X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טיפול יעיל בדיכאון ובסוכרת והגברת צריכת הירקות והפירות הביאו לירידה כוללת של 21% במספר המקרים החדשים של הדמנציה עלייה ברמת ההשכלה גם היא יכולה להביא לירידה משוערת של 18% במספר המקרים החדשים של הדמנציה
▪  ▪  ▪
המפתח - סגנון חיים [צילום: AP]
דיכאון מכפיל את הסיכון לדמנציה
יפעת גדות
שני מחקרים חדשים הראו כי קיומו של דיכאון מרמז על סבירות גבוהה יותר לדמנציה, למרות שעדיין לא ברור מדוע * שתי אפיזודות או יותר של דיכאון כמעט שהכפילו את הסיכון
לרשימה המלאה

עלייה ברמות ההשכלה ובצריכת ירקות ופירות יכולה להיות בעלת השפעה עצומה על הסיכוי לפתח דמנציה. כך על-פי ממצאי מחקר שפורסם בעיתון הרפואה הבריטי. המחקר מתפרסם אחרי מחקר נוסף שהראה כי חולים הסובלים מדמנציה מפספסים למעשה טיפולים מוקדמים חיוניים רק משום שרופאי המשפחה לא אבחנו אותם בזמן.
למחלה זוהו כבר מספר גורמי סיכון, כולל השמנה, לחץ דם גבוה ורמות כולסטרול גבוהות. כעת, חוקרים בריטים וצרפתים ניסו לבחון אלו התערבויות, בהיבט של בריאות הציבור, יכולות להביא להשפעה הגדולה ביותר בהורדת הנטל של הדמנציה באוכלוסיה.
הם בדקו קבוצה של 1,400 קשישים וחיפשו אחר סימנים לדמנציה לאחר שנתיים, ארבע ושבע שנים. בנוסף, הם תיעדו נתונים לגבי הגובה, המשקל, רמת ההשכלה, ההכנסה החודשית, הניידות, הרגלי התזונה, צריכת אלכוהול ושימוש בטבק, וכן ביצעו למשתתפים מבחני קריאה כאמצעי לבדיקת רמת האינטליגנציה.
הם גילו כי טיפול יעיל בדיכאון ובסוכרת והגברת צריכת הירקות והפירות הביאו לירידה כוללת של 21% במספר המקרים החדשים של הדמנציה. מסקנה נוספת אליה הגיעו היא שעלייה ברמת ההשכלה גם היא יכולה להביא לירידה משוערת של 18% במספר המקרים החדשים של הדמנציה לאורך האוכלוסיה הכללית בשבע השנים הבאות. לעומת זאת, סילוק הגן הקשור לדמנציה יוריד את מספר המקרים ב-7% בלבד.
השכלה
צוות החוקרים הגיע למסקנה כי סקירה מוקדמת לסוכרת וטיפול בדיכאון היא הגישה היעילה ביותר לנסות ולהוריד את הנטל העתידי של הדמנציה. בנוסף, הם מאמינים כי עידוד השכלה בכל הגילאים וניסיון להעלות את צריכת הפירות והירקות גם הם יהיו בעלי השפעה חשובה, למרות שמדובר במטרות שקשה להשיג. כדי לבחון את ההשפעה של גישות כאלו יש לבצע מחקרים נוספים באוכלוסיות צעירות יותר.
במסגרת מחקר שני שפורסם באותו עיתון, ניתוח נתונים של תיעוד רפואי של יותר מ-135,000 איש בבריטניה, גילה כי אנשים עם דמנציה היו בסבירות גבוהה פי שלושה למות בשנה הראשונה שלאחר האבחון לעומת אלו שלא סבלו מהמצב - כלומר, שהאבחון נעשה בשלבים המאוחרים יותר של המחלה.
עורכי המחקר, מהמועצה למחקר רפואי בבריטניה, הדגישו כי רופאי המשפחה יתמודדו בעתיד עם יותר ויותר מקרי דמנציה ולכן עליהם להיות מיומנים יותר בזיהוי המחלה. מומחים בתחום הדגישו כי הקשר בין דיכאון, סוכרת ודמנציה כבר ידוע היטב, ומדיניות שמטרתה להביא לאבחון ברור ולמעקב אחר מצבים אלו יכולה לעזור ולהשפיע על ההשפעה שיש לדמנציה.
מה שפחות מעודד הן השאלות הרבות שנותרו ללא מענה ביחס להבנה של המחלה וליכולת לאבחן או לטפל בה ביעילות, שאלות שרק מחקרים נוספים יוכלו לענות עליהן.
כדאי לזכור כי סגנון חיים בריא הוא המפתח. מניעה יעילה של סוכרת, דיכאון ומחלות לב יכולה לשפר את חייהם של מיליוני אנשים שנפגעים מהמצב הקשה ולהוריד את עלויות הטיפול העצומות במחלה. כיום ישנן כבר ראיות הקושרות בין סוכרת לאלצהיימר.
מציאת דרכים לעצור את מגיפת הסוכרת יכולה להיות הדבר הנכון - במיוחד לאור העובדה שהצעד יכול למנוע ממיליוני אנשים לפתח סיבוכים רציניים מהמצב, שכוללים מחלות לב, שבץ, אי-ספיקת כליות, עיוורון וכריתת איברים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  08/08/2010   |   עודכן:  08/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכרת וחוסר השכלה - גורמי סיכון לדמנציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הסירה חרגה מהאזור המותר לשיט    לבנון הודיעה כי תגיש תלונה לאו"ם
תומר לוי
הקשר בן ה-23 ינחת באמצע השבוע. הרכב חזק לנעים מול מכבי (א', 5LIVE+)
מערכת אתר ערוץ הספורט
מקרייב (24) ואוחיון (43, פנדל) הרשיתו. קוואלו הנבחן הורחק
עמר בנוביץ
בהפועל ירושלים מקווים שהגארד יחתום בקרוב בקבוצה: "מלחה זה בית"
איציק וולף
העשן הסמיך שמכסה את מוסקבה לא מאפשר לראות למרחק של יותר מכמה עשרות מטרים    חשש כבד לפגיעה בכורים גרעיניים    ענן העשן נראה אפילו מן החלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il