X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מועצת הרבנות החליטה כי שני דיינים שיהיו בפיקוח הרב הראשי עמאר יבחנו מקרים מיוחדים מכון עתים: ההחלטה אינה מספקת, ההליכים בבג"צ יימשכו
▪  ▪  ▪
ביניש. תידרש להכריע [צילום: פלאש 90]

מועצת הרבנות הראשית החליטה (יום ב', 30.8.10) למנות שני רשמי נישואים שיבחנו מקרים מיוחדים של נישואי גרים, שרבני ערים סירבו לאשר. רשמי הנישואים, שיפעלו תחת הראשון לציון הרב שלמה עמאר, יחזיקו בכושר דיינות.
בכך מבקשת הרבנות להכריע בפרשת הרבנים המסרבים להכיר בגיורי המדינה. לפני כשבועיים התקיימה ישיבה בהשתתפות הרב עמאר, המשנה ליועמ"ש, סגן פרקליט המדינה ובכירים נוספים, בה התקבלה החלטה שהמבקשים להינשא כדת משה וישראל יוכלו להרשם בכל מקום מבלי קשר למקום מגוריהם של מי מבני הזוג.
ההחלטה נותנת פתרון חלקי למתגיירים שמיד רוצים להתחתן, אבל לא לאחרים - למשל למי שגויר בצה"ל, וכמה שנים אחר-כך יידרש לחפש רשם-גיור כדי לפתוח נישואים.
עוד החליטה המועצה על הקמת ועדה משותפת לה ולחברי הכנסת החרדים והדתיים, במטרה לסכל מהלכים פוליטיים הפוגעים בהלכה.
מכון עתים, שעתר לבג"צ נגד הרבנות ונגד ארבעה רשמי נישואים שסרבו לרשום גרים לנישואים, מתנגד בתוקף להצעה זו ורואה בה ניסיון לעקוף את הבעיה. המכון דורש כי רב העיר הוא זה שיהיה חייב לרשום לנישואים, והודיע כי לא יסתפק בפחות מכך.
"אנו מתוסכלים מההחלטה שהתקבלה", אמר ל-News1 הרב ד"ר שאול פרבר, מייסד המכון. "הרב עמאר מבין את הבעיה ומזדהה עימה אך הוא אינו רוצה להסתכסך עם החרדים".
לדברי פרבר, ההחלטה היא נגד הלכה משום שהיא מפלה גרים בצורה בוטה. בעתים אמרו כי ימשיכו בהליכים המשפטיים בבג"צ כבר ביום שני, וכי מאחר שההכרעה ברבנות התקבלה כפי שהיא, הרי שהשופטת דורית ביניש היא זו שתצטרך להכריע.
כזכור, בנובמבר 2009, הגיעו מקסים ואלינה סרדיקוב לרשם נישואים באשקלון, לאחר שאלינה סיימה את הגיור בצה"ל. הרבנות המקומית סירבה לפתוח לה תיק נישואין, ולבסוף, בעזרת מכון עתים, הזוג התחתן ברבנות אחרת, למרות ששניהם תושבי אשקלון. לנוכח מקרים מצטברים של אותה תופעה, הוגשה עתירה בנושא לבג"צ. יצוין כי רק בחודש האחרון נוספו שלושה מקרים דומים.

תאריך:  30/08/2010   |   עודכן:  30/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתרון חלקי: דייני-גיור ירשמו גרים לנישואים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ויטה פרי גליל תבעה את ריצ' העולמית ואת המשווקת החדשה בישראל - חברת נטו - בטענה כי זכות היוצרים באריזת הקצפת הכוללת את הסימן המפורסם RICH'S שייך לה    בית המשפט, שדחה את הטענות, קבע כי "הרכיבית העיקריים והמהותיים הועתקו מהאריזות הישנות באופן שלכל היותר מדובר בעיבוד נוסף של האריזות הישנות"
איציק וולף
בית הדין האזורי לעבודה דחה את עתירת מורה מוסלמית שלימדה בבית ספר קתולי בירושלים ופוטרה לאחר שביקשה להגיע לעבודה כשלראשה כיסוי ראש שבו היא מחוייבת על-פי דתה    השופטת פרוזינין: למרות שקיימת פגיעה בחופש הדת של המבקשת היא מוצדקת לנוכח זכות המשיבים לנהל את בית הספר על-פי ערכיהם והמטרות שלהם    "אחידות בלבוש ובהתנהגות מהווה מכנה משותף המאפשר לקיים מערכת חיים משותפת המבוססת על פלורליזם"
עופר וולפסון
כך עולה מהסכם פשרה שאושר ע"י בית המשפט המחוזי בת"א, בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה    התביעה: בעקבות אי-הכללת עלות דמי גביית כרטיס אשראי במחירים הנקובים באתר האינטרנט של החברה
איציק וולף
במסגרת עסקת טיעון הודה ד"ר שמעון שיבר בעבירות של מעשים מגונים, הטרדה מינית וניצול מרות שביצע בעובדות של בית הספר שניהל, בתלמידה ובאם לתלמיד אחר אך נידון לשנת מאסר אחת בלבד    אחת מן המוטרדות: חיכיתי לשמוע בשורות אבל זה לא צדק, זה בושה למדינה ולמערכת המשפט
עופר וולפסון
"ישראל.IL", לדוגמא, וכל שם נוסף שיוזן בשורת הכתובת בדפדפן בעברית, יוביל בקרוב לאתר על שמו הוא רשום    כעת מתנהל הליך הרישום המוקדם בלבד, עבור שמות דומיין מוכרים של חברות ועמותות, ובעלי סימני מסחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il