X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ב-23 באוגוסט תצא לדרך תוכנית לשיפור ולייעול מערך האוטובוסים במטרופולין תל אביב תכלול שיפור קווים קיימים, ביטול קווים וקווים חדשים
▪  ▪  ▪
שלב א' בתוכנית

ב-23 באוגוסט 2010 יחולו שינויים בקווים מרכזיים של חברת דן בתל אביב ובגוש דן. שינויים אלו הם שלב ראשון בתוכנית עתידית לשיפור וייעול מערך האוטובוסים בתל אביב וגוש דן שיזם משרד התחבורה, בשיתוף הרשויות המקומיות וחברת דן.
השלב הראשון כולל שינויים במסלולי שישה קווים מרכזיים של חברת דן בתל אביב ובגוש דן: יופעלו שני קווי אוטובוס חדשים (58, 37) יבוטל קו אחד (113) וייערכו שינויים במסלול ובתדירות ארבעה קווי אוטובוסים קיימים (25,18,10, 6) המהווים כ-10% מפעילות האוטובוסים בגוש המרכזי (תל אביב-יפו, חולון, בת ים, אזור, רמת גן, גבעתיים ובני ברק).
מהלך חידוש הקווים והפעלת הקווים החדשים נועד לייעל ולשפר את השירות באמצעות צמצום זמני ההמתנה לאוטובוס, שיפור הישירות והבהירות של הקווים, הסדרי העדפה לאוטובוסים בשני רחובות בתל אביב (המלך ג'ורג' ואלחנן - השחר), תוספת נגישות לשכונות צפון מערביות בתל אביב ומתן שירות חדש עבור תושבי שכונת עג'מי ביפו ותושבי שיכון ותיקים ברמת גן.
מהלך זה ילווה במערך הסברה מקיף עבור משתמשי התחבורה הציבורית בכלל ועבור משתמשי הקווים המשתנים בפרט. כן יסופק מידע לנוסעי הרכב הפרטי לגבי השינויים שיחולו עקב הפעלת הסדרי ההעדפה. מערך ההסברה כולל דיילים בתחנות האוטובוסים, חלוקת עלוני הסברה בשלוש שפות (עברית, רוסית וערבית) בתוך האוטובוסים ובתחנות עצמם, מודעות על כל קו מתחדש ומשתנה בתחנות עצמן, פרסום בעיתונים ובאתר אינטרנט יעודי (www.busline.co.il) שיעניק הסבר מפורט בדבר השינויים. כמו-כן, מרכז המידע של חברת דן ושל עיריית תל אביב ערוך לתת מענה לתושבים בנושא.
להלן השינויים בקווים:
  • קו 10 (מבת ים לתל אביב) - מסלול הקו נשאר אותו הדבר אך תדירותו תגדל באופן משמעותי.
  • קו 18 (מבת ים לתל אביב) - המסלול יהפוך לישר יותר, למסורבל פחות ולסימטרי יותר. מסלול הקו משתנה והופך לישיר ברחוב המלך ג'ורג' ובשדרות דוד המלך בשני הכיוונים. האוטובוסים של קו זה לא יעברו ברחובות קטנים בשכונות מגורים כגון: פרישמן, פינסקר וטרומפלדור, וזאת במטרה לצמצמם את החשיפה לרעש לזיהום האוויר באותם רחובות בדרום תל אביב.
  • קו 25 (מבת ים לתל אביב) - אחד מקווי הליבה של מרכז העיר- לקו 25 נוספת שלוחה חדשה, קו 125, באופן זה ייוצר קו מרכזי עם שתי שלוחות: 25 ו-125 - ברוב המסלול, שני הקווים נוסעים אותו הדבר. ההבדל בין הקווים הוא בקצוות המסלול - קו 25 ייסע באותו מסלול כפי שנסע "בעולם הישן" (מרח' בלפור בבת ים לאוניברסיטת תל אביב). קו 125 ייסע מרח' ניסנבאום בבת-ים ויסיים במכללת לוינסקי בתל אביב (שיכון ל' וקריית החינוך). התדירות של הקו, כולל השלוחה, תהיה גבוהה משמעותית מתדירות קו 25 כיום. הקו ישפר הנגישות לשיכון ל' ולגוש הגדול. קו 25 ייסע בשני הכיוונים ברחוב ברודצקי במטרה לשפר את סימטריות הקו.
  • קו 6 המחודש בצפון תל אביב (מחליף את קו 6 הקיים וכן את קו 113 הקיים) - ייסע במסלול חדש וסימטרי, התדירות של הקו תגדל משמעותית, יופעל באמצעות מיניבוסים. הקו נועד לשפר השירות והיעילות עבור תושבי שכונות עבר הירקון.
  • קו עירוני 37 (חדש) - יופעל באמצעות מיניבוס ויעניק שירות עבור תושבי שכונת עג'מי - הקו יקשר לראשונה את תושבי שכונת עג'מי עם בי"ח וולפסון, מרכז יפו ושוק הכרמל. תדירות הקו - 20 דקות בשעות השיא.
  • קו 58 (חדש) - יופעל באמצעות מיניבוס ויעניק שירות חדש עבור תושבי השכונות ברמת גן ובגבעתיים. תדירותו בין 20-15 דקות בשעות השיא. הקו יעניק שירות ויחבר בין שכונות בגבעתיים ורמת גן עם קניון גבעתיים, קניון איילון, הבורסה ברמת גן ותחנת רכבת מרכז. הקו יעניק נגישות לשכונות שעד כה לא קיבלו שירות כגון - שיכון ותיקים, קריית יוסף, שכונת בורוכוב ואזור הבורסה.
במרחב מטרופולין תל אביב פועלים כיום לא פחות מ-738 קווי אוטובוסים, המבצעים למעלה מ-25,800 יציאות ביום. מתוכם 571 קווים הם פנימיים למטרופולין ומבצעים 22,800 יציאות ביום. 337 קווים נכנסים לתל אביב-יפו או פועלים בתוכה, ומבצעים 15,700 יציאות ביום. מדי יום עולים כ-1,140,000 נוסעים על קווי האוטובוס המובילים לתוך מטרופולין תל אביב ומחוצה לו.
עם זאת, בשנים האחרונות חלה ירידה מתמשכת במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית במטרופולין ת"א. ירידה זו נובעת, בין היתר, מחוסר ההתאמה של מערך האוטובוסים הקיים לצרכים המשתנים של תושבי המטרופולין. מה שהוביל לתוכנית הנוכחית.

כל התחבורה בכף ידך
תאריך:  12/08/2010   |   עודכן:  12/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
6 קווי אוטובוס יחלו לפעול בגוש דן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שקר הרכבת הקלה . ל"ת
רכבת קלה--יוק  |  13/08/10 20:24
2
מה עם קו 26 המטומטם שגורם סבל
טליא  |  14/08/10 06:47
3
מצוין! ל"ת
אנונימי  |  5/03/12 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מפלס מי הכנרת הגיע ל-213.31- וצפוי עוד לרדת כשלושים סנטימטרים מתחת לקו האדום התחתון בטרם תתחיל עונת הגשמים    מפלס מי ים המלח ירד בחודשיים האחרונים ב-26 סנטימטרים
יפעת גדות
לא לשכוח את הוויטמינים
עופר וולפסון
אחוז בתי העסק בישראל הנמצאים בסכנת קריסה גדל ב-0.07% בחודש החולף, ע"פ מדד הסיכון של D&B    מתחילת 2010, מתרחשת עלייה חודשית זוחלת במדד הסיכון הכולל במשק    העלייה החדה ביותר בסיכון: בענף הליסינג
יפעת גדות
משרד הבריאות מדגיש כי הדיווח ב-ynet שגוי וכי החיסון עדיין לא זמין בטיפות החלב
יפעת גדות
מטרתם של הצלבנים הייתה לכבוש את ארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il