X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"ישראל.IL", לדוגמא, וכל שם נוסף שיוזן בשורת הכתובת בדפדפן בעברית, יוביל בקרוב לאתר על שמו הוא רשום כעת מתנהל הליך הרישום המוקדם בלבד, עבור שמות דומיין מוכרים של חברות ועמותות, ובעלי סימני מסחר
▪  ▪  ▪
שמות מתחם בעברית מלאה

איגוד האינטרנט הישראלי הודיע כי הוא החל היום (ב', 30.8.10) בהליך רישום מקדים לשריון שמות מתחם בעברית, במסגרת הרחבת מרחב שמות המתחם בישראל. כך למשל, ניתן יהיה להקיש בשורת הכתובות בדפדפן "עברית.IL" או "ישראל.IL", או כל כתובת אחרת בעברית, ולהגיע לאתר על שמו היא רשומה.
תהליך הרישום המוקדם - הנוהל המקובל בעולם במסגרת פתיחת מרחבי שמות חדשים לרישום - יימשך כשלושה חודשים, ונועד בעיקר למנוע מחלוקות משפטיות בהמשך הדרך (בעיקר במקרים של רושמי שמות דומיין מוכרים לשם מכירתם מאוחר יותר וכו' - ע.ו). במסגרת ההליך, יוכלו גופים מאוגדים רשומים, כגון חברות ועמותות, ומחזיקי סימני מסחר, לשריין לעצמם שם מתחם בעברית. הליך זה מאפשר להם להבטיח את זכותם לרשום שמות מתחם בעברית, המשקפים את סימני המסחר המוגנים שלהם או את שמותיהם הרשומים.
בשלב זה, רישום שמות המתחם בעברית נעשה תחת הסיומת המוכרת il, אולם בתוך מספר חודשים, לאחר אישור הגופים הרלוונטיים והשלמת התהליך, צפויה להיות מוגדרת גם הסיומת של ישראל בעברית. מעת קבלת האישורים, עתידים כל שמות המתחם הרשומים כיום ב-.il, העבריים והלטיניים כאחד, לפעול באופן אוטומטי גם תחת הסיומת העברית וגם תחת il.
עם תום תהליך הרישום המוקדם, בעוד כשלושה חודשים, יפתח איגוד האינטרנט הישראלי את רישום המתחם בעברית לציבור בכללותו, וניתן יהיה לרשום כל שם מתחם שלא נכלל במסגרת הליך הרישום המוקדם, ועומד בכללי הרישום. בהליך הרישום הכללי, יתבצע הרישום בשיטת "כל הקודם זוכה."
הגשת בקשה בשלב הרישום המוקדם לשריון שם מתחם אינה כרוכה בעלות כספית ותיעשה באמצעות איגוד האינטרנט הישראלי. רישום שמות המתחם בעברית ייעשה בתשלום, כפי שהדבר נעשה עם שמות המתחם בלטינית.
רישום שמות מתחם בעברית תחת הסיומות co.il ו-org.il יוכל להיעשות באמצעות הרשמים המוסמכים של איגוד האינטרנט הישראלי.
דורון שקמוני, סגן נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, מסר בתגובה: "אנחנו חלק מהליך כלל עולמי המתרחש בימים אלה. בסיומו ניתן יהיה, לראשונה ברשת האינטרנט הגלובלית, לרשום ולהשתמש בשמות מתחם הנרשמים כולם בעברית, ללא אותיות לטיניות כלל".
שקמוני הסביר: "לאחר שנסיים את השלב המקדים של הגנה על שמות רשומים של גופים מאוגדים וסימני מסחר, כמקובל על-פי הנוהג הבינלאומי, הרישום ייפתח לציבור הרחב. מהלך זה יקל על הגישה לאינטרנט לציבור שהאותיות הלטיניות פחות נגישות לו, ואולי אפילו מנעו ממנו עד היום את הגישה לרשת. ציבור זה יוכל כעת להשתמש בשפתו שלו ולגשת לאתרים ששמם נכתב בעברית, הן בארץ והן מכל מקום אחר בעולם. אנו מעריכים שמהלך זה יביא להתעניינות רחבה של ציבור חברות, ארגונים גדולים ובינוניים וגם של הציבור הרחב ואנו ערוכים לתת לכך מענה".
בין המדינות שכבר קיבלו אישור לסיומות בשפתן המקומית ניתן למנות את ערב הסעודית (שהייתה הראשונה לקבל את האישור להפעלת סיומת בערבית), סין, הונג-קונג, טייוואן, איחוד האמירויות, מצרים ורוסיה. מדינות וגופים נוספים הנמצאים בשלבים שונים של תהליך קבלת האישור הם ירדן, הרשות הפלשתינית, קטאר, סרי-לנקה, תאילנד ותוניסיה.

תאריך:  30/08/2010   |   עודכן:  30/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל.IL": החל הליך רישום שמות מתחם בעברית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ זועבי יוצאת לרבת עמון בראש משלחת של ערביי ישראל שהשתתפו במשט    תקרא לוועדה של מועצת זכויות האדם של האו"ם לזמן לחקירה את נתניהו, ברק ואשכנזי ולהעמידם לדין בבית דין בינלאומי
ראובן לייב
אחד מכל ארבעה היה מעורב באלימות    ליקויי-למידה אינם מהווים עוד מחסום בפני האפשרות לרכוש השכלה גבוהה
עופר וולפסון
כ-250 מעונות היום של נעמ"ת יישארו סגורים ב-1 בספטמבר    ההחלטה על ההשבתה: בעקבות מבוי סתום במו"מ על שיפור תנאי העסקתן של המטפלות עם האוצר    "עובדות 30 שנה ומרוויחות 4,800 שקל"
עידן יוסף
מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים בשיתוף מערך ממשל זמין משיקים אתר חדש    יאפשר לציבור לעיין בתזכירי חוק ולהביע דעה לגבי הצעות חקיקה מטעם הממשלה שלושה שבועות לפני ההצבעה
יפעת גדות
חלופה חדשנית של חברת א.מ.י למזרקים, רדיאס שמוזרק אל גב כף היד ובוטוקס לחלק תחתון בפנים הן רק חלק מהחידושים שהוצגו בהדגמה חיה בכנס האסתטיקה הראשון שיזמה רשת מרפאות "פרופורציה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il