X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיעורי הזכאים לתעודת הבגרות עומדים על כ-38% בקרב תלמידי החינוך העברי שלאמם השכלה של עד 8 שנות לימוד לעומת 80% בקרב תלמידים שלאמם השכלה של 16 ומעלה שנות לימוד בחינוך הערבי שיעור הזכאים לתעודת בגרות עומד על 35% ו-80%, בהתאמה
▪  ▪  ▪
בנת מי את? [צילום: פלאש 90]

בדיקות לאורך שנים מלמדות כי קיים קשר חיובי בין השכלת האם לבין ההישגים בלימודים של ילדיה: ברמות ההשכלה הנמוכות של האם (עד 8 שנות לימוד) - שיעורי הזכאות לבגרות בחינוך העברי ובחינוך הערבי עומדים על 38% ו-35% בהתאמה, לעומת 80% בקרב תלמידים משני המגזרים שלאמם השכלה של 16 שנות לימוד ומעלה. כך מעלה דוח מספר 3 בעניין "פני החברה בישראל", שמוציאה לאור הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

ההוצאה הלאומית - פחות מבמדינות ה-OECD

ההוצאה השוטפת לתלמיד עולה עם העלייה בדרג החינוך. בשנת 2009, ההוצאה הלאומית לחינוך לנפש עלתה ב-2.6% בהמשך לעלייה של 2.3% בשנת 2008. בישראל ההוצאה הממוצעת לתלמיד בכל דרגי החינוך נמוכה מהממוצע במדינות ה-OECD.

ערבים נושרים יותר

  • בשנת הלימודים תשס"ח (2008), היו שיעורי הנשירה בקרב הערבים גבוהים יותר מאשר בקרב היהודים (15.4% מהבנים ו-5.3% מהבנות). הנשירה העיקרית בקרב הערבים מתרחשת במעבר מחטיבת הביניים לחטיבה העליונה. לעומת זאת, בקרב היהודים אחוז הנשירה הגבוה ביותר הוא בכיתה י"א: 9.8% מהבנים ו-2.6% מהבנות.
  • שיעורי נשירה גבוהים יותר בקרב בנים מאשר בקרב בנות: בחטיבת הביניים שיעור הבנים הנושרים גבוה יותר מפי שניים מזה של הבנות. בחטיבה העליונה שיעור הבנים הנושרים גבוה פי שלושה ויותר מזה של הבנות.
  • שיעורי נשירה גבוהים מבתי הספר של הפיקוח החרדי: בעוד שבפיקוח הממלכתי בחינוך העברי שיעור הנשירה הוא 1.3% בלבד, שיעור הנשירה בפיקוח החרדי הוא 3.6%. שיעורי הנשירה בפיקוח החרדי גבוהים יותר בכל דרגות הכיתה, אך מזנקים באופן חד בכיתה י"א ל-18.2% (שיעור נשירת הבנים בכיתה י"א עומד על 29.6%). נתון זה קשור למעבר בני נוער הלומדים בפיקוח החרדי לישיבות. שיעור הנשירה של בנות בפיקוח החרדי גבוה יותר מזה של בנות בפיקוח הממלכתי: שיא הנשירה של הבנות בפיקוח החרדי הוא בכיתות ז'-ט' (3.7% לעומת 1.0% בפיקוח הממלכתי). בקרב בנות בחינוך הממלכתי-דתי, שיעור הנשירה מגיע לשיאו בכיתה י"א (3.6%).

פחות ערבים בדרישות הסף של האוניברסיטאות

  • תוצאות מבחני המיצ"ב שנערכו בכיתות ח' בשנת 2004 (תשס"ד), מלמדות על פער גדול בהישגים בין תלמידי החינוך העברי לתלמידי החינוך הערבי בתחומי הדעת - אנגלית, מתמטיקה, ומדע וטכנולוגיה. הפער הגדול ביותר נמצא באנגלית והגיע ל-0.9 סטיית תקן לטובת תלמידי החינוך העברי, במדע וטכנולוגיה הגיע הפער ל-0.8 סטיית תקן ובמתמטיקה נמצא פער של 0.7 סטיית תקן.
  • הפער בהישגים בין שני המגזרים ניכר בקרב תלמידים מאותו מחזור לימודים גם בהגיעם לשלב בחינות הבגרות ב-2008. בחינוך העברי, עמד שיעור הזכאים לבגרות על 54% לעומת 41% בחינוך הערבי. גם בעמידה בדרישות הסף של האוניברסיטאות, שמהוות אינדיקטור לנגישות למערכת ההשכלה הגבוהה, ניכר הפער - 47% עמדו בדרישות הסף בחינוך העברי לעומת 30% בחינוך הערבי.
  • עוד נמצא כי ככל שעולה רמתו החברתית-כלכלית של ישוב המגורים, הישגי התלמידים גבוהים יותר.
  • הפער בין תלמידי החינוך העברי לבין תלמידי החינוך הערבי גדול יותר ביחס לנגישות ללימודים גבוהים: ב-2008, 47% מתלמידי כיתות י"ב בחינוך העברי עמדו בדרישות הסף של האוניברסיטאות בהשוואה ל-30% מבין תלמידי החינוך הערבי. הפער בין שני המגזרים קיים גם בהתייחס לאשכול חברתי-כלכלי של ישוב המגורים: ביישובים מבוססים יותר, בחינוך העברי, 62% עמדו בדרישות הסף לעומת 43% בחינוך הערבי.
  • מראשית שנות ה-2000 ניכרת מגמת ירידה בשיעורי הזכאות לתעודת בגרות בחינוך הערבי ובשנים 2008-2007 ישנה ירידה גם בשיעור העומדים בדרישות הסף של האוניברסיטאות בקרב הערבים, בעוד שבחינוך העברי שיעורים אלה יציבים במהלך העשור.

תאריך:  05/09/2010   |   עודכן:  05/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  רונית תירוש
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיכוי להצליח בלימודים מתחיל במוצא האימא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כותרת שגוייה חלוטין
אייל.ב  |  5/09/10 16:47
2
זה בגלל נבו והכוזרים ל"ת
אלישמע  |  5/09/10 17:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
הנבחרת נחתה משבדיה לקראת מוטנגרו. ורד: חבל אם לא נעלה. אנו צריכים מזל
גד פרץ
‎‎‏היוזמה לביטול הקנסות אושרה בחוק ההסדרים, אך עכשיו הוחלט להחילה גם באופן רטרואקטיבי ‏‎   פרטנר טוענת כי היא תומכת בביטול הקנסות, בפלאפון ובסלקום מתנגדים לביטול    על החברות ייאסר גם להעמיד לפירעון מיידי את יתרת התשלומים בגין רכישת מכשירי סלולר
איציק וולף
השר מיכאל איתן, שהיה היחיד שהצביע בממשלה נגד מינוי אלוף גלנט לרמטכ"ל מציין כי המינוי מוכיח שאין שיוויון בפני החוק    "האלוף גלנט נהג לאורך תקופה ארוכה כמאפיונר וציפצף על החוק"
איציק וולף
ממשלת ישראל אישרה את המלצת שר הביטחון למנות את אלוף גלנט לרמטכ"ל הבא    השר מיכאל איתן התנגד למינוי בטענה שיש למצות את בירור הטענות נגד גלנט שעל פיהן השתלט על שטח ציבורי    השר יעלון עזב בהפגנתיות את חדר הישיבות ולא השתתף בהצבעה
איציק וולף
בית המשפט קיבל את ערעור המדינה וקיצר את ביצוע צווי סגירת המרכול שמהווה מרכז לפעילות מסחרית בשטח חקלאי מוכרז שאמור לשמש כריאה ירוקה    "המשך הפעילות הבלתי חוקית במתחם ירקונים עלול להנציח את העבירות במקום ולסכל את החלטות מוסדות התכנון לעריכת סדר תכנוני חדש במרחב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il