X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדענים מלונדון העריכו כי הירידה בסיכון למחלות לב בעקבות השימוש בסטטינים יכולה לבטל את העלייה בסיכון מאכילת צ'יזבורגרים ושתיית מילקשייק לדבריהם, רצוי שהתרופות המורידות את הסיכון יהיו נגישות בדיוק כמו הקלות בה תבלינים לא בריאים נגישים (כמו מלח וקטשופ) וניתנים בחינם
▪  ▪  ▪
הסטטינים בחינם
סטטינים - האם הם באמת טיפול מניעתי יעיל?
יפעת גדות
חוקרים: קיימות ראיות מעטות בלבד לכך שסטטינים מורידים את הסיכון לתמותה בקרב אנשים ללא מחלת לב
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
סטטינים - לבריאות הערמונית

   יפעת גדות
סטטינים - מגנים גם על אנשים בריאים

   יפעת גדות
בקרוב: סטטינים ללא מרשם

רשתות למזון מהיר צריכות לחלק חינם תרופות סטטינים להורדת הכולסטרול לכל הלקוחות וזאת כדי "לנטרל" את הסיכונים ללב מאכילת מזונות שומניים כמו המבורגרים וצ'יפס. כך הציעו הבוקר (ב', 16.8.10) מדענים בריטים. לעומתם, מספר מומחים טוענים כי כדאי להמתין לפני שמבקשים מהמלצר גם סטטינים.
במחקר שפורסם בעיתון האמריקני לקרדיולוגיה, מדענים מהמוסד ללב וריאות באימפריאל קולג' לונדון העריכו כי הירידה בסיכון למחלות לב בעקבות השימוש בסטטינים יכולה לבטל את העלייה בסיכון מאכילת צ'יזבורגרים ושתיית מילקשייק.
הסטטינים אינם מבטלים את כל ההשפעות הלא-בריאות של הבורגר והצ'יפס, ציינו, ועדיף להימנע ממזונות שומניים בכלל. אך במונחים של הסבירות ללקות בהתקף לב, שימוש בסטטינים יכול להוריד את הסיכון פחות או יותר באותה רמה שהמזון המהיר מעלה אותו.
כשאנשים מעורבים בהתנהגויות מסוכנות כמו נהיגה או עישון מעודדים אותם לנקוט באמצעים שיצמצמו למינימום את הסיכון שלהם, כמו חגירת חגורות בטיחות או בחירה בסיגריות עם פילטר. החוקרים סבורים כי שימוש בסטטינים הוא דרך הגיונית להורדת חלק מהסיכונים של אכילת ארוחה שומנית.
ולמרות זאת, מומחים בתחום מייעצים שלא להתייחס לדברים 'מילה במילה' אלא להתמקד בשמירה על תזונה טובה והתעמלות כדי לשמור על בריאות הלב. סטטינים הם תרופות חיוניות לאנשים עם מחלות לב או לכאלו הנמצאים בסיכון לפתח מחלת לב, אך אינם גלולות קסם. מחקר שפורסם בחודש יוני [ראו ידיעה משמאל] ב-Archives of Internal Medicine, הראה למעשה כי הסטטינים לא הצילו חיים של אנשים ללא מחלות לב, למרות שהצליחו למנוע חלק מהתקפי הלב הלא-קטלניים.
למרות שהסטטינים יכולים להילחם בחלק מההשפעה שיש למזונות שומניים על הכולסטרול, הרי דברים רבים הם לא יכולים לנטרל: תכולת הסודיום הגבוהה, הסיבים החסרים, ומספר הקלוריות העצום שבמזונות שנבדקו על-ידי החוקרים.
הסטטינים הם בין התרופות הנמכרות ביותר לטיפול ולמניעת מחלות לב ושבץ - הרוצחים מספר אחת בעולם. אחד מסוגי הסטטינים - סימבסטטין - כבר זמין במינונים נמוכים ללא מרשם בבתי מרקחת בבריטניה. סטטינים אחרים, כמו ליפיטור של פייזר וקרסטור של אסטרה-זנקה - שהן בין התרופות הנמכרות ביותר בעולם - נמכרים רק תחת מרשם. בארצות הברית, לדוגמה, הסטטינים נמכרים רק על-פי מרשם, כמו בישראל.
למרות שאין תחליף לשיפורים מערכתיים בסגנון החיים, כולל תזונה בריאה, התעמלות על בסיס קבוע, ירידה במשקל והימנעות מעישון, השימוש בסטטינים כאמצעי משלים יכול להיות הבחירה הבריאה שתשפיע על הבחירות השליליות, כתבו עורכי המחקר.
צוות החוקרים - שעבד באופן עצמאי ולא זכה למימון של חברת תרופות או מזון לצורך המחקר - השתמשו בנתונים ממחקר מקיף קודם כדי לכמת את הסיכון להתקף לב לאור צריכה יומית של שומן ושומני טרנס מזיקים, ואותו השוו לירידה בסיכון משימוש בסטטינים, בעזרת נתונים משבעה ניסויים שפורסמו בנושא.
לדבריהם, הגיוני ביותר שתוספות המורידות את הסיכון יהיו נגישות בדיוק כמו הקלות בה תבלינים לא בריאים נגישים (כמו מלח וקטשופ) וניתנים בחינם. העלות תהיה פחות מ-0.07 דולר ללקוח - לא שונה משקית קטשופ.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  16/08/2010   |   עודכן:  16/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הוועדה שלחה זימון למתאם פעולות הממשלה בשטחים    עדותו תישמע בעוד כשבועיים ותעסוק בסגר הישראלי על הרצועה ובמצב ההומניטארי הפלשתיני
עופר וולפסון
המפקח על הבנקים פרסם עידכון להסדר לפתיחת חשבונות בנק למבקשי מקלט בישראל    הליך הזיהוי, האימות ודרישת המסמכים ע"י הבנקים יתבסס על אשרות משרד הפנים
עכבר העיר אונליין
חרושת השמועות בעיצומה: יעל פוליאקוב, דליה מזור וגם אקי וסנדי הם רק חלק מהשמות שצפויים לעלות על הרחבה בבגדים מנצנצים, במסגרת העונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים"    מי עוד ברשימה? כל השמועות
מחלקה ראשונה
אשר אלון, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית: "המועצה מקדמת בברכה כל פעילות למניעת אלימות בחברה הישראלית, יחד עם זאת המועצה סבורה כי נגעי האלימות בחברה הישראלית - מקורם לא התחיל בבתי הספר!"
עופר וולפסון
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ זאב אלקין, המחייבת מסירת ופרסום דיווחים של עמותות המקבלות מימון מגורמים זרים    "למנוע הישנות דוח גולדסטון, המבוסס על חומרים של ארגונים ישראלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il