בזק השיקה היום (א', 8.8.10) ארבעה שירותים חדשים על גבי רשת האינטרנט המהירה NGN - מנגינה בהמתנה, שלוחת Bphone, מרכזייה ביתית ואחסון ברשת (NETDISK).
- מנגינה בהמתנה - השמעת שיר לבחירת הלקוח, במקום צליל החיוג הרגיל. שירות זה כבר ניתן כיום על-ידי חברות הסלולר. על-פי הערכות, מעל מיליון וחצי משתמשים נהנים כבר היום מהשירות בקרב מנויי הסלולר, ובבזק מאמינים כי יהיה ביקוש גדול במיוחד לשירות. ניתן לבחור שיר מתוך מאגר הכולל מעל אלף שירים בקטגוריות פופלריות, ביניהן רוק, פופ, לועזי, ישראלי, ים-תיכוני וכדומה. התשלום החודשי עבור השירות יעמוד על 6.90 שקלים לחודש. הוא אינו כרוך בהתחייבות, כאשר בחודש הראשון ניתן השירות להתנסות ללא תשלום.
- Bphone - מאפשר ללקוחות בזק לדבר מקו הבזק שלהם מכל מקום בו הם נמצאים. השירות מתאפשר באמצעות התקנה של תוכנה על גבי מחשב נייד או נייח ושאר מכשירים ניידים, בהם אייפד ואייפון, המאפשרים להתחבר לשירות גם כאשר נמצאים מחוץ לבית באזורים בהם יש תשתית אינטרנט כלשהי (WiFi וכדומה). למעשה, מדובר ב-Soft-Phone המשמש כקו טלפון בזק לכל דבר, ומאפשר הוצאה וקבלת שיחות לכל יעד ומכל יעד בתעריפי בזק הרגילים, ניהול רשימת אנשי קשר, ניהול יומן שיחות ושליחת מסרונים. בשלב זה, השירות אינו כרוך בדמי התקנה ובתשלום חודשי קבוע אולם בהחלט ייתכן כי בעתיד תרצה בזק לגבות תשלום עבורו.
- אחסון ברשת - פורטן ייעודי לגיבוי קבצים אישיים ולאחסונם, בעלות של שקל עבור כל ג'יגה. האחסון נעשה בשפה העברית על גבי שרתי האינטרנט של בזק בישראל. שירות Netdisk מאפשר אחסון בנפח של 2GB ללא תשלום. מנפח 10GB - עשרה שקלים בחודש, 15GB - חמישה-עשר שקלים בחודש ועד 20 ג'יגה - בעלות עשרים שקלים בחודש, זאת ללא התחייבות.
- המרכזייה הביתית (השירות יושק בקרוב) - מאפשרת לקיים שלוש שיחות בו-זמנית על גבי קו טלפון אחד. בנוסף, המרכזייה מאפשרת גם העברת שיחות בין השלוחות וביצוע שיחות בין השלוחות. לשירות יכולים להצטרף לקוחות המחוברים לאינטרנט ממהירות 2.5 מגה, כאשר הרשת האלחוטית תשמש גם את האינטרנט וגם את הטלפוניה. השירות אינו מצריך בהכרח רכישת מכשיר טלפון חדש, שכן מרבית המכשירים הנמכרים היום בשוק תומכים בשירות. השירות בעלות של 10 שקלים בחודש. בבזק צופים כי לשירות זה קהל יעד של כ-300 אלף בתי אב. הערכה זו מבוססת על מספר לקוחות פרטיים של בזק בעלי יותר מקו אחד בבית.
רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק: "זהו רק קצה הקרחון ובקרוב נשיק שירותים נוספים על גבי הרשת החדשה".
בתוך כך, עלתה בזק במסע פרסום נרחב לרשת ה-NGN שהחל לפני כשבועיים, וכותרתו "ליהנות ממוצרי העתיד שישנו לכם את חווית התקשורת בבית" כאשר הפעם הדגש יהיה על השירותים החדשים, זאת לעומת הגל הראשון שביקש לציין את הפריסה הנרחבת של הרשת ברחבי הארץ. את מסע הפרסום יוביל משרד הפרסום אדלר חומסקי.