חברת
בזק קווי רשמה ברבעון השני רווח נקי שעלה ב-10.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והגיע לכ-349 מיליון שקל. הרווח התפעולי של הפעילות הקווית עלה לכ-503 מיליון שקל, גידול משמעותי של 15.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח התפעולי נבע, בין השאר, בזכות מהלכי ההתייעלות המתמשכים שהביאו לירידה בכל המרכיבים העיקריים של הוצאות החברה. במסגרת זו נרשמה ירידה של 9% בסך הוצאות החברה, שהגיעו לכ-804 מיליון שקל ברבעון השני של 2010, לעומת 884 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בזק קווי דיווחה כי נכון להיום, כ-100 אלף איש כבר מחוברים לקצבים החדשים של 10 מגה ומעלה ברשת ה-NGN שלה. ההכנסות של הפעילות הקווית של בזק משירותי אינטרנט הגיעו ברבעון השני של השנה לכ-235 מיליון שקל, עלייה של כ-12% לעומת הרבעון המקביל. העלייה נבעה, בעיקר, מעלייה בשימוש בשירותי ערך מוסף ושדרוג המהירויות של לקוחות החברה. ההשקעה הרבעונית ברכוש קבוע (CAPEX), שהושפעה מאד מהקמת רשת ה-NGN, עמדה על 269 מיליון שקל ברבעון גידול של 28.7% לעומת הרבעון המקביל. כמו-כן, ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח בתחום האינטרנט (ARPU) עלתה ברבעון ב-8.7%, לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 75 שקל לחודש. מספר מנויי ה-ADSL של בזק המשיך לעלות גם הוא ברבעון, כשהוא צמח בכ-6000 מנויים חדשים והגיע ל-1.051 מיליון מנויים.
חברת
פלאפון דיווחה כי הרווח הנקי שלה הסתכם ברבעון השני של 2010 בכ-267 מיליון שקל, גידול של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במחצית השנה כולה צמח הרווח הנקי בכ-14% והסתכם בכ-526 מיליון שקל, לעומת כ-463 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד.
סך ההכנסות של פלאפון ברבעון השני הסתכם בכ-1.429 מיליארד שקל, לעומת 1.346 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6%. ההכנסות פלאפון במחצית הראשונה של 2010 הסתכמו ב-2.822 מיליארד שקל, לעומת 2.611 מיליארד שקל בחציון המקביל - 8% גידול.
הגידול בהכנסות פלאפון נובע בעיקר מעליה בהכנסות משירותי ערך מוסף ודאטה וצמיחת הנדידה הבינלאומית ברשת High Speed GSM לעומת שנה קודמת, אז רק הושקה הרשת החדשה.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח ברשת פלאפון צמח ב-19 דקות לעומת הרבעון המקביל ועמד ברבעון השני על 348 דקות. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח ברבעון השני צמחה ב-5 שקלים ועמדה על 136 שקל. במהלך הרבעון השני של 2010 הצטרפו לפלאפון כ-18 אלף מנויים נטו. סך המנויים הפעילים של פלאפון עמד בסוף יוני על 2.807 מיליון מנויים, לעומת 2.789 מיליון מנויים פעילים בסוף הרבעון הקודם, ו-2.694 מיליון מנויים ברבעון מקביל אשתקד. בסוף הרבעון חצתה פלאפון את רף מיליון המנויים ברשת החדשה שלה וכיום היא מונה כמיליון וחמישים אלף (1.05 מיליון) מנויים פעילים.
חברת
בזק בינלאומי הציגה ברבעון השני רווח נקי של כ-105 מיליון שקל. בנטרול רווח ההון שהתקבל עם השלמת עסק וואלה! והפחתת עודף העלות שנוצר בעסקה, נוצר קיטון ברווח הנקי של כ-8.7% המיוחס להוצאות מימון חד פעמיות ברבעון הנוכחי, בין היתר, בגין הלוואה שלקחה בזק בינלאומי לשם רכישת וואלה! (לעומת הכנסות מימון חד פעמיות ברבעון המקביל). כאמור, על-רקע רכישת מניות וואלה! מעיתון הארץ והפיכתה לבעלת שליטה בוואלה!, רשמה בזק בינלאומי רווח הון חשבונאי של כ-57 מיליון שקל, הנכלל בתוצאותיה בדוחות הנוכחיים.
היקף ההכנסות של בזק בינלאומי צמח משמעותית הודות להתרחבות פעילותה של החברה בתחום פתרונות ה-IT לעסקים. ברבעון השני של שנת 2010 הציגה בזק בינלאומי הכנסות של כ-342 מיליון שקל. מדובר בגידול של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
חברת הלווין
yes אומנם ממשיכה להפסיד כסף, אך היא הציגה הכנסות שיא של כ-396 מיליון שקל ברבעון השני של 2010 - שהן הגבוהות ביותר מאז הקמתה. יש לציין, כי דוחות הרבעון השני של Yes כוללות הפרשה מהותית בעקבות בוררות אקו"ם והכבלים.
ההפסד הנקי של החברה לאחר הוצאות מימון לבעלי מניות עמד ברבעון השני על כ-143 מיליון שקלים, לעומת הפסד של כ-95 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד ולעומת הפסד של כ-8 מיליון שקלים ברבעון הקודם.
מספר הלקוחות של Yes הגיע בסוף חודש יוני לכ-573 אלף, גידול נטו של כאלפיים לקוחות ברבעון.
ציפיות לרבעון שלישי מוצלח אף יותר בתגובה לתוצאות החברות, מסר שלמה רודב, יו"ר קבוצת בזק, כי "ההשקעות האסטרטגיות שביצענו ב-NGN ובתשתית סלולרית HSPA ממצבות את בזק כספק ייחודי של פתרונות תקשורת של הדור הבא, עובדה המחזקת את מעמדנו בשוק התקשורת הישראלי התחרותי ומעניקה לנו יכולת מוגברת לנווט בתוך סביבה רגולטורית משתנה. לקראת הרבעון השלישי של 2010, שהוא באופן היסטורי הרבעון החזק של השנה, אנו ממשיכים להתמקד ביצירת מינוף תפעולי ופיננסי מרשתות ה- HSPA וה-NGN שלנו. עם כ-36% ממנויי פלאפון ברשת ה-HSPA וחיבור של יותר מ-30% ממשקי הבית בישראל לרשת ה-NGN, נוצרות הזדמנויות להמשך צמיחה בהכנסות וברווחיות לטווח הארוך, ובמקביל לחיזוק מעמדנו כספק המוביל בישראל של פתרונות תקשורת מקיפים למשקי הבית ולעסקים".