X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתב תביעה מגולל ההתנהלות בלשכת רואי החשבון:

"מנירב הפך הלשכה למעין חצר ביזנטית פרטית שלו"

בן-ציון ציטרין, יועץ התקשורת של נשיא לשכת רואי-החשבון יגאל גוזמן ז"ל, תובע חצי מיליון שקל מרו"ח עופר מנירב ומלשכת רואי החשבון בשל הוצאת לשון הרע, וחושף בכתב התביעה טפח מהתנהלותו של מנירב בחודשים הסמוכים למותו של גוזמן "עמד מאחורי הדחתו של גוזמן, ולאחר מותו האשים במכתב ששלח לבני המשפחה את ציטרין ואחרים כאחראים למותו"
▪  ▪  ▪
האשמות חמורות. בן-ציון ציטרין [צילום: יח"צ]
עו"ד חיים שטנגר [צילום: יח"צ]

לבית משפט השלום בהרצליה הוגשה (יום ד', 1.9.10) תביעה כספית בסכום של חצי מיליון שקלים נגד הנשיא לשעבר של לשכת רואי החשבון בישראל ויו"ר ועדת מנהלה, רו"ח עופר מנירב, ונגד לשכת רואי החשבון בישראל.
התביעה הוגשה על-ידי יועץ התקשורת בן-ציון ציטרין באמצעות באי-כוחו, חיים שטנגר וגיא הלוי, בעילה כספית ונזיקית, בעילה של פרסום לשון הרע ולחלופין, בעילה של רשלנות.
ציטרין וחברת הייעוץ המצויה בבעלותו, ציטרין גרופ, טוענים בכתב התביעה כי רו"ח מנירב שלח מכתב, שהודפס על נייר מכתבים רשמי של לשכת רואי החשבון, בתגובה לחשבון ששלח ציטרין בגין שירותים שנתן לה, בו טען רו"ח מנירב כי הוא "מתפלא על פנייתו של ציטרין ללשכה, בשעה שידוע לו היטב", לטענת רו"ח מנירב, "כי הוא לא נתן שירותים ללשכה, לא בחודש מאי האחרון וגם לא בחודש שקדם לו". מנירב אף הרחיק לכת ודרש מציטרין להשיב ללשכה כספי "ריטיינר" שקיבל עבור עשייתו במרס ובאפריל.

הבת קיבלה "סידור עבודה" בכינוס הלשכה

עוד נטען בכתב התביעה כי "מנירב מנסה 'להכשיר' מחדש את מעמדו הציבורי שרוסק ללא תקנה, על-חשבון רדיפתו של ציטרין, תוך ניסיון בוטה להרוס את הקריירה שלו ולהכפישו, שעה שדבק במנירב אות קין בל יימחה של מי שגרם במעשיו, לפטירתו בטרם עת של נשיא הלשכה לשעבר, אותו השביעו הוא ואנשיו בוועד המרכזי של הלשכה, מרורים רבים, עד שלא עמד לו עוד ליבו והוא לא עמד עוד, בלחץ שהפעילו מנירב ואנשיו".
לדברי ציטרין, כתוצאה מהתנהגותם זו, אף ביקשה משפחתו של רו"ח יגאל גוזמן המנוח, ממנירב, שלא להגיע להלוויה ושלא להשתתף בין כלל ציבור האבלים והמנחמים, בעת קיום הלוויתו של נשיא הלשכה לשעבר ושלא להראות פניו, לחלוטין, בעת שישבו הם "שבעה" על פטירת יקירם רו"ח יגאל גוזמן המנוח.
עורכי הדין שטנגר והלוי טוענים כי רו"ח מנירב הפך את לשכת רואי החשבון למעין "חצר ביזנטית פרטית שלו", לצורך קידום ענייניו האישיים והמשפחתיים, למרות שהלשכה היא ארגון פרטי התנדבותי, ללא כל כוונת רווח. כתב התביעה טוען עוד כי בתו של מנירב, שהינה דיאטנית-תזונאית, הרצתה על תזונה בכינוס השנתי של הלשכה באילת, שעה שאביה דאג "לסדר" לה הרצאה זו, בכינוס המהווה השתלמות המוגדרת כהשתלמות מקצועית ומוכרת כהוצאה מוכרת, בידי שלטונות מס הכנסה.
רו"ח מנירב מתואר בכתב התביעה כאדם "הידוע ומפורסם ברבים כתובע סדרתי, אשר רכש לו שם של אדם בלתי אמין ושקרן... איש של ריב ומדון, המטריד בתי משפט בתביעות ביזאריות הנדחות בסופם של דברים תוך חיובו של מנירב".

מכתב ההכפשה לאלמנה ולאח

כתב-התביעה כולל בתוכו שפע של עובדות מפתיעות וחמורות שלא פורסמו עד כה ברבים, ואשר מתייחסות לתקופה הקצרה שבה כיהן גוזמן ז"ל כנשיא הלשכה, מחודש ספטמבר 2009, מועד בחירתו, ועד שלהי חודש אפריל 2010, עת נפטר במפתיע מדום לב.
בכתב התביעה נחשף מכתב הכפשה חסר-תקדים ששלח רו"ח עופר מנירב לאלמנתו ולאחיו של נשיא הלשכה המנוח. במכתב מפנה מנירב, שהפסיד בבחירות לגוזמן ז"ל, אצבע מאשימה כלפי מטה הבחירות של גוזמן, "אשר בעצות אחיתופל שלהם הכניסו את יגאל ז"ל לסיטואציות, אליהן הוא נקלע בחודשים האחרונים... הם אלה שפשוט גררו אותו לכך כאשר הם גם היו אלה שדאגו לגלגל את כדור השלג".
על-פי כתב התביעה, במכתב ששלח לאלמנה איריס ולאח רמי גוזמן, האשים מנירב את ציטרין ואחרים, שהיו חברי מטה הבחירות של גוזמן המנוח, ובהם יועץ התקשורת ליאור חורב, ורו"ח קובי נבון, אלישע סער וצפריר הולצבלט, בפטירתו של נשיא הלשכה, בטרם עת. במכתבו זה, הגדיר מנירב את הצעותיהן המקצועיות של אנשי מטה הבחירות ובכללם ציטרין, כ"עצות אחיתופל", ובכך לטענת ציטרין, התיר מנירב את דמו.
ציטרין מאשים בכתב התביעה את רו"ח מנירב בעמידה, באופן אישי, מאחורי ההתארגנות שהביאה לנטילת סמכויות הביצוע מידיו של גוזמן ז"ל. עוד עולה מכתב התביעה, כי מנירב החתים חברים בוועד המרכזי, מרשימתו, בבחירות האחרונות ללשכה, באופן כפוי, על מסמכים כספיים ואחרים, שיצרו תלות מוחלטת במנירב, באופן שהם נאלצו לתמוך, באופן אוטומטי, בכל הפעולות שיזם מנירב.
ציטרין טוען כי לאחר שנשלח מכתב הדרישה בידי עורכי דינו למנירב וללשכה, בדבר דרישת התנצלות ופיצוי כספי, התקשר אליו רו"ח מנירב טלפונית וביצע כלפיו עבירה פלילית של סחיטה באיומים, כדי להפחידו ולהניאו מהמשך ביצוע הפעולות המשפטיות. על-פי כתב התביעה, מצוי בידי ציטרין תיעוד מלא ומפורט של כל הנאמר בשיחה טלפונית זו.

תאריך:  01/09/2010   |   עודכן:  01/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מנירב הפך הלשכה למעין חצר ביזנטית פרטית שלו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נשמע כמו כמו רועי עיזים
מרקו פה לא  |  1/09/10 19:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
כוכב ה-NBA כבר חושב על היום שאחרי ורוצה להפוף את התחביב למקצוע
עופר וולפסון
התוכנית החדשה תהיה מבוססת על ביצועים ארוכי-טווח    קובעת בונוס שנתי מקסימלי של עד 4 מיליון שקל ליו"ר ולמנכ"ל, שייפרס על פני כמה שנים    תשואה על ההון שתהיה נמוכה מ-7.5% תגרור בונוס שלילי
אלעזר לוין
"אישור השינויים שהציע משרד השיכון יחסל את ענף קבוצות הרכישה"    "לחוק המוצע אין משמעות תקציבית, הוא יפגע בהכנסות המדינה, ואם בכלל, יש לחוקקו בהליכים רגילים"
איציק וולף
אמר במעמד ההספדים של נרצחי הפיגוע כי "מי שאפילו מאות קרבנות העשור האחרון לא לימדו אותו עדין, שהמציאות היא אותה מציאות - יהיה נדון לחזור וללמוד שבעיני האויב אין קו ירוק"
אלעזר לוין
יונל כהן ומרית מור הם בעלי כ-15% בחברת הנדל"ן "בית הזהב", העומדת למכור בניין משרדים בת"א ברווח של 9.4 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il