X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרקליטות מערערת על מחיקת כתב האישום נגד מנכ"ל משדרו של הנגבי בטענת הגנה מן הצדק "שגה ביהמ"ש בדרך שבה פירש את טענת ההגנה מן הצדק. מדובר בפרשנות חדשנית ובלתי מאוזנת"
▪  ▪  ▪
הנגבי. מינויים לרווחתו הפוליטית [צילום: פלאש 90]

בעקבות המלצת הפרקליטות, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, הוגשה היום (ג', 31.8.10) לביהמ"ש המחוזי בירושלים הודעת ערעור בעניינו של שמואל הרשקוביץ, באשר לחלקו בפרשה שעסקה ב"מינויים פוליטיים" במשרד לאיכות הסביבה.
הרשקוביץ שימש יועץ בכיר לשר צחי הנגבי, ולימים מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה. על פי קביעת בית המשפט פעל הרשקוביץ באופן שיטתי ומתוכנן, בצוותא עם השר הנגבי, כדי להביא לקבלתם לעבודה של כ-115 אנשים בעלי זיקה לשר, במובן זה שהשתייכו לקבוצת "חברי מרכז הליכוד" (או מקורביהם), שבהם היה גורלו הפוליטי תלוי.
בפרקליטות אמרו שייחודה של פרשה זו אינו רק בהיקפה הנרחב, חסר התקדים, של הפעלת סמכויות השניים כשליחי הציבור לשם הענקת משרות בשירות הציבור למקורבים, אלא גם במניע האישי והישיר של השר הנגבי, ושל המנכ"ל בשליחותו, לפעול בדרך זו כדי לקדם את מעמדו האישי של השר בין חברי מרכז המפלגה שלו. "הנגבי הציב לעצמו מטרה ברורה לצבור יוקרה בין חברי מרכז המפלגה שלו על-מנת שאלה ישיבו לו כגמולו בבחירות המוקדמות (פריימריז), והשניים פעלו ברציפות, מיום כניסתם לתפקידיהם ועד לתום כהונת הנגבי כדי לממש מטרה זו.
משתי בחינות אלה, סבורה הפרקליטות שבשל היקפה של התופעה והניסיון לקדם בדרך המינויים את עתידו הפוליטי של השר באמצעות מתן טובת הנאה ישירה לחברי הגוף הבוחר, מתייחדת פרשה זו מכל שהיה מוכר וידוע על התנהלותם של שרים בעבר במסגרת התופעה שהייתה מוכרת כתופעת "המינויים הפוליטיים". בפרשה זו, בשונה מאחרות בתחום המינויים, הוכח קשר ישיר ומובהק שבין מינויים שיטתיים לבין קידום נקודתי וישיר של האינטרס האישי של השר הממנה.
מהבחינה המשפטית, הרשקוביץ לא זוכה בדין אולם בוטל כתב האישום בעניינו מחמת הגנה מן הצדק. הפרקליטות סבורה כי בית משפט השלום בירושלים שגה בדרך שבה פירש את טענת ההגנה מן הצדק. "מדובר בפרשנות חדשנית, בלתי מאוזנת לדעת התביעה, שהביאה לביטול כתב האישום במקרה שלפנינו, כביכול - בשל 'העדר אזהרה מוקדמת', ובשל סיבה זו בלבד. הפרקליטות תטען כי לא נפל כל פגם בהגשת כתב האישום בעניינו של הרשקוביץ, וממילא לא היה מוצדק לבטל כליל את כתב האישום בעניינו, שעה שבית המשפט קבע שהרשקוביץ עבר את העבירות שיוחסו לו.
שאלת הגשתו של ערעור בפרשה זו אינה מתמקדת רק בהשלכות הרוחב המשפטיות שלעיל, אלא גם בבחינה קונקרטית של חלקו האופרטיבי של הרשקוביץ באירועי פרשת הנגבי על כל שלבי התרחשויותיה. "מדובר בפרשה בעלת חשיבות רבה, חמורה בנסיבותיה, שבה נקבע ע"י בית המשפט כי שר ומנכ"ל פעלו בדרך המהווה עבירה על החוק במשך שנתיים, תוך שעשו שימוש במשאבים ציבוריים לתועלתו האישית של השר. אכן, בכירותם של השניים והיקפה הרחב של העשייה המתמשכת המהווה עבירה של הפרת אמונים, מצדיקים לכשעצמם את מיצוי הדין בפרשה זו", אמרה הפרקליטות.

תאריך:  31/08/2010   |   עודכן:  31/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערעור בפרשת הנגבי: להרשיע את המנכ"ל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם השר זוכה אי אפשר להרשיע אחר ל"ת
פרקליטות טפשה  |  31/08/10 22:45
 
- מה זה "אם השר זוכה"?
הטובע המחוזי  |  1/09/10 13:46
2
יש לתבוע אותם גם לפי סעיף 44
הרועץ המשפטי  |  1/09/10 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
פרסום ראשון. המגן שב לבריסל, דיווח: קיבל הצעה מווסטהאם של גרנט.
עידן יוסף
היועמ"ש יהודה וינשטיין בוחן מה המתווה הרצוי לפיקוח על הפרקליטות ובעוד כחודש וחצי יקיים דיון ממצה בנושא    המתווה שיתקבל ימנע כפילות ביקורת על עבודת הפרקליטים מצד משרד מבקר המדינה, נציבות שירות המדינה ולשכת עורכי הדין
עופר וולפסון
סקר כוח האדם של הלמ"ס מלמד על ירידה נוספת של 0.8% באבטלה ברבעון השני לכ-191 אלף מובטלים    מספר המועסקים נטו עלה בכ-57 אלף איש    עם זאת, מגמת הירידה במספר המועסקים במשרה מלאה ממשיכה
עופר וולפסון
סיט מכהן כמנכ"ל פיבי אחזקות מזה כשנה וחצי    לפני כן, כיהן כ-5 שנים כסמנכ"ל פיתוח עסקי בבינו אחזקות
יפעת גדות
גרמה למותם של 142,000 איש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il