X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שאלות ותשובות בנושא רכב
▪  ▪  ▪
[צילום: מאזדה]

ח"י: כאשר קניתי את פורד טורנאו קונקט, בדקתי במוסך והכול היה תקין. רק מהלך הרוורס לא רצה להיכנס בנסיעות. כיוון שלא רציתי להפעיל יותר מדי כוח, גררתי אותו חזרה למקום הקנייה, שם בדקו והכול היה תקין.
מישהו הציע לי לעשות פמפום הפוך, זאת אומרת להכניס את הרגל מתחת הדוושה של הקלאץ' וללחוץ למעלה, וזה באמת עובד. אציין שכשקניתי ראיתי את ההיסטוריה של הרכב - הוא טופל רק במוסך מורשה וכנראה הבעיה הייתה קיימת, כי טיפלו הרבה בקלאץ', כולל החלפות של המשאבה וכו'. האם זו 'מחלה' של הרכב או משהו אחר?
עכשיו, בגלל אילוצים, אני רוצה לעבור לאוטומט. בסוג הזה של מסחריות קטנות יש רק רנו קנגו. הבנתי שזה בא רק עם מנוע בנזין ושיש שני סוגים - הישן, שקצת קשה להשיג, והצורה החדשה, שנראית כמו סטיישן 'מנופחת'. מה דעתך? אציין שאני נוסע גם בדרכי עפר.
תשובה: התקלה שאתה מתאר אינה טיפוסית לקונקט. כנראה, במהלך ההחלפה של משאבת המצמד, המכונאי לא הצליח לרוקן את המעגל ההידראולי מאוויר. כתוצאה, הפלטה של המצמד לא משחררת עד הסוף את גלגל התנופה.
ההילוכים הקדמיים מסתדרים איכשהו בזכות סינכרוניזטורים, אך הללו אינם קיימים למענו של גלגל השיניים של הילוך הרוורס.
אינני מכיר את שיטת הפמפום ההפוך. לנוכח הצרות בשילוב הילוך הרוורס די, בדרך כלל, לשלב את אחד ההילוכים הקדמיים, שלישי או רביעי, ורק אחר כך להעביר לרוורס. ואולם, גם את התחבולה הזו יש לבצע בצורה מסוימת - ראשית בעדינות, ורק בשלב הבא בכוח רגיל.
רנו קנגו מסתדרת לא רע גם בדרכי עפר, אך אין לשכוח שהיא איננה חיית שטח.
ארי: ברשותנו מאזדה 5 שקיבלנו בליסינג מהעבודה. בחודש הבא נגמר הליסינג, ואנו אמורים להחליפו. אנחנו משפחה של שבעה נפשות עם אופציה לעוד אחד במשך השלוש השנים הקרובות. כבר היום המאזדה 5 קטנה וצפופה לנו, והיינו רוצים לדעת אם יש רכב עם שמונה מקומות נורמליים (לא טנדר). קיבלנו אישור מהעבודה לשדרג לרכב גדול יותר, ואנחנו צריכים לבוא עם הצעה.
מה אתה חושב הרכב המתאים ביותר בעבורנו? אנחנו גרים באזור המרכז, ונוסעים מדי פעם לירושלים, וארבע-חמש פעמים בשנה לצפון/דרום.
תשובה: אין הרבה ברירות זולת סיטרואן ג'אמפי, שקוראים רבים בעלי משפחות מרובות ילדים ממליצים עליה, וזולת האופציות שמציעה פולקסוואגן.
פיני: אנחנו מתעתדים לצאת לשליחות לניו-ג'רזי לכמה שנים כמורים. אני מתלבט איזה רכב לקנות, מאחר שהתקציב שלנו מצומצם יחסית. בשנה הראשונה אני מעוניין (ואתה מוזמן לסתור אותי) ברכב 4X4, מכיוון שחודשים ארוכים שורר שם חורף מושלג ויש לנו ילדה קטנה (ועוד אחד בדרך). לכן הבטיחות חשובה.
כרגע אני חושב בכיוון של ג'יפ גרנד צ'ירוקי 1999. המחירון שלו נע בין 2,500 ל-5,000 דולר, כך שזה עונה על התקציב שלי. מה דעתך? האם כדאי לבדוק כיוונים נוספים?
תשובה: הבחירה בגרנד צ'ירוקי הגיונית. רק שמור מרחק מהמוכרים שינסו למכור לך את הג'יפ עם מנוע 8 צילינדרים, שתיין דלק חסר תקנה.
כדאי לבדוק גם את כדאיות הרכישה של הדגמים המקבילים מבית טויוטה. בכל מקרה, לקראת החורף מומלץ להתחמש בצמיגי שלג. על כל הארבעה להיות באותו גודל ובאותו מצב (ע"ע 'טיפ טיפה').
צבי: יש לי מאזדה לאנטיס 1996, שלפני כשנה לא עברה טסט עקב בעיות של גזים. המוסך שלי הצליח להעביר אותה טסט, אבל אמרו לי שעליי להחליף קטליזטור. לפני כארבע חודשים הקטליזטור הוחלף, אך המכונית שוב לא עברה את הטסט השנתי עקב גזים.
תחילה המוסכניק חשב שעליי להחליף קטליזטור, אלא כשהזכרתי לו שהוא החליף אותו לפני כארבעה חודשים, הוא הכניס תוספים לדלק ולשמן מנוע. כשהמכונית שוב לא עברה טסט הוא עשה 'אינפוזיה' (איפוציה) למנוע וחייב אותי ב-300 שקלים. הוא סיפר לי ש"המנוע עישן", ולכן היה חייב לעשות את האינפוזיה. הפעם הרכב עבר את בדיקת הגזים בגבול העליון של הסקאלה.
1. איך אני יכול לבדוק אם הוא באמת החליף את הקטליזטור?
2. מהי פעולת ה'אינפוזיה' שהוא עשה?
3. האם אני יכול לצפות שבשנה הבאה שוב תהיינה בעיות בטסט עם בדיקת הגזים?
תשובה: 1. ייתכן שהמאייד הקטליטי של לאנטיס הוחלף באחד זול, רב-תכליתי, כזה היודע לשרת דגמים רבים. האם הוחלף גם חיישן הלמדא ובוצע אתחול המחשב?
2. 'אינפוזיה' היא שיטה להחדרת תוסף דלק ישירות למערכת ההזרקה ותא השריפה.
3. כדי לעבור טסט יש לבדוק את יחס הדחיסה בצילינדרים ולהחליף מצתים וחוטי הצתה - וזאת בנוסף לאמור לעיל לגבי המאייד הקטליטי, חיישן הלמדא ומחשב הרכב.
אלון פרידמן: אחרי הרבה שנים של קריאת המדור בתיאוריה בלבד, קניתי רכב ראשון - פורד פיאסטה דינמיק 97' ידנית, והנה אני מרגיש זכות לשאול אותך כמה שאלות:
הרכב, הנמצא אצלי חודש, מצבו טוב מאוד והוא לא עושה בעיות, אבל אין לי שום מידע על ההיסטוריה שלו - טיפולים, חלקים, שמנים וכו', אם כי אני יודע שהוא לא עבר תאונות. אז כיצד לטפל בו? מתי לקחת אותו לטיפול? אחרי עשרת אלפים ק"מ מאז שקניתי? באמצע? האם יש משהו מיוחד לבדוק בכלי רכב אלו? טיפול מיוחד? תשומת לב מיוחדת? האם לקנות תוספים?
מחוץ לעיר פיאסטה עושה בערך 1 ל-10, ואפילו קצת יותר. בתוך העיר (ירושלים) אני מרגיש שהיא שותה הרבה יותר... יש משהו לבדוק?
ונקודה נוספת: כשבאתי למלא אוויר בגלגלים ראיתי במדבקה שעל הדלת שיש הבדל רציני בין עומס רגיל למלא (בראשון יש למלא יותר אוויר בקדמיים, ובשני יותר אוויר באחוריים). מה למלא אם רוב הזמן יש נהג אחד, ולפעמים נוסע נוסף? האם לעשות ממוצע, או שזה לצאת קירח מכאן ומכאן?
וכן, האם אתה מכיר מוסך טוב ואמין למכונית מסוג זה בירושלים?
תשובה: הפיאסטות שיצאו מפסי הייצור בין השנים 1997-2001 מצוידות בחגורת הצתה שכדאי להחליף מדי 60 אלף ק"מ (או מדי שמונה שנים). המוסך הירושלמי שאני מכיר לצורכי המלצה הוא 'מושיקו' בתלפיות. בקש מיהודה לבצע בפיאסטה בדיקה כללית, לרבות מצבם של מסנן האוויר (כשהוא סתום, צריכת הדלק גבהה), בולמי הזעזועים ודיסקיות המעצורים.
לגבי לחץ האוויר בגלגלים: מודדים את הלחץ הקיים כשהצמיג קר, ומוסיפים מעט Psi (1.5-2) יותר מהערך הנקוב בדלת (כדי למתן את צריכת הדלק). לחץ גבוה יותר הכרחי רק כאשר הרכב מאויש לעייפה או עמוס.

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  27/08/2010   |   עודכן:  27/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שואלים את אדוארד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה -מה דעתך על סוזוקי אלטו
יעל מבאר שבע  |  11/09/10 13:39
2
אכזבה מהאוטומט
דני 7  |  16/10/12 18:17
 
- איזה רכב לקנות
דני דין  |  8/02/16 20:19
3
סיאט ארונה
צביקוש  |  21/05/18 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המנכ"ל של אורנג' יוחלף באוקטובר    המשנה למנכ"ל אלי גליקמן מתפטר    אילן בן דב: פרטנר תגיע לשיאים חדשים
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן ליון לא מעריך את הסיכויים של האלופים: 3 קבוצות יאבקו על 2 כרטיסים
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן ליון לא מעריך את הסיכויים של האלופים: 3 קבוצות יאבקו על 2 כרטיסים
מערכת אתר ערוץ הספורט
ליון הביאה את גורקוף, שאלקה את ראול ובנפיקה ליסבון דווקא נחלשה
עופר וולפסון
בית הכנסת "בית דורשי" בכפר סבא, על שם האחים אל"מ דרור וינברג ז"ל ושי וינברג ז"ל, העניק ליו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס, רימון מכסף לכבוד ראש השנה
רשימות נוספות
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
שואלים את אדוארד   /  אדוארד אטלר
עיר עם ועדת אכלוס  /  אלישיב רייכנר
שטינקר דור רביעי  /  אדוארד אטלר
סוף עשור, סוף חומה  /  צור ארליך
"ליברמן הוא לא רק אדם, הוא תופעה"  /  גבריאל וולפסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il