X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קוריאה הדרומית וארה"ב פתחו בתרגיל צבאי נרחב, שמעורר את זעמה של פיונגיאנג בינתיים, בנוסף לקים ג'ונג איל ובנו, שמו של מועמד שלישי ומסתורי עולה לתפקיד "המנהיג הנערץ" הבא
▪  ▪  ▪
קים ג'ונג איל. מחפש מחליף? [צילום: AP]

סיאול ווושינגטון פתחו במשחקי מלחמה נרחבים שיכללו עשרות אלפי חיילים, וזאת למרות הצהרות נוקבות של קוריאה הצפונית על תגובה חריפה. כך מדווחת (ב', 16.8.10) סוכנות הידיעות AP. בזמן שקוריאה הצפונית מזהירה את המערב, נדמה כי הפוליטיקה הפנימית הולכת ומסתבכת עם הופעתה של דמות שלישית ומתמודד מרכזי על כתר ההנהגה.
התרגיל הצבאי יכלול 30,000 חיילים אמריקנים ו-56,000 דרום-קוריאנים, כאשר הוא יימשך כ-11 ימים וייערך כולו באמצעות מחשבים. זהו התרגיל השלישי שנערך בחצי האי קוריאה בחודשיים האחרונים, ונועד להרתיע את פיונגיאנג. בחודש שעבר ערכו כוחות חיל הים הדרום-קוריאנים תמרונים משותפים עם צבא ארה"ב, למרות איומים חוזרים ונשנים של קוריאה הצפונית על כך שהיא תגיב באמצעות "הרתעה גרעינית".
קוריאה הצפונית קוראת למשחקי המלחמה שייערכו בין ארה"ב וקוריאה הדרומית הכנה למתקפה. "זוהי עוד פרובוקציה צבאית מצערת אשר מטרתה... להצית מלחמה גרעינית", נכתב רמאמר המערכת של ה"רודונג סינמון", עיתון צפון קוריאני. הצבא איים על וושינגטון וסיאול כי יגיב באופן "חסר רחמים", וטען כי זה יהיה "עונש כמו שאף אחד לא ראה מעולם".
המתיחות בחצי האי קוריאה מגיעה לשיאה לאחר טיבועה של ספינה דרום-קוריאנית, ככל הנראה בידי טורפדו צפון-קוריאני. בפיונגיאנג מכחישים כל קשר לתקרית, אולם ההערכות במערב הן כי האירוע קשור לחילופי משטר בצפון.
דמות שלישית בפוליטיקה הצפון-קוריאנית
קים ג'ונג איל, מנהיג קוריאה הצפונית, נחשב לחולה מאוד ורבים סבורים כי המדינה נמצאת בעיצומו של תהליך חילופי שלטון. ההערכות במערב הן כי ייתכן שכבר בחודש הבא יכריז קים ג'ונג איל על בנו, קים ג'ונג יון, כמחליפו בתפקיד. גורמים במערב מטילים ספק ביכולתו של הצעיר, אשר גילו המדויק אינו ידוע אך ככל הנראה הוא בן 28-25, לקחת על עצמו את תפקיד המנהיג.
ג'אנג סון טאק הוא השם השלישי שעולה בשבועות האחרונים כמנהיג אפשרי. ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי טאק, 64, הפך לאחרונה לפוליטיקאי מספר שתיים בקוריאה הצפונית, ומיצב את עצמו כמורה דרך לקים ג'ונג יון ואיש סודו של קים ג'ונג איל. ייתכן כי בשעת מבחן ג'אנג, יו"ר המועצה לביטחון לאומי, יהיה זה שיחטוף את השלטון מתחת לאפו של קים ג'ונג איל לאחר מותו, במיוחד כאשר בקוריאה הצפונית מתחילים להטיל ספק בדרכה של שושלת קים.
בארה"ב חוששים כי קים ג'ונג און עלול להתגלות כיותר ניצי מאביו ומסבו גם יחד. אם מוסיפים את זה לעובדה שלקוריאה הצפונית יש, כפי הנראה, מספר פצצות גרעיניות, מקבלים שילוב קטלני. ג'אנג, לעומת קים ג'ונג און, הוא פוליטיקאי מנוסה ואיש ביטחון מוערך. שנים רבות כיהן באינספור תפקידים, בין היתר מפקד סוכנויות הביטחון הפנימיות של קוריאה הצפונית. גורמים במערב מעריכים כי אם קים ג'ונג איל ימות בזמן הקרוב, קים ג'ונג און לא יספיק להיכנס לתפקיד בצורה חלקה וייתכן שג'אנג יהיה זה שיתפוס לעצמו את הבכורה.
"אני רואה את זה כך: ברגע שהזקן מת, יש לך חבורה של אנשים קשוחים עם אג'נדה משלהם", אמר מארקוס נולאן, מומחה לאזור וסגן מנהל מכון פטרסון לכלכלה בינלאומית. "זה לא כאילו שזה יקרה שבועיים אחרי שקים ג'ונג איל מת. אבל המסלול שעליו הם נמצאים הוא כזה של חיסול חשבונות. כנראה הרבה אלימות, הרבה תאונות דרכים לא מוסברות. הבחור הצעיר (קים ג'ונג יון) לא בטוח ישרוד את זה".

כל העולם בכף ידך
תאריך:  16/08/2010   |   עודכן:  16/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוריאה: מתיחות צבאית ותהיות על מנהיג הצפון הבא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עסקה לפי 8,300 שקל למ"ר    המכירה הניבה רווח של 4.7מיליון שקל נטו
אלעזר לוין
רשת רולדין נכנסת לתחום חדשה - שיווק גלידות
איציק וולף
היועץ המשפטי של החברה הכלכלית בקריית שמונה, עו"ד יגאל אמסלם, היה פעיל פוליטי במטה הבחירות של ראש העיר    לאחר הבחירות התקבל חוזר מנכ"ל שמורה להפסיק את עבודתו, אך הוא מעולם לא הפסיק לעבוד עבור החברה הכלכלית    אמסלם: ההודעה על הפסקת עבודתי הייתה מנוגדת לחוזה שלי עם החברה
תלם יהב
ה"פיננשל טיימס" מדווח כי אובמה הזהיר באופן אישי את ארדואן, והודיע לו כי אם אנקרה לא תשנה גישה לגבי ישראל ואירן לא יהיה לה סיכוי גבוה לקבל את הנשק שהיא מבקשת לקנות, ובעיקר מל"טים בהם היא משתמשת נגד ה-PKK
יפעת גדות
הדבורים מצליחות ללמוד ולזהות ריחות חדשים במיוחד בשעות הבוקר, וזה מה שמאפשר להן לזהות איזה פרח הוא המקור הטוב ביותר לצוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il