X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ זאב אלקין, המחייבת מסירת ופרסום דיווחים של עמותות המקבלות מימון מגורמים זרים "למנוע הישנות דוח גולדסטון, המבוסס על חומרים של ארגונים ישראלים"
▪  ▪  ▪
ח"כ זאב אלקין [צילום: יח"צ]

תגובה לפעילות הקרן החדשה לישראל? ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת אישרה (יום ב', 16.8.10) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין, המחייבת מסירת ופרסום דיווחים של עמותות המקבלות מימון מיישות מדינית זרה.
בדברי ההסבר לחוק נכתב כי הוא "מאזן בין זכותם של ארגונים במדינה דמוקרטית לפעול בחופשיות, לבין זכותו של הציבור בישראל לדעת מי מממן את פעילותן".
החוק חל על כל עמותה רשומה או חברה לתועלת הציבור (חל"צ), המקבלת מימון כספי ממדינה זרה או חברת-חוץ שרוב מימונה היה ממדינה זרה. חובת הדיווח חלה בתוך שבוע מסיום כל רבעון על-ידי טופס מקוון שיקבע שר המשפטים. בדיווח זה יפורטו זהות נותן התמיכה, סכום התמיכה, מטרות התמיכה או ייעודה וההתחייבויות שניתנו ליישות המדינית הזרה על-ידי הנתמך, בעל-פה או בכתב, במישרין או בעקיפין, אם יש כאלה. בנוסף, במידה שלעמותה יש אתר אינטרנט, חלה חובה לפרסם את פרטי הדיווח בו.
כמו-כן, החוק מטיל את האחריות על העמותות לברר את מקור התמיכות הכספיות אותן הן מקבלות. החוק חל גם במקרים של מסע פרסום, וחובת העמותה לדווח ולפרסם גם במסגרת זו את קבלת התמיכה הכספית. הקנס על עבירה בחוק זה נקבע על 29,200 שקלים.
ח"כ אלקין מסר בתגובה: "הצעת חוק זו באה להגן על אזרחי ישראל מהשפעה זרה שאינה תואמת לצרכים ולאינטרסים הלאומיים. מדובר ברצון למנוע הישנות מקרה דוח גולדסטון, אשר מבוסס ברובו על חומר מארגונים ישראלים שהציגו את עצמם כבלתי תלויים ועצמאיים, למרות שמומנו על-ידי מדינות זרות. יש להגיע לרמת שקיפות מטעם העמותות שלעתים משתפות-פעולה עם גורמים חיצוניים שמשתמשים באותן עמותות להחדרת מסרים או פעולות שמנוגדות לאינטרס הישראלי".

תאריך:  16/08/2010   |   עודכן:  16/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת חוק: חובת דיווח על מימון מיישות מדינית זרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי השבוע הסתיים תרגיל החי"ר הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב וישראל, וכי בחודשים הקרובים ייערך תרגיל צבאי גדול עוד יותר    האם ההתקרבות ביחסים קשורה לתקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן?
יפעת גדות
סנסור חדשני לקריאת סוכר רציפה הוגש לסל הבריאות 2011    סל הבריאות הקודם שאישר התוויה מצומצמת לסנסורים הותיר נשים בהריון, ילדים מתחת לגיל 6 וחולי סוכרת מבוגרים ללא אפשרות להשתמש בטכנולוגיה החדשנית
עופר וולפסון
בית המשפט המחוזי ביטל זמנית צו סגירה שהוצא למינימרקט ערב יציאתם לחופשה מרוכזת של עובדי העירייה
מערכת PCאון
מניית קומברס נחתכה בסוף השבוע האחרון בכשליש משוויה, וכעת אנליסטים מעריכים כי החברה תהיה חייבת לצאת למכירת חיסול של חלק גדול מהנכסים שבבעלותה    מה יהיה בעתיד? מה על העובדים של קומברס בארץ?
יפעת גדות
בית החולים לוינשטיין פתח חדר-כושר למוח ראשון מסוגו המיועד לשימוש האוכלוסיה המאושפזת    היחידה לריפוי בעיסוק מציעה כלי טיפולי חדש למטופלים עם פגיעה מוחית נרכשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il