X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחוז בתי העסק בישראל הנמצאים בסכנת קריסה גדל ב-0.07% בחודש החולף, ע"פ מדד הסיכון של D&B מתחילת 2010, מתרחשת עלייה חודשית זוחלת במדד הסיכון הכולל במשק העלייה החדה ביותר בסיכון: בענף הליסינג
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

עלייה נוספת ברמת הסיכון הענפי במשק בחודש יולי. נתוני דן אנד ברדסטריט, העוסקת בניהול שוטף של סיכוני אשראי, מצביעים (יום ה', 12.8.10) על גידול נוסף בבתי העסק בישראל הנמצאים בפני סכנת קריסה, ושיעורם עומד כעת על כ-13.24% - עלייה של 0.07% לעומת נתוני חודש יוני ועלייה של 0.15% מתחילת השנה.
בחינה של רמת הסיכון הממוצעת במשק מגלה כי מאז תחילת 2010, אז עמדה רמת הסיכון על שיעור של 13.09%, מתרחשת עליה חודשית זוחלת במדד הסיכון הכולל. בסך-הכל, השלים המשק בשנה האחרונה ירידה של כאחוז במדד הסיכון הכולל משיעור של 14.2% ביולי 2009 לשיעור של 13.24% כיום, כאמור.
  • את רשימת הענפים המסוכנים מוביל ענף הליסינג, זה החודש השני ברציפות, עם עלייה נוספת של 0.47% ברמת הסיכון (ל-18.94%), זאת לאחר עלייה של 0.87% בחודש יוני בלבד (18.47%). מיולי אשתקד רשם הענף עלייה של 1.62% (17.32%). בינואר הקרוב תחול בפועל הפעימה השנייה של תקנות שווי השימוש הליניארי בשוק הרכב, ובגינה צפויים מאות אלפי מחזיקי רכב צמוד ממקום העבודה לשלם עוד מאות שקלים מדי חודש עבור אחזקת הרכב. כתוצאה מהשינוי עוסקות כיום כל חברות הליסינג בטיוב תיק הלקוחות. במסגרת השיפור מגדילות החברות הגדולות בסקטור את כוחן על חשבון החברות הקטנות ומעלות את שיעורי הסיכון בענף.
  • ענף המזון (חנויות מכולת, ירקות, דגים), הנחשב גם הוא למסוכן, הציג ביולי עלייה של 0.2% ברמת הסיכון (26.41%). זאת, לעומת חודש יוני (26.21%) בו הציג דווקא ירידה של 0.39% ברמת הסיכון לעומת החודש שקדם לו, וירידה של 0.31% לעומת יולי אשתקד (26.72%). עם זאת, מוסר התשלומים בענף המזון (בהשוואה בין הרבעון הראשון ב-2010 והרבעון השני) מגלה שיפור של כ-29%.
  • ענף חנויות הביגוד מציג עלייה מתמשכת ברמת הסיכון. בחודש יולי נרשמה עלייה של 0.34% במדד הסיכון (17.60%), לעומת עלייה בסיכון בשיעור של 0.22% בחודש יוני (17.26%), המהווים עלייה בשיעור של 1.54% יחסית ליולי אשתקד (16.06%). בחינה של מוסר התשלומים בענף (ברבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון), חושפת הרעה בשיעור של 4.24% במוסר התשלומים בענף.
  • גם ענף תיירות הפנים ממשיך להיות מסוכן. ענף בתי המלון וההארחה הראה עלייה של 0.11% בין בתי המלונות וההארחה העומדים בפני סגירה בחודש יולי (11.73%), לעומת 11.62% בחודש יוני, המהווים עלייה של 1.55%, יחסית לחודש יולי אשתקד (10.18%).
  • ענף המסעדות והפאבים, שנחשב מסורתית למסוכן ביותר מבין כל ענפי המשק, ממשיך במגמת השיפור ההדרגתי, לאחר שבחודש יולי נרשמה ירידה של 0.31% (27.83%) במדד הסיכון שלו. זאת, בהמשך לירידה נוספת בסיכון של 0.08% בחודש יוני (28.14%). מדובר ירידה של 1.21% יחסית ליולי אשתקד (29.04%). בחינה של מדד מוסר התשלומים (בהשוואה בין הרבעון הראשון והשני) מראה שיפור של כ-23% במוסר התשלומים בענף.
  • ענף התקשורת (הנחשב כענף בסיכון נמוך) רושם עלייה מתמשכת במדד הסיכון, כשבחודש יולי עמד הסיכון בענף על 8% לעומת 7.99% בחודש יוני, ועל 7.73% בתחילת השנה. ביולי אשתקד עמד אחוז הסיכון על 7.03%.
  • ענף התעשיה רשם בחודש יולי עלייה של 0.1% במדד הסיכון (7.51%) לעומת 7.41% ביוני ו-7.65% מתחילת השנה. בענף ייצור הכימיקלים, הנפט והפלסטיק לא נרשם החודש שינוי באחוז הסיכון 6.02% לעומת החודש הקודם. זאת לאחר ירידה מתמשכת של 1.02% מתחילת השנה (7.04%).
  • מבין הענפים בעלי הסיכון הנמוך ביותר נראה כי ענף השירותים הפיננסיים, הביטוח והניהול מפתיע ומציג בחודש יולי עלייה בסיכון בשיעור של 0.08% (8.85%). זאת, לאחר שהראה יציבות בחודש יוני ומאי (8.77%) ושיפור מתחילת השנה, אז עמד מדד הסיכון בו על 8.91%.
כלכלני דן אנד ברדסטריט ציינו כי "למרות שמדדי הענפים המסוכנים מסורתית מוסיפים להיות מהגבוהים במשק, מסתמנת מגמת שיפור ברמת הסיכון אליה חשופים בתי העסק בענפים אלו. בענף המסעדות, בו 27.8% מבתי העסק נמצאים בסיכון גבוה, נרשם החודש שיפור של 0.31% במדד הסיכון הענפי. בחינה של מדד מוסר התשלומים בענפים אלו בהשוואה בין הרבעון הראשון והשני מגלה שיפור של כ-23% במוסר התשלומים בענף המסעדות והפאבים, ושל כ-29% בענף חנויות המזון".
ענפים הנמצאים בסיכון גבוה, הינם ענפים אשר חברות המשוייכות אליהם עשויות להיקלע לכשלים עסקיים, החל מפיגור מהותי בתשלומים ועד לכדי חדלות פרעון.

כל הכלכלה בכף ידך
תאריך:  12/08/2010   |   עודכן:  12/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יולי: מספר העסקים בסכנת סגירה ממשיך לעלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
משרד הבריאות מדגיש כי הדיווח ב-ynet שגוי וכי החיסון עדיין לא זמין בטיפות החלב
יפעת גדות
מטרתם של הצלבנים הייתה לכבוש את ארץ ישראל
עופר וולפסון
בעל השליטה באפריקה ישראל שוקל לבצע עסקת איחוד פעילויות ולהעביר את השליטה בחברת-הבת אפריקה מגורים לחברת-הבת האחרת - דניה סיבוס    דירקטוריון דניה סיבוס הסמיך את הדח"צים החברים בוועדת הביקורת לנהל את התהליך, תוך שימוש במעריכי-שווי בלתי תלויים
גילי איזיקוביץ
3 בחורות ממוצא אתיופי, שהשתתפו בשבת האחרונה ב"מונית הכסף", טוענות כי חייהן נהרסו בעקבות הצגתן המשתמעת כנערות ליווי: "כל אדם שעובר מולי חושב שאני זונה", אמרה אחת מהן    "קשת" ועידו רוזנבלום התנצלו - אבל הבנות שוקלות לתבוע
עידן יוסף
הגישה עתירה נגד הכנסת ומנהלת ההינתקות בדרישה לפצות את בעלי העסקים שפונו ממחסום ארז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il