לאחר שליטה של יותר מ-12 שנה, קבוצת דלק של
יצחק תשובה בדרך להקטין משמעותית את אחזקותיה באחת מחברות הבת הרווחיות ביותר שלה - דלק רכב (0.0% , 4182.0). הרוכש המיועד הוא לא אחר ממנכ"ל החברה,
גיל אגמון, בעל המניות השני בגודלו בחברה.
קבוצת דלק, באמצעות דלק השקעות (הנמצאת בבעלותה המלאה), מנהלת מגעים מתקדמים עם אגמון למכירת כמחצית מאחזקותיה בחברה. נכון להיום, שווי שוק אחזקתה של דלק השקעות בדלק רכב (54.8%) הוא כ-2.1 מיליארד שקל. נכון לסוף 2009, הייתה האחזקה בדלק רכב רשומה בספרי דלק לפי שווי של 367 מיליון שקל, כך שאם העסקה תצא לפועל, דלק צפויה לרשום רווח של מאות מיליוני שקלים. היקף העסקה, שנאמד במאות מיליוני שקלים ואולי אף ביותר ממיליארד שקל, תלוי בגודל האחזקה הסופי שדלק תמכור - ככל הנראה בין 20% ל-30% מדלק רכב - ואם וכמה ישלם אגמון עבור פרמיית השליטה בה. בדירקטוריון דלק השקעות מסכימים עקרונית לביצוע העסקה. כעת מגבשים הצדדים את הנוסח הסופי של ההסכם וכן את סוגיית גרעין השליטה בחברה, העשויה להיות משותפת.
לאחר השלמת העסקה עשוי אגמון, המחזיק כיום ב-16.4% מדלק רכב בשווי של 624 מיליון שקל, להיות בעל המניות הגדול בדלק רכב. לפי הערכות, הרכישות הנוכחיות של אגמון עשויות להתבצע בכמה שלבים, זאת כדי שלא ליצור לחץ על מניית דלק רכב.
בשלב זה, עדיין לא סוכמו בין הצדדים סופית פרטי מבנה גרעין השליטה בחברה. לפי הערכות, אגמון צפוי לממן את רכישת המניות באמצעות הון עצמי, הלוואות בנקאיות (כפי שעשה בעת רכישות המניות בעבר) ואולי גם באמצעות הלוואה מדלק תמורת שעבוד מניותיו בחברה.
לפי הערכות של מקורבים לקבוצת תשובה, הסיבה למהלך נועדה בין השאר להגדיל את מצב הנזילות של תשובה. לפיהם, אם המהלך יושלם צפויה דלק, המנוהלת על-ידי אסי ברטפלד, לחלק מרבית מהתזרים שיתקבל כדיבידנד לבעלי מניותיה, וכך תשובה, המחזיק ב-64.5% מדלק, יוכל ליהנות מתזרים מזומנים משמעותי, שיספק לו כסף נזיל בכמות ניכרת.