X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלושים שנה לאחר ביטול חברותם בתנובה, המושבים "ישע" ו"שחר" הוכרו שוב כבעלי מניות בחברה, בשווי של 10 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪

נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, קיבלה בתחילת החודש את ערעורם של המושבים "ישע" ו"שחר", וקבעה כי תבוטל הפסקת חברותם בתנובה וכי יושבו להם המניות שהחזיקו בחברה. משמעות ההחלטה היא כי כל אחד מהמושבים זכאי למניות בשווי של כ-5 מיליון שקל.
במשך כשני עשורים היו המושבים שחר וישע חברים בתנובה, עד אשר בשנת 1978 החליטה הנהלת תנובה להפסיק את חברותם בטענה כי הפרו את חובת השיווק המאורגן של תוצרתם באמצעות החברה. לטענת תנובה, עם קבלת ההחלטה נשלח למושבים מכתב מטעמה בעניין ביטול חברותם באגודה, אשר הזמין אותם לערער על ההחלטה במועצת תנובה.
בחקירה שנערכה מטעם רשם האגודות השיתופיות נפסק שחברות המושבים הופסקה כדין, אך המושבים, אשר חשו כי הן התנהלות תנובה והן רשם האגודות היו פגומות, ערערו לבית המשפט המחוזי בירושלים, באמצעות עוה"ד חיים פרוכטר ושרון חכים ממשרד אטיאס פרוכטר ושות', אשר ייצגו את מושב ישע, ועל-ידי עו"ד יורם זמיר, שייצג את מושב שחר, וביקשו את ביטול ההליכים.
הבקשה נתמכה בטענות המושבים כי מכתבה של תנובה בדבר ביטול חברותם באגודה מעולם לא התקבל, וכן בטענה כי החברה לא פדתה את מניותיהם כפי שהייתה אמורה לעשות באם הייתה מבטלת את חברותם וכי לא נערך להם שימוע בטרם התקבלה ההחלטה ואף לא ניתנה להם האפשרות לערער על ההחלטה כפי שנקבע בתקנון תנובה. כמו-כן, לעניין עיקרון השיווק המאורגן אשר על בסיסו בוטלה חברות המושבים טענו המערערים כי לא הפסיקו לשווק באמצעות תנובה, אלא שתוצרתם פחתה באופן משמעותי בשל המעבר לענפי ייצור אחרים.
בית המשפט קבע כי גם בהנחה והמושבים אכן הפרו את עיקרון השיווק המאורגן, דבר המהווה עילה, על-פי תקנון תנובה להפסקת חברותם "אין לשלול כי אילו היו נשמעות טענות שחר וישע, הייתה תנובה מחליטה שלא להפסיק את חברותם חרף ההפרה המיוחסת להם" (לשון פסק הדין). כיוון שתנובה לא הצליחה להוכיח, למרות שנטל ההוכחה היה מוטל עליה, שהמכתבים ששלחה למושבים, במידה ואכן נשלחו, התקבלו ביעדם, הרי שנמנעה מהם חובת השימוע ועל כן יש לבטל את הפסקת החברות של המושבים ולהשיב למושבים את החזקתם בחלק ממניות החברה, כאמור, בשווי כולל של 10 מיליון שקל.

תאריך:  02/09/2010   |   עודכן:  02/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מוסיה ארד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנובה השווה ל-10 מיליון שקלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוהב שופטות שפוסקות בהגיון
קלישקא  |  4/09/10 02:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לקראת ראש השנה והחגים משרד הבריאות מרענן את כללי הזהירות הנוגעים לקניה וטיפול בדגים גולמיים ומזהיר מפני זיהום בחיידק ה-Vibrio vulnificus שעלול לגרום לזיהומים חמורים
עופר וולפסון
לאחר המאבקים הקשים שניהלו החברות הסלולריות, החליט סופית שר התקשורת על הפחתה חדה בדמי הקישוריות החל מינואר הקרוב    יירדו בהדרגה מדי שנה עד לשנת 2014 - אז יעמדו על 5.55 אגורות    חברות הסלולר בתגובה: "שוקלים פניה לערכאות משפטיות"
עופר וולפסון
הרכב של שלושה שופטים דחה פה-אחד עתירות שהוגשו נגד התיקון לחוק, שהעלה את תקרת ההכנסה המרבית לצורך גביית דמי ביטוח לפי עשרה מהשכר הממוצע במשק    אחת מטענות העותרים: נוצר פער מול גובה הגמלאות מחליפות-השכר, המחושבות רק עד פי חמישה מהשכר הממוצע    "גם אם כרוכות בתיקון לחוק פגיעות מסוימות...הן אינן עולות לכדי פגיעות הפוגמות בחוקתיותו"
מתן אברמוביץ'
החלטתו של גולן היא בין היתר תגובה ל"מכתב השחקנים", בו הצהירו שורה של אנשי תיאטרון על סירובם להופיע בהיכל החדש
עופר וולפסון
שלושת בעלי המניות בחברה המפעילה את המסעדה חשודים כי בסיום כל משמרת אספו מן המלצרים חלק מכספי הטיפים במזומן, מבלי שרשמו זאת בספרי החשבונות של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il