X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכללים החדשים יהיו תקפים לגבי הסטודנטים שיחלו ללמוד משפטים כבר בסמטסר הסתיו הקרוב עד כה, הורשו הסטודנטים להתראיין ולהגיש את מועמדותם להתמחות כבר בסוף השנה הראשונה ללימודים סטודנטים למשפטים בעבר ובהווה: "ניאבק בהחלטה"
▪  ▪  ▪
ראיון להתמחות, עמוק בתוך הלימודים [צילום: AP]

שר המשפטים, יעקב נאמן, חתם (יום ג', 17.8.10) על התיקון שיזמה לשכת עורכי הדין, המסדיר את רישום המתמחים והפיקוח על מקום ההתמחות רק מה-15 במרס בשנת הלימודים השלישית שלהם. עד כה, הורשו הסטודנטים למשפטים להתראיין ולהגיש את מועמדותם להתמחות כבר בסוף השנה הראשונה ללימודיהם.
הכללים החדשים יחולו גם על סטודנטים המתחילים ללמוד משפטים כבר בשנת הלימודים הקרובה.
ועדת ההתמחות הארצית של הלשכה גרסה כי המודל שעל פיו מועמדים להתמחות מקדימים את מועד סגירת ההתמחות בשלב מוקדם כל כך פוגעת בכל המערכת המשפטית משום שגם למועמד וגם למשרד שמקבל אותו אין יכולת לוודא בשלב כה מוקדם את כישוריו המשפטיים ואת התחומים שבהם הוא היה רוצה לעסוק לאחר ההתמחות. כמו-כן, הקדמת התהליך גרמה לא אחת להפרת התחייבויות וחוזי העסקה בין הצדדים, ובעיקר פגעה בתהליכי הקבלה בסקטור הציבורי, כגון בתי משפט והפרקליטות, שם החלטות מתקבלות במועדים מאוחרים יותר.
יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד עמוס ון-אמדן, אמר כי הכללים החדשים הם תוצאה של שימוע מקיף שערכה המועצה ובמהלכו הופיעו בפניה נציגי הפקולטות למשפטים, סטודנטים למשפטים, משרדי עורכי דין גדולים וקטנים ואנשי שירות המדינה. "הכללים החדשים באים לתת מענה לכשל שוק רציני שהתפתח ואשר פגע פגיעה ממשית באיכות לימודי המשפטים" אמר ון-אמדן.
"מבחינת הלשכה מדובר בלא פחות ממהפכה בתחום הסדרת הפיקוח על תהליך הקבלה למשרת התמחות", אמר עו"ד אורן פרסקי, יו"ר ועדת ההתמחות הארצית וסגן ראש הלשכה. "השינוי מתגבר על כשל שוק שגרם נזק למועמדים ולמרואיינים כאחד".
גם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, בירך על השינוי בכללי לשכת עורכי הדין המסדירים את רישום המתמחים והפיקוח על ההתמחות. "אני שמח ששר המשפטים נענה לפנייתנו וחתם על התיקון המתבקש ששם סוף לתופעת הגיוס המוקדם והמבלבל של סטודנטים למשפטים להתמחות במשרדי עורכי דין. דרישתנו בנושא זה היא אחת משורה של דרישות לשינוי בכל הנוגע להצפת המקצוע ולפגיעה במעמד עורך הדין ואנו מקווים, כי הצעד של השר הבוקר הוא ראשון בשורה של צעדים לשינוי פני המקצוע כחלק מהמתווה שהוצג בפניו".
"שר המשפטים איבד את שיקול הדעת הסביר שלו"
בתגובה להחלטת שר המשפטים, מסר "פורום המאבק נגד סגירת שערי המקצוע", המאגד סטודנטים למשפטים בעבר ובהווה, כי "מדובר במהלך חמור במסגרת האסטרטגיה של שר המשפטים לסגור את שערי המקצוע בפני ציבור הסטודנטים למשפטים ולהפחתת התחרות בתחום עריכת הדין"
עוד הוסיף הפורום כי "שר המשפטים, שותף בכיר לשעבר במשרד הגדול במדינה, פועל לסגירת חלון ההזדמנויות של הסטודנטים להשתתף בראיונות עבודה, תוך שהוא מגביל את זמני עריכת הראיונות".
לדברי הפורום, המהלך נועד לחזק את המשרדים הגדולים, ובמקביל יפגע קשות במשרדי עורכי הדין הבינוניים והקטנים. טענתם היא כי סטודנטים מצטיינים אשר בעבר יכלו להתראיין לאורך כל השנה, ייאלצו להתמודד על משרות בחלון צר של מספר ימים, ולפיכך בהכרח יבחרו שלא להתראיין במשרדים הבינוניים והקטנים. "קידום התקנות הללו, יחסל את הסיכוי של מרבית הסטודנטים למצוא מקום התמחות ראוי. אין ספק כי מדובר בהגבל עסקי חמור בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים ובניגוד לחוק יסוד: חופש העיסוק", אמרו בפורום.
שחר אורגד, מתמחה בעריכת דין ולשעבר יו"ר אגודת הסטודנטים של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים רמת גן, ממובילי פורום, אמר בתגובה כי "לשר המשפטים אין סמכות לחוקק תקנות אלו ולהתערב בשוק העבודה. הוראה חמורה כזאת אינה קיימת באף מקצוע אחר ובאף מדינה מתוקנת. לאדם מוקנית בחוקי היסוד זכות בסיסית לעבודה ולמציאת מקום עבודה, ושר המשפטים ולשכת עורכי הדין אינם מעל לחוק".
אנשי הפורום ציינו כי הם שוקלים את צעדיהם הבאים בנושא.

תאריך:  17/08/2010   |   עודכן:  17/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאמן אישר: ראיון להתמחות - רק מהשנה השלישית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נאמן יתרחב במשרד עורכי הדין
אחד וחושש  |  17/08/10 23:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
צה"ל והאוצר הגיעו לסיכום לפיו גיל הפרישה הממוצע יעלה ב-4.5 שנים בעוד 19 שנה    הגיל המינימלי לפרישה לחיילים שאינם לוחמים יהיה 48 שנה החל מ-2020
עופר וולפסון
הרמטכ"ל העביר את המסמך המפוברק לחוקרים בחקירתו לפני כמה ימים    מנע את הצורך בהשגת העתק המסמך הנמצא בידי ערוץ 2    בצה"ל הביעו פליאה: "הרמטכ"ל כלל לא פנה לגלנט או לברק בעניין"
עכבר העיר אונליין
המגזין "פיפל" מדווח כי השחקן זוכה האוסקר יטופל בהקרנות וכימותרפיה במשך החודשיים הקרובים, וסיכויי החלמתו גדולים
עופר וולפסון
קרא לפלשתינים להפסיק את החרם הכלכלי: "חרם בלתי מוסרי ובלתי הגיוני שמנוגד לכל מאמץ לדו-קיום ושלום"    ראש מועצת גוש עציון המליץ: "למנוע מעברים חופשיים של בעלי תעודות אח"מ פלשתינים לישראל"
עופר וולפסון
ברבעון השני דיווחה החברה על רווח נקי של כ-40.6 מיליון שקל    הרווח התפעולי יותר מהוכפל כתוצאה מהגידול בהכנסות ומהשינויים בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה    ההכנסות מדמי שכירות גדלו בכ-37%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il