ה-21;
  • ישראל והעולם - הרפואה כשגריר
בוועידה ישתתפו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מנכ"ל הדסה, פרופ' שלמה מור-יוסף, שגרירי מצרים וירדן ובכירי מערכת הבריאות. יושב-ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני תישא את נאום הסיכום.
ועידת ישראל לרפואה היא המפגש השנתי המרכזי של מערכת הבריאות בישראל, ומשתתפים בה כל השותפים לעשייה הבריאותית: רופאים ואחיות, אנשי מנהל הרפואה, מעצבי מדיניות הבריאות, אנשי חיל הרפואה, יצרני התרופות והציוד הרפואי, אנשי הרפואה המשלימה והתעשיות הנלוות, חברות הביטוח הרפואי, אנשי תקשורת וחוקרים, לדיון הפתוח גם לציבור הרחב.
הוועידה בוחנת סוגיות בעלות מכנה משותף רוחבי, שלכל העושים במלאכת הבריאות ולכל הנזקקים לשירותיה יש בהן עניין. השנה תעסוק הוועידה בשני נושאים מרכזיים:
  • המגיפות של המאה ה-21
  • ישראל והעולם - הרפואה כשגריר
המגיפות של המאה ה-21
העולם ידע מגיפות רבות, חלקן קטלניות ביותר. הרפואה המודרנית למדה להתמודד עם חיידקים, לשפר תנאי היגיינה ולמנוע התפשטות מחלות ומגפות. בד-בבד קמו להן מגיפות מודרניות, שדרכי ההתמודדות איתן שונות לחלוטין. בוועידת ישראל בחרו לטפל בארבע מהן:
  • מגיפת ההשמנה, תולדה של אורח החיים המודרני, המזון המתועש והתחרות בין יצרני המזון, שגורמת לנו לצרוך מזון לא בריא ובכמויות מוגזמות.
  • מגיפת עודף המידע, התוקפת אותנו בצורות שונות: מהצד התקשורתי אנחנו חשופים למידע רב, חלקו לא רלוונטי וחלקו שגוי. איך בוררים את התבן מהמוץ? מהצד הרפואי, ניתן היום לבצע בדיקות רבות ומגוונות. האם צריך את כולן? ומה קורה עם בדיקות שהמדע יודע לבצע, אבל אין לו הכלים הדרושים לטפל במחולליהן?
  • מגיפת הפרעות הקשב - תופעה שלמעלה מ-10% מהאוכלוסיה סובלת ממנה. ילדים ומבוגרים. ולצידה הוויכוח על הטיפול התרופתי בסימפטומים שלה.
  • מגיפת תאונות הדרכים - הגורמת לאובדן חיים רבים ולאובדן כושר תפקודי אצל עשרות אלפי בני אדם מידי שנה. חלק מגורמי התופעה נובע מחוסר ריכוז ובעיות בריאות שונות.
הרפואה כשגריר
ישראל ידועה בעולם לא רק כיצרנית תפוזי Jaffa אלא כמעצמת הייטק וכיצרנית תרופות. בשנים האחרונות למדה לנצל גם את הידע הרב שצברנו בתחום הרפואה, למדה להפוך ידע זה לכלי בשירות הדיפלומטי, שמגיע למיצוי מלא בהתרחש אסונות טבע. משלחות ההצלה שמארגנת ישראל זכו למוניטין רב, וזיכו אותנו בנקודות זכות רבות. גם בימי שגרה משמשת היכולת הרפואית שהתפתחה בארץ את נציגינו ברחבי העולם, המציעים למדינות מתפתחות תמיכה, הדרכה ושירותי רפואה שונים.
הרפואה הפכה גם לענף יצוא, עם פוטנציאל גידול עצום. התיירות הרפואית לישראל גדלה בשיעורים משמעותיים ולצידה ניתן לפתח גם "שירותי יצוא" הכוללים הקמת מערכות בריאות, בניית בתי חולים, שירותי ייעוץ מקוונים ועוד. נושא זה ייבחן בוועידה ממספר נקודות מבט, ובכלל זה מנקודת המבט של שגרירי הארצות הסמוכות לישראל.

תאריך:  01/08/2010   |   עודכן:  01/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המגיפות של המאה ה-21 - במוקד ועידת ישראל לרפואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מוסלמים הצמים ברמדאן סובלים מהתקפי מיגרנה פי שלושה יותר מבימים רגילים    כך עולה ממחקר שבוצע לאחרונה על-ידי מומחים
במרפאת כאבי הראש בסורוקה ובמרפאות הכללית במחוז הדרום
איציק וולף
יו"ר מועצת קדימה טוען כי לא לחש על אזנו של סאיב עריקאת שלא להיכנס למו"מ ישיר עם ישראל    "לא אמרתי לעריקאת מה לעשות. אני חושב שראש הממשלה מתעתע. אני חושב שראש הממשלה לא מתכוון. ואת זה אמרתי לעריקאת"
יפעת גדות
שינה של פחות מחמש שעות ביום, כולל תנומות באמצע היום, מעלה יותר מפי שניים את הסיכון לתעוקת לב, למחלת לב כלילית ולהתקף לב או שבץ    אנשים בוגרים מתחת לגיל 60 שישנו חמש שעות או פחות בלילה העלו את הסיכון שלהם לפתח מחלה קרדיווסקולרית יותר מפי שלושה בהשוואה לאנשים שישנו שבע שעות
איציק וולף
בימים האחרונים מתו בלולים מאות אלפי עופות בשל הטמפרטורות הגבוהות    הנזקים עד כה נאמדים בכחמישה מיליון שקלים
מתן אברמוביץ'
לאחר שנודע כי אלן דג'נרס פורשת משולחן השופטים לטובת ג'ניפר לופז, כעת מתברר כי גם קרלה דיוגווארדי תפנה את מקומה לסולן איירוסמית', סטיבן טיילר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il