X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמחשבים נחשבים כיום כלי חיוני ללמידה, יעילותם שנויה במחלוקת גם ילדים מצליחים יותר אם מובטח להם תגמול כספי
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

מזון בריא בהפסקות, שינה טובה, הכנת שיעורי בית עם ההורים וכיסא נוח יופיעו תמיד ברשימות הטיפים להורים בכל תחילת שנת לימודים. אבל האמת המרה היא שעל רוב הגורמים הקשורים להצלחת ילדכם בלימודים קשה יותר לשלוט, אם בכלל הדבר אפשרי. בייחוד על מה שמסתמן כגורם המשפיע ביותר - גודל הארנק.
לפי המבחנים הבינלאומיים והבית ספריים, בישראל יש קשר חיובי חזק בין הרקע החברתי-כלכלי של משפחות התלמידים והישגיהם במבחנים - כך שככל שמצבה הכלכלי של המשפחה טוב יותר, כך גם הישגיהם בלימודים. אבל חוץ מהמצב בחשבון הבנק, יש הבדלים נוספים.
עברו לגור בגוש דן: אחת הסיבות לפערים החברתיים-כלכליים בישראל, שהוכתרו על-ידי OECD כגבוהים בעולם, היא החולשה של יישובי הפריפריה. הערים החזקות והמבוססות במרכז, שבהן גרים גם בני המעמד הכלכלי המבוסס יותר, יכולות להשקיע הרבה יותר במערכת החינוך שלהן.
חפשו הורים אקדמאים: גם רמת ההשכלה של ההורים משפיעה על הישגי ילדיהם. מחקר של הלמ"ס גילה שגם במבחנים הפסיכומטריים, שאמורים לבדוק יכולת לימוד ולנטרל את הרקע של הנבחנים, כל שנת השכלה נוספת של ההורים תורמת לתוספת של כ-10 נקודות.
שיטת הגזר: כמו במקום העבודה, גם ילדים מצליחים יותר אם מובטח להם תגמול כספי - כך לפחות עולה מתוצאות מחקר משותף לחוקרי האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת MIT בארה"ב.
התרחקו מפייסבוק: אף שמחשבים נחשבים כיום כלי חיוני ללמידה, יעילותם שנויה במחלוקת. מחקר של אוניברסיטת דיוק גילה שלכניסת מחשבים אישיים לבתי תלמידים השפעות שליליות, ושהגישה לאינטרנט שימשה למטרות שאינן רק לימודים ודירדרה את ציוני הנבדקים.
לא רק מספרים: אין ספק לגבי חשיבות מקצועות הליבה בבתי הספר, אך דווקא לאלה שנשכחו בשנים האחרונות - לימודי האמנות והמוזיקה - יש כוח לשפר את הישגי ילדכם. לפי מחקר של אוניברסיטת לונג איילנד, תלמידים שזכו ללימודי מוזיקה הצליחו יותר בשיעורי הקריאה והכתיבה.
בנות, התרחקו מבנים: במבחני פיזה שנערכו בישראל נמצאו הבדלים מובהקים בין הישגי הבנים להישגי הבנות בקריאה. הבנות פשוט הוכיחו כישורים גבוהים יותר במבחנים והשיגו ציון הגבוה בממוצע ב-43 נקודות מזה של הבנים. מחקר בריטי קבע שתלמידות שלומדות בבתי ספר לבנות בלבד מצליחות יותר בלימודים, לעומת בנות שלומדות עם בנים באותה כיתה.
השקדנים מצליחים יותר מהחכמים: בלי קשר למצב הכלכלי של משפחות התלמידים, מחקר שבחן 300 תלמידי כיתות ח' גילה כי הישגיהם של תלמידים שהשקיעו יותר בהכנת שיעורי הבית, ונעדרו פחות מבית הספר, היו גבוהים יותר מאלה של תלמידים ממושמעים פחות.
שיעור בצפיפות: הורים רבים נאבקים ברשויות המקומיות ובבתי הספר על גודל הכיתות, במטרה לצמצם את מספר התלמידים בכל כיתה. עם זאת, החוקרים חלוקים בדעתם לגבי השפעת הנתון. בישראל לעתים דווקא בערים מבוססות, שבהן שיעור הזכאים לבגרות גבוה מהממוצע הארצי, מספר התלמידים בכיתות גבוה גם כן או דומה לממוצע.

תאריך:  27/08/2010   |   עודכן:  27/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיפור הישגי הילדים ללא פייסבוק ובתגמול כספי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיפור הישגים אמנות ומוסיקה
תמר פארן-גת  |  29/08/10 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
לאחר חקירה מהירה ומאומצת הגיעו החוקרים להישג גדול: החשוד בועז הרפז הודה שהוא האיש שזייף את המסמך    טוען: עשיתי זאת לבדי בגלל הניסיון למנות רמטכ"ל חדש כבר בשלב מוקדם במקום גבי אשכנזי    החשד במשטרה: הרפז מסתיר זהותם של שותפיו למעשה
איציק וולף
ראש הממשלה והצוות המצומצם שהרכיב לקראת המשא-ומתן הישיר בראשות עו"ד יצחק מולכו גיבשו מתווה עקרוני לאופן ניהול השיחות    המנהיגים ייפגשו פעם בשבועיים לדיונים בסוגיות העקרוניות    לאחר שיגיעו להסכמות, אם יגיעו, ייפגשו צוותי המשא-ומתן לדיון בפרטים
אדוארד אטלר
שאלות ותשובות בנושא רכב
עידן יוסף
המנכ"ל של אורנג' יוחלף באוקטובר    המשנה למנכ"ל אלי גליקמן מתפטר    אילן בן דב: פרטנר תגיע לשיאים חדשים
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן ליון לא מעריך את הסיכויים של האלופים: 3 קבוצות יאבקו על 2 כרטיסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il