X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לשכת המסחר של עמותת העצמאים באילת פנתה לפקידים בכירים במחוז הדרום בבקשה כי יימנעו מלאשר את בנייתם של שטחי מסחר נוספים באילת שטחי המסחר צפויים לגדול בעוד 100,000 מ"ר "המרכזים הקיימים ריקים, ובעליהם והסוחרים עומדים על סף פשיטת רגל"
▪  ▪  ▪
ניסים יניב. מנסה לקבל הטבות בגלל מצבו הקשה

"מרכזי מסחר קיימים עומדים ריקים, פשוטו כמשמעו, כשבעליהם והסוחרים עומדים על סף פשיטת רגל" - זו תמונת המצב העולה ממכתב ששלח בתחילת החודש (4.8.10) לבכירים במחוז הדרום עו"ד מיכאל ברנע ממשרד ברנע ושות', בשם לשכת המסחר של עמותת העצמאים באילת, בו תיאר את התופעות השליליות הנגרמות מעודף שטחי המסחר בעיר. לשכת המסחר יוצאת במכתבה נגד איש העסקים ניסים יניב, שמנסה לקבל היתר, שלא כדין, להמרת שטחים שיועדו לאטרקציות ומסעדות לשטחים מסחריים כקניון. יניב נימק את בקשתו בקשים כספיים אליהם נקלע בהקמת פארק הקרח באילת.
המכתב שוגר, בין היתר, לאדריכלית המחוז, אליסיה סיבר, ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון במחוז, אבי הלר ולראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר.
לשכת המסחר של עמותת העצמאים באילת דורשת מהפקידים המקצועיים במחוז שלא לאשר לניסים יניב בנייתם של שטחי מסחר נוספים באילת בכלל ובחוף הצפוני בפרט, "עד אשר תאושר תוכנית כוללת הרואה את מכלול צרכי העיר", לדבריהם.
"היזמים מפעילים לחצים להפוך שטחי מלונאות לעוד שטחי מסחר"
לדברי עו"ד ברנע, יזמים מפעילים לחצים במוסדות התכנון לאישור בניה חדשה למסחר, והמרת שטחי אטרקציות ומלונאות, לשטחי מסחר אשר העיר אינה מסוגלת להכיל. הנתנגדות מכוונת, כאמור, למניעת יישום תוכניתו של ניסים יניב.
"למעלה מ-10 שנים לא נבנה בעיר אילת אף לא חדר מלון אחד, ומאידך, שטחי המסחר הולכים ומתרבים, לרבות בניגוד לתמ"א 13, האוסרת על בנייה כאמור מאה מטר מקו החוף", ציין. בנוסף, תיאר עו"ד ברנע מצוקת חניה אדירה באזור החוף הצפוני, עקב שימוש בשטחים המיועדים לחניה לצרכי מסחר והגדלת שטחי מסחר, "והכל, כאשר מרכזי המסחר בתוך העיר עומדים כאבן שאין לה הופכין."
דוח הבדיקה: אין תכנון כולל
בהמשך, מתאר המכתב את מסקנות הדוח של המהנדס צבי טל יוסף, אליו פנתה לשכת המסחר כדי לבחון את פריסת המסחר לאורך הטיילת ובעיר אילת עצמה.
מהדוח עולה כי בעיר לא נעשה תכנון כולל, וכי אישור התוכניות נעשה על בסיס נקודתי. כך למשל, נאמר בדוח כי אין התייחסות לעובדה כי חיזוק המסחר במתחם המלונאות פוגע קשות במסחר בתוך העיר ופוגע כתוצאה מכך בשירותים הנלווים למסחר בתוך העיר, ופרנסתם של אלפי תושבים וסוחרים.
הדוח מעלה כי כבר כיום קיימים, בתהליכי ביצוע בשלבים שונים, שטחי מסחר בהיקף הקרוב ל-67,300 מ"ר. יתירה מכך, בהמלצת העירייה, עומדות על הפרק תוכניות להפקדה לבניית שטחי מסחר נוספים בהיקף של כ-32,700 מ"ר.
"למותר לציין, כי שטחי המסחר הבנויים בעיר כיום מסתכמים בכ-112,000 אלף מ"ר, אשר חלקם ריק מחוסר שימוש עקב הרוויה, לרבות בשטחי המסחר בחוף הצפוני, ואם תאושרה התוכניות, עומדים שטחי המסחר לגדול בכ-100,000 מ"ר", מסכם עו"ד ברנע.
בשבוע שעבר פרסם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, דוח חמור ובו ביקורת קשה על אופן טיפול השלטונות בבעיית הרוכלות הבלתי-חוקית באילת. הדוח העלה כי יש להחמיר באכיפה ובפיקוח על הרוכלים בחוף הצפוני, לפעול לסגירת שוק הרוכלים בטיילת ולהקים אתר חלופי חוקי לשם כך.

תאריך:  27/08/2010   |   עודכן:  28/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוחרי אילת נגד ניסים יניב המנסה לקבל הטבות שלא כדין
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הסוחרים באילת משלמים את מחיר
בוץ'  |  28/08/10 09:10
2
להחזיר את המע"מ לאילת.
עושק 1111  |  28/08/10 09:27
3
ל-2 צר עין וכסיל. ל"ת
ניסו מאילת  |  28/08/10 19:50
4
גם קניון מול הים
אורי 17  |  28/08/10 21:31
5
אילת לקראת גסיסה האשמים הם:
מיכה100  |  31/08/10 06:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
על-רקע פתיחתו הקרובה של היכל התרבות באריאל, שיגרו 36 שחקנים ואנשי תיאטרון מובילים מכתב להנהלות התיאטראות הגדולים בארץ וציינו כי יסרבו להופיע בהצגות מעבר לקו הירוק    "מבקשים להביע שאט נפש מהכוונה של הנהלות התיאטרונים להופיע באולם החדש"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הוואלטה מתחיל
עופר וולפסון
הודיעה כי מינתה את מקס לבצ'ין לסגן נשיא לענייני הנדסה בחברה, כשלושה שבועות לאחר שרכשה את סלייד, חברת האפליקציות החברתיות שהקים    האם גוגל התעניינה בסלייד או שמא בלבצ'ין עצמו?
מערכת אתר ערוץ הספורט
בכורה מוצלחת לסיני. במשחק נוסף: הכח עמידר - מכבי ב"ש 0:2
דרור פלדמן
אינטר ברחה, האוהדים מאיימים וההנהלות מפרקות במהלכים שערורייתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il