השופטת
יהודית שבח מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישרה בשבוע שעבר (24.8.10) הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת הדקה ה-90. בהתאם להסכם, תעמיד "הדקה ה-90" לרשות צרכניה כ-44 אלף שוברי זיכוי אלקטרוניים לרכישת שירותי תיירות באמצעות אתר האינטרנט שלה, על סך 35 שקלים כל אחד. דרך מימושם קבועה בהסכם הפשרה.
את חברת הדקה ה-90 ייצגו עוה"ד ד"ר גיל אוריון ואורית מלכא ממשרד פישר בכר חן אוריון ושות'.
בכתב התביעה נטען כי הדקה ה-90 הטעתה, כביכול, את צרכניה, בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, מאחר שלא כללה במחירים הנקובים בדף הבית של אתר האינטרנט שלה את עלות דמי גביית כרטיס אשראי או דמי טיפול במחירים הנקובים בו, וכן מאחר שבמהלך תקופה מסוימת גבתה סכומים אלה בהתאם למספר הנוסעים. בנוסף, נטען כי בהתנהלותה האמורה הפרה החברה את חובת הצגת המחיר הכולל, על-פי סעיף 17 לחוק הגנת הצרכן.
התביעה הוגשה בסוף 2005, אך בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה לאישור. בינואר 2007 הגיש אלי גור, התובע, ערעור לבית המשפט העליון. לאחר הגשת הערעור, ניהלו הצדדים משא-ומתן, בסיומו הושג ביולי 2008 הסכם פשרה. ביולי האחרון הגיש ד"ר שמחה סדן, שמונה כבודק על-ידי בית המשפט בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות, את חוות דעתו, לפיה מדובר בהסכם הוגן וסביר. כאמור, בית המשפט המחוזי אישר בשבוע שעבר את ההסכם.