X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד מלי פולישוק-בלוך, ח"כ לשעבר וחברת מועצת העיר רעננה בהווה, פנתה למבקר המדינה בדרישה כי יבדוק חשדות למנהל בלתי תקין ובזבוז כספי ציבור בפרויקט המינהור בשרון "תושבי השרון התקועים בפקקים צריכים להאשים אך ורק את הממשלה"
▪  ▪  ▪
מובילה את ועד הפעולה. עו"ד מלי פולישוק-בלוך [צילום: יח"צ]

עו"ד מלי פולישוק בלוך, חברת הכנסת לשעבר וחברת מועצת העיר רעננה, מאשימה את הממשלה בהתנהלות "בלתי מקצועית, בלתי תקינה ושערורייתית", שהביאה לדחייה נוספת בהקמת כביש 531 ולבזבוז כספי ציבור, לדבריה. הדברים נאמרו במכתב ששלחה אתמול (א', 22.8.10) פולישוק-בלוך למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.
לדבריה, "מאבק התושבים למינהור דרך 531 לא דחה את ביצוע הפרויקט, אך מחדליה של הממשלה בניהולו גרמו לדחייה של חמש שנים בביצוע התוכנית".
במכתב ששלחה למבקר, ציינה פולישוק-בלוך כי עם ביטול הסכם הזיכיון של חברת שפיר הנדסה לבניית הפרויקט, החליטו בממשלה לפצל את הפרויקט למספר מכרזים ולנהלו באמצעות מע"צ. פולישוק הזכירה במכתבה את הידיעה שפורסמה אתמול בעיתון "דה מרקר", לפיה "כביש 531 יושלם רק בעוד חמש שנים והפרויקט שאמור היה להיסלל בידי הזכיין עד קיץ 2010, יפוצל לחמישה מכרזים ויסתיים רק ביולי 2015, בעלות של 4 מיליארד שקלים". ע"פ התוכנית החדשה, סלילת תוואי כביש 531 בין צומת רעננה (כביש 4) לבין מחלף רשפון (כביש 2) תחולק בין שלושה קבלנים שיבצעו שלושה מקטעים בנפרד. שני קבלנים יסללו את המשכו הצפוני של כביש 20 (נתיבי איילון). בנוסף, צורף לפרויקט מכרז שישי להקמת מחלף ג'לג'וליה בהצטלבות כביש 531 עם כביש 444.
בפנייה למבקר המדינה, טוענת פולישוק-בלוך כי "ישנן עדויות לכך שניהול הפרויקט מתבצע בהליך קבלת החלטות לקוי ומעוות ביסודו, באי תקינות תוך חשש לניגוד עניינים, הצגת נתונים מטעים ולכאורה שקריים, בפני בג"צ ובפני הות"ל ואף בפני חברי הכנסת".
"תוכניות והחלטות הממשלה התבססו על נתונים בלתי בדוקים. ככל הנראה, זוהי גם אחת הסיבות לעיכוב המתמשך בביצוע הפרויקט, עיכוב הגורם לנזק כספי עצום של מאות מיליוני שקלים ונזק חמור שבעתיים לאזרחים התקועים בפקקים", ציינה.
בפירוט הליקויים מתייחסת פולישוק במכתבה למבקר למחיר הפרויקט, להיתכנותו ההנדסית, לשינוי החלטות הממשלה והחלטות הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות), דחיית הפרויקט במספר שנים, הטעיית בג"צ בנתונים ועובדות וההתעלמות מהיבטים של איכות אוויר ופגיעה בבריאות הציבור.
עומדת ארבע שנים בראש ועד הפעולה
פולישוק-בלוך, יש לציין, מובילה יחד עם ועד פעולה מאבק ציבורי למינהור דרך 531. מאבק זה נועד לדבירה למנוע פגיעה ממשית בבריאות תושבים לאורך תוואי הדרך מזיהום אוויר חמור הצפוי מהכביש (כמפורט בתסקיר השפעה על הסביבה של המתכנן ועל-פי מומחי הות"ל), כמו גם ממפגעים נוספים של רעש, פגיעה נופית, בזבוז קרקעות יקרות ופגיעה במרחב הפתוח.
במסגרת המאבק הציבורי עתרו התושבים והעיריות לבג"צ כדי לחייב את הממשלה לבחון את חלופת המינהור, חלופה שמאפשרת סלילת הכביש והמנהרה ללא המפגעים האמורים. בג"צ קיבל את טענות העותרים לבדיקת החלופה וחייב את הממשלה לפתוח את ההליך התכנוני ולבחון בנפש חפצה את חלופת המינהור.

תאריך:  23/08/2010   |   עודכן:  23/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רשלנות הממשלה - הגורם לדחייה נוספת בכביש 531"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה עשתה פולישוק-בלוך כאשר
היתה חברת כנסת  |  23/08/10 22:41
2
שימשיכו לבנות כבישים ביש'ע ל"ת
בן-גבר  |  24/08/10 10:30
3
הוגשה תלונה למבקר המדינה
כנגד פולישוק  |  24/08/10 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המדינה הודיעה על דחייה של חודשיים ביישום החלטת הממשלה בנושא בעקבות עתירה שהוגשה לבג"צ
עידן יוסף
הנהלת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נטלה זמן פרסום של 37 דקות מהזכיינית לאחר שחרגה מהמכסה המותרת לשידור תוכניות בידור וריאליטי
עופר וולפסון
בכתב ההגנה שהגיש ד"ר אודי בר בתביעת לשון הרע שהוגשה נגדו, הוא טען כי זו התבססה על טעות סופר שפורסמה בפס"ד הנוגע לאחד הרופאים התובעים, לפיה פרסם משרד הבריאות חוזר האוסר על שימוש בסיליקון נוזלי לצרכים קוסמטיים ב-2006, כשבפועל הוא בוטל בשנת 2000
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן מכבי חיפה ירה לכל המבקרים והוסיף: "רמי גרשון הוא אפשרות טובה"
עופר וולפסון
תישאר בספטמבר ברמה של 1.75%    הסיבה להחלטה: מדד המחירים הנמוך לחודש יולי, שעלה ב-0.5% בלבד    האינפלציה בהסתכלות על 12 החודשים האחרונים נמצאת זה החודש השני ברציפות בתחום היעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il