X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי החברה, תנאי חוזה הזיכיון שלה עם המדינה בפרויקט הרכבת הקלה בת"א כללו סעיף לפיו זעזועים קשים בשווקים הפיננסים "מקפיאים" את חובת החברה להגיע לסגירה פיננסית טוענת כי בהצעה המתוקנת שהגישה מוכנים בעלי המניות להגדיל את ההון העצמי שישקיעו בפרויקט ב-1.25 מיליארד שקל נוספים "הפער בינינו למדינה אינו גדול"
▪  ▪  ▪
פרויקט הרכבת הקלה בת"א [צילום: האתר הרשמי]
שטייניץ: "נבצע הפרויקט במהירות בדרך חלופית"
עופר וולפסון
המדינה נערכת לתביעה של מאות מיליונים נגד MTS ובנוסף - תחלט ערבויות החברה ב-138 מיליון שקלים * שר האוצר: "משוכנע שכעת יגיע סוף לסחבת המתמשכת בביצוע הפרויקט"
לרשימה המלאה

"MTS ניהלה משא-ומתן נקי מרבב, ובתום לב, במטרה לענות על דרישות הבנקים המממנים ולהתאים את חוזה הזיכיון לשינויים הנדרשים שנבעו מהמשבר הפיננסי העולמי חסר התקדים. כידוע, המשבר הפיננסי החל להשפיע על השווקים הפיננסיים לקראת סוף 2007, וטרם הסתיים" - כך מסרה (יום ג', 24.8.10) בהודעה הקבוצה, בעקבות הודעת משרד האוצר בסוף השבוע על החלטתו לבטל את הסכם הזיכיון שלו עמה, בפרויקט הקמת הרכבת הקלה בת"א.
MTS טוענת כי ע"פ תנאי חוזה הזיכיון עם מדינת ישראל, זעזועים קשים בשווקים הפיננסים העולמיים "מקפיאים" את חובת החברה להגיע לסגירה פיננסית. "למרות זאת, קבוצת MTS פעלה בתום לב ובשקידה על-מנת להשיג חלופה למימון הפרויקט, וזאת כאמור, מעל ומעבר לנדרש מ MTS על-פי החוזה", לשון הודעת החברה.
גורמים בחברה מסרו כי תהליך של הכנסת תיקונים לחוזי זיכיון, הינו פרקטיקה מקובלת בארץ בעולם בפרויקטי תשתית גדולים כגון ה"קו האדום" בתל אביב, מאחר שהם פרויקטים עתירי מימון. לדבריהם, גם ללא משבר פיננסי, מדינת ישראל תיקנה את כל חוזי הזיכיון בשלב שלפני הסגירה הפיננסית כתוצאה מדרישות המממנים. כך היה בכביש 6, בכביש 431, במתקני ההתפלה וכו'. "מאז המשבר הפיננסי, בכל מקום בעולם, ופרט באירופה, ממשלות הכירו בעובדה שעליהן לשאת בחלק מהשלכות המשבר הפיננסי, ובצורך בהכנסת שינויים בחוזי הזכיינות בכדי לענות על הדרישות המחמירות יותר מצד הבנקים המלווים", ציינו גורמים בקבוצה.
בהתייחסם להצעה המתוקנת, בחברה אומרים כי בעלי המניות בקבוצת MTS הציעו, בין השאר, להגדיל את סכום ההון העצמי המושקע בפרויקט עד למיליארד ורבע שקל, המהווים למעלה מפי שניים מהסכום המקורי עליו הוסכם בעת חתימת חוזה הזיכיון. בנוסף נמסר, כי בעלי המניות ב-MTS מוכנים להגדיל את סכום הערבויות הבנקאיות אותן תעמיד הקבוצה במיליארד שקל נוספים, ולספוג בכך את העלות הגבוהה בגינם, על-מנת לענות על הדרישות העדכניות של הבנקים המלווים.
"בהשוואה להשקעה הפיננסית האדירה הנוספת ש-MTS מוכנה להשקיע כאמור, מדינת ישראל נאותה להשתתף רק בחלק זעום ביותר מעלויות המימון הנוספות כתוצאה מהמשבר- בסכום של כ-50 מיליון שקל בלבד. בנוסף המדינה מבקשת לערוך שינויים מהותיים של הרגע האחרון בחוזה הזיכיון ודרשה מ-MTS, לבצע עבודות נוספות ללא תמורה", נמסר בהודעת החברה.
בהתחשב בהודעת ביטול חוזה הזיכיון שהוציאה המדינה, טוענת MTS כי לא עמדה בפניה כל ברירה אלא להגיב בהתאם להליכים המפורטים בחוזה הזיכיון, ולכן הגישה למדינה "הודעת מחלוקת" (Notice of Dispute), המשקפת את חוסר ההסכמות בין עמדת MTS לבין עמדת המדינה בשלב זה.
על-פי הסכם הזיכיון, טוענת MTS כי הגשת הודעת המחלוקת מחייבת את המדינה לקיים משא-ומתן רם דרג עם קבוצת MTS.
מפצירים במדינה לשקול בכובד ראש את עמדתה
ב-MTS אמרו כי הם ממשיכים לחפש פתרון אשר יאפשר את ביצוע הפרויקט ולפיכך הם מפצירים במדינה לשקול בכובד ראש את עמדתה באשר להצעה המתוקנת שהגישה הקבוצה למדינה בתחילת חודש אוגוסט, בהמשך לסדרת דיונים אשר התקיימו בנוכחותם של הצדדים המעורבים - המדינה, הבנקים המלווים ונציגי החברה ובעלי המניות שלה.
ההצעה המתוקנת שהגישה קבוצת MTS, אשר כללה הגדלת התחייבות הקבוצה מעל ומעבר לנדרש בחוזה הזכיון, זכתה בתמיכתם של כל בעלי המניות בקבוצת MTS, הכוללים את אפריקה ישראל, סימנס העולמית, אגד, CCECC וקבוצת סוארס דה קוסטה, ובברכתם של המלווים המקומיים והזרים.
בהתייחס להיקף הפרויקט, נמסר מהקבוצה כי הפער בין עמדתה הנוכחית של המדינה לבין זו של MTS אינו גדול, אולם MTS ושותפיה לקחו על עצמם בהצעה המתוקנת שהגישו, מעמסה כבדה בדמות עלויות ומחויבויות נוספות כלפי המדינה והבנקים המממנים.

תאריך:  24/08/2010   |   עודכן:  24/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
MTS בבקרת נזקים: "המשבר פגע במימון הרכבת הקלה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נירית אנדרמן
ביום ראשון האחרון הגיעו הכנסותיו של הסרט ללמעלה מ-50 אלף דולר    הצלחה גם בקרב המבקרים
נירית אנדרמן
שמונה סרטים יתמודדו השנה בתחרות הקולנוע העלילתי הישראלי, ובהם בין היתר "מבול", "בין השמשות" ו"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"
עופר וולפסון
כך עולה מתוצאות חברת האחזקות לרבעון השני    ההכנסות גדלו בכ-24%    אשתקד הפסידה ברבעון המקביל 26.3 מיליון דולר    שלמה חנאל: "ההתאוששות בענף התעופה בעולם כבר נותנת את אותותיה"
יפעת גדות
מעשנים הנחשפים אפילו לרמות הנמוכות ביותר של עשן הסיגריות נמצאים בסיכון למחלות ריאה עתידיות, כמו סרטן ריאה ומחלת ריאות חסימתית כרונית
מערכת PCאון
צ'אנג מה, מנהל בכיר בענקית האלקטרוניקה LG אמר השבוע בראיון לוולסטריט ג'ורנל כי החברה שלו מתכננת בימים אלו מחשב לוח חדש שיהיה טוב יותר מהאייפד של אפל    מה הוא יציע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il