X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי ההנחיות החדשות, עיקר התזונה במעונות "אמונה" יושתת על ירקות, פירות, דגנים מלאים ומזון עשיר בסיבים אוכל מעובד, עתיר בפחמימות מזוקקות, בשומנים רוויים ובסוכרים יהיה בבחינת בל ייראה ובל יימצא
▪  ▪  ▪
כל אבות המזון [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

כמעט עשרת אלפים ילדים מתחנכים במעונות "אמונה" ברחבי הארץ. עם הסרת איום השביתה של המעונות הציבוריים, ימצאו הילדים האלה החל ביום המחר, יום פתיחת שנה"ל, כי נעשתה מהפכה תזונתית ב-135 מעונות היום של "אמונה". טיגון - אאוט (OUT), אידוי - אין (IN). סוכרים - מחוץ לתפריט, דגנים מלאים - בפנים. אוכל תעשייתי או מעובד - נשאר מחוץ לתחום!
על-פי ההנחיות החדשות, עיקר התזונה במעונות "אמונה" יושתת על ירקות, פירות, דגנים מלאים ומזון עשיר בסיבים. אוכל מעובד, עתיר בפחמימות מזוקקות, בשומנים רוויים ובסוכרים יהיה בבחינת בל ייראה ובל יימצא. ככל האפשר, יומעט השימוש בטיגון ותינתן עדיפות לשיטות בישול מגוונות, כמו אידוי ואפייה.
בתפריטים החדשים - המחולקים מראש, בחוברת נאה וצבעונית, לכל הורי הילדים - מושם דגש, כאמור, על תכולת כל אבות המזון החיוניים, על-מנת חלבון נכונה ועל הפחתה משמעותית של שמן וסוכרים.
מנהלת האגף לגיל הרך, רבקה קליין, דיווחה שכל צוותי המעונות "מיישרים קו" עם הפרויקט לאחר שעברו הדרכה מקיפה בנושאי תזונה נכונה ובריאה והתנסו בתכנון ובהכנה של מתכונים המתאימים לילדים. מהפכת "המעון הבריא" מתבססת על ניסיון מחקרי, וכן על בדיקות ומעקב מקצועי בן כשנה, אותם ערכה עבור רשת "אמונה" ד"ר הגר שפר, מומחית לתזונת ילדים ומחברת הספר: "מה ילדים צריכים לאכול".
"זהו צעד קטן לקראת שינוי גדול מאוד", מדגישה יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה. "כמו כל שינוי, גם את המהפכה הבריאותית הזאת, שאנו מייחסים לה חשיבות רבה, נבצע בהדרגה ובאופן מקצועי, מבוקר ומושכל. נשתדל מאוד להפוך את הילדים ואת ההורים לשותפים בתהליך, כדי שבסופו של דבר הוא ישפיע גם על משפחותיהם ועל סביבתם. ארוחות מגוונות ומאוזנות מהוות מרכיב חשוב בבריאות הילדים, חיוניות להתפתחותם התקינה ולמיצוי כושר החשיבה והריכוז, ואין כמו תקופת הילדות כדי להקנות להם מודעות והרגלי תזונה נכונים. השאלה היא לא רק מה אוכלים, אלא גם מה מחליטים להרחיק אל מחוץ לתחומי המעון ולא לתת לילד להכניס לפה".
לצד השינוי בהרכבי הארוחות, כוללת תוכנית "המעון הבריא" גם שיחות, תחרויות ופרסים, לעידוד המודעות לנושאי בריאות ומניעת מחלות, להקניית הרגלי ניקיון, עצמאות ואכילה נכונה, וכמצופה מרשת מעונות של תנועת האישה הדתית-לאומית בישראל - גם לימוד ברכות המזון.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  31/08/2010   |   עודכן:  31/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הרווח הנקי הסתכם ב-158 מיליון שקל    התשואה על ההון ירדה ל-6.8% לעומת 15.8% ברבעון המקביל    הירידה בתוצאות מיוחסת בין השאר להשפעת השווקים הפיננסיים על תשואת תיק ההשקעות
אייל גרוסברד
הגארד על הפסד ברזיל לארה"ב 68:70. רוז: "המשחק פתח לנו את העיניים"
יואב יצחק
תלונה הוגשה על-ידי קבוצת של ועדי עובדים ברשות המיסים נגד יו"ר הוועד הקודם טלחום פרידלוב    התלונה הוגשה למבקר רשות המיסים בדרישה להעביר את המידע לחקירת משטרה    נטען, בין היתר: פרידלוב טען שכל הניירת אבדה; קיימת אי-בהירות לאן הלכו כספים    פרידלוב: לא נעלמו כספים; הכל דווח למחליפי
עידן יוסף
כך מציע משרד המשפטים בתזכיר חוק חדש    סמכות בית המשפט לענייני משפחה בתובענה אזרחית שעילתה סכסוך בין בני משפחה, שאינם בני זוג, תוגבל רק לתובענות אזרחיות בהן אופי הסכסוך נעוץ בעיקרו בסכסוך המשפחתי    בכל הנוגע לסכסוכים בין בני זוג - לא יחול שינוי בדין הקיים
יפעת גדות
סריקות מוח של חולים שהושוו לדפוסי מזג האוויר הראו רמות גבוהות יותר של פעילות המחלה באביב ובקיץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il